Gå til innhold
Ooinaru

Ooinarus Kodiaq Style 2.0 150 DSG Business grey


Anbefalte innlegg

Da nærmer det seg forhåpentligvis ny bil for meg også. Forhandler håper på levering første uken i juni så krysser fingrene.

Av ekstrautstyr har jeg valgt dette:

Elektrisk førersete (PB0)
18" Aluminiumsfelger Elbrus (PJ3)
Reservehjul, plassbesparende (PJD)
Skinninteriør (PL1)
Elektriske speil med minne for elektriske seter (PW2)
Canton sound system med 12 høyttalere (inkl. Subwoofer) og 610 W forsterker (RA2)
Tilhengerfeste, elektrisk nedfellbart (1M6)
Nettbrettholder (IA1)
Delingsnett (3CX)
 
Ikke så mye fancy men nok til mitt bruk :)

Min konfigurasjon:

http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/102867633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den første ikke-hvite Kodiaq'en som vises frem her :)

23 timer siden, Ooinaru skrev:

Ikke så mye fancy men nok til mitt bruk

Er da nok fancy med splitter ny bil og Style utgave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tor2r skrev:

Blir den første ikke-hvite Kodiaq'en som vises frem her :)

Er da nok fancy med splitter ny bil og Style utgave! :)

Jo det er jo forsåvidt sant det, tenkte jo på tilleggsutstyr som feks panoramatak, parkeringsvarmer osv. Den er definitivt fancy nok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tor2r skrev:

Tar du innbytte eller har du bil du skal selge først?

Jeg tar innbytte, leverte faktisk Octaviaen inn i dag så kjører leiebil (også Octavia) frem til Kodiaqen ankommer. Fikk oppdatering på den i dag også. Den har ankommet Norge men selgeren ville ikke love noe tidligere leveringstidspunkt enn første uken i juni.

3 timer siden, Superb lll skrev:

Ser bra ut dette da @Ooinaru :) 

Skal bli artig å se noen bilder etter at du har mottatt ditt nye vidunder også, så får vi håpe at de siste dagene med venting ikke blir for «tøffe» for deg ;) 

Tror jeg skal overleve ventetiden, selv om det kribler godt i høyrefoten nå xD Skal få bilder på plass så snart den har kommet "hjem"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ooinaru skrev:

Fikk oppdatering på den i dag også. Den har ankommet Norge men selgeren ville ikke love noe tidligere leveringstidspunkt enn første uken i juni.

Tror jeg skal overleve ventetiden, selv om det kribler godt i høyrefoten nå xD Skal få bilder på plass så snart den har kommet "hjem"!

Dette kommer jo litt an på hvor i landet du holder til i forhold til Bekkelagskaia i Oslo, og i tillegg så er det er jo flere helligdager og inneklemte dager en gjerne tar fri på nå i Mai mnd. Så selv om bilen allerede er i Norge, så kan nok klargjøring og levering likevel ta litt tid dessverre...........

Hehe, ja men merkelig nok så de helt siste dagene de «tøffeste», for selv om den er nære, så er det den likevel utilgjengelig. Men men, en må jo bare holde ut de siste dagers venting også. Skal bli artig å se noen bilder av andre Kodiaq enn hvit ja, forhandleren der jeg prøvekjørte Kodiaq i forrige har en hvit som dem.vogn, men en grå metallic i utstillingshallen. Litt usikker på om det var Business Grey eller Quarts Grey metallic som stod der, men den var meget flott i grå, uten tvil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Superb lll skrev:

Dette kommer jo litt an på hvor i landet du holder til i forhold til Bekkelagskaia i Oslo, og i tillegg så er det er jo flere helligdager og inneklemte dager en gjerne tar fri på nå i Mai mnd. Så selv om bilen allerede er i Norge, så kan nok klargjøring og levering likevel ta litt tid dessverre...........

Hehe, ja men merkelig nok så de helt siste dagene de «tøffeste», for selv om den er nære, så er det den likevel utilgjengelig. Men men, en må jo bare holde ut de siste dagers venting også. Skal bli artig å se noen bilder av andre Kodiaq enn hvit ja, forhandleren der jeg prøvekjørte Kodiaq i forrige har en hvit som dem.vogn, men en grå metallic i utstillingshallen. Litt usikker på om det var Business Grey eller Quarts Grey metallic som stod der, men den var meget flott i grå, uten tvil :) 

Jeg befinner meg i Haugesund så er et stykke unna Oslo. Tenker det er greit å være litt pessimistisk ift hvor lang tid det vil ta og heller bli positivt overrasket ;)

Personlig synes jeg den er knallflott i hvit, selv om det ikke er den mest praktiske fargen mtp renhold. Da jeg demokjørte Kodiaq kjørte jeg en i Business grey og angrer ikke på fargevalget for å si det sånn.

Her er et par bilder av demobilen :)

IMG_20170404_173758.jpg

IMG_20170404_173804.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ooinaru skrev:

Jeg befinner meg i Haugesund så er et stykke unna Oslo. Tenker det er greit å være litt pessimistisk ift hvor lang tid det vil ta og heller bli positivt overrasket ;)

Personlig synes jeg den er knallflott i hvit, selv om det ikke er den mest praktiske fargen mtp renhold. Da jeg demokjørte Kodiaq kjørte jeg en i Business grey og angrer ikke på fargevalget for å si det sånn.

Her er et par bilder av demobilen :)

Det er hva jeg kaller realist jeg, hehe ;) 

Joda, Kodiaq kler absolutt hvitt pga av de mange sorte (plast)detaljene, men synes absolutt den gjør seg i Business Grey metallic slik som du viser frem her :) Det var den fargen de hadde hos forhandleren der jeg var også, Quarts Grey metallic er jo enda mørkere og har et ørlite «grønnskjær» i seg i det rette lyset.

Dette ser veldig flott ut, skal bli spennende å se bilder av din bil også @Ooinaru når du får den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Superb lll skrev:

Det er hva jeg kaller realist jeg, hehe ;) 

Joda, Kodiaq kler absolutt hvitt pga av de mange sorte (plast)detaljene, men synes absolutt den gjør seg i Business Grey metallic slik som du viser frem her :) Det var den fargen de hadde hos forhandleren der jeg var også, Quarts Grey metallic er jo enda mørkere og har et ørlite «grønnskjær» i seg i det rette lyset.

Dette ser veldig flott ut, skal bli spennende å se bilder av din bil også @Ooinaru når du får den :) 

Quartz grey er også knallfin, vurderte faktisk den før jeg bestemte meg for Business. Gjør seg veldig godt med triglav felgene feks :)

Skal poste så snart jeg har mulighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Qaurts Grey metallic på Superb veldig godt, men plutselig så kom det en kunde i Business Grey metallic når jeg var hos forhandleren og fikk sett de begge i dagslys ved siden av hverandre, og da ble Business Grey min nye «favoritt» i grå, men det hjelper jo lite når en blir regel rett «overkjørt» av to tenåringdøtre og en kone som sier Moon White metallic, hehe ;) 

Så du trenger vel neppe mer enn et forsøk på å gjette hvilken farge vår Superb har @Ooinaru, hehe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kjempe skyss :) Har selv Superb i Business grey, og kjempe fornøyd med fargen! Som @Superb lll sier om den i forhold til Quartz grey, så var jeg faktisk på tur til å bestille quartz grey, men dem hadde heldigvis begge fargene inne hos forhandler, og da ble farge valget enkelt! Business grey er flott! Nok om det, bilen din har vel mere enn nok utstyr til att du blir fornøyd, hender mann gjerne kunne tenke seg ditt og datt, men ofte lønner det seg/må man bruke hode og tenke stopp :) 

De siste dagene er kjeie og vente, men du har jo heldigvis bilen før ferien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Superb lll skrev:

Jeg likte også Qaurts Grey metallic på Superb veldig godt, men plutselig så kom det en kunde i Business Grey metallic når jeg var hos forhandleren og fikk sett de begge i dagslys ved siden av hverandre, og da ble Business Grey min nye «favoritt» i grå, men det hjelper jo lite når en blir regel rett «overkjørt» av to tenåringdøtre og en kone som sier Moon White metallic, hehe ;) 

Så du trenger vel neppe mer enn et forsøk på å gjette hvilken farge vår Superb har @Ooinaru, hehe ;) 

Skjønner ;) Jeg og samboer var heldigvis enige på fargen, hovedsaklig pga vi hadde en sølvgrå Volvo v50 tidligere og var veldig fan av den fargen begge to:) 

10 timer siden, Salcin skrev:

Dette blir kjempe skyss :) Har selv Superb i Business grey, og kjempe fornøyd med fargen! Som @Superb lll sier om den i forhold til Quartz grey, så var jeg faktisk på tur til å bestille quartz grey, men dem hadde heldigvis begge fargene inne hos forhandler, og da ble farge valget enkelt! Business grey er flott! Nok om det, bilen din har vel mere enn nok utstyr til att du blir fornøyd, hender mann gjerne kunne tenke seg ditt og datt, men ofte lønner det seg/må man bruke hode og tenke stopp :) 

De siste dagene er kjeie og vente, men du har jo heldigvis bilen før ferien :) 

Ja det er rikelig med utstyr som er standard med utstyrspakken også :) Siden det er leasing så tok fornuften over når jeg valgte utstyr på den, da holder vi oss til et greit innskudd og månedspris.

Er det jeg og tenker, blir en ekstra kjekk ferie i år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nesten helt likt oppsett som meg, @Ooinaru.

Jeg la til parkeringsvarmer, el. bakluke og ryggekamera, men utelot skinnseter og henger feste.

Jeg har kjørt litt over 2000 km siden jeg fikk min for 1 mnd siden, inkl. en langkjøring på 60+ mil (nesten 9 timer). Og jeg liker bilen utrolig godt. I likhet med deg kommer jeg også fra Octavia (2013).

Min Octavia var blå - pen, men ofte møkkete. Derfor ville jeg ha noe elegant; hvit eller grå. Det er ikke bare hos @Superb lll at damene bestemmer, fruen ville ha hvit bil her. Det gjorde "valget" lett, men jeg angrer ikke på Moon White - må bare spyle den litt oftere.

Må slenge inn en setning om at jeg elsker den store plassen i bilen også. Alle som sitter på kommenterer plassen og bagasjerommet.
Og Canton :x
 

Her er det bare å glede seg, du har en fantastisk bil i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Arooo skrev:

Dette er nesten helt likt oppsett som meg, @Ooinaru.

Jeg la til parkeringsvarmer, el. bakluke og ryggekamera, men utelot skinnseter og henger feste.

Jeg har kjørt litt over 2000 km siden jeg fikk min for 1 mnd siden, inkl. en langkjøring på 60+ mil (nesten 9 timer). Og jeg liker bilen utrolig godt. I likhet med deg kommer jeg også fra Octavia (2013).

Min Octavia var blå - pen, men ofte møkkete. Derfor ville jeg ha noe elegant; hvit eller grå. Det er ikke bare hos @Superb lll at damene bestemmer, fruen ville ha hvit bil her. Det gjorde "valget" lett, men jeg angrer ikke på Moon White - må bare spyle den litt oftere.

Må slenge inn en setning om at jeg elsker den store plassen i bilen også. Alle som sitter på kommenterer plassen og bagasjerommet.
Og Canton :x
 

Her er det bare å glede seg, du har en fantastisk bil i vente!

Ja såg det og for å være helt ærlig så er de tre tilleggene du har noe jeg egentlig hadde lyst på men, fant til slutt ut at vi klarer oss uten (denne gang ;) ). Er du fornøyd med komforten så langt da? 

Og min var svart, flott på avstand men på nært hold og i sollys så er jo det som finnes av riper osv ganske synlig :/ Det gjør jo forsåvidt ingenting at damene sitter foten ned når fargen er såpass fin ;)

Jeg tok med en kompis som jobber på Volvo, og som prøvde å selge meg en XC60, på demokjøring og han ble veldig imponert over plassen og minst at den var fast og god å kjøre. Kan forøvrig nevne at Xc60en er knøttliten inni i forhold! Men så er jo jeg 202cm høy og :P

Det tror jeg på, den scorer jo ganske bra i de fleste tester og så, godt å lese at den leverer! :D

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ooinaru skrev:

Men så er jo jeg 202cm høy og

Har du unger med bakovervendt sete? Dersom, still inn setet ditt og sett en bilstol bak så man får se plassen. Ser det er mange som søker på google om slik plass. Så med en kar på 202 så bør de fleste få svar på hva man får plass bak førersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tor2r skrev:

Har du unger med bakovervendt sete? Dersom, still inn setet ditt og sett en bilstol bak så man får se plassen. Ser det er mange som søker på google om slik plass. Så med en kar på 202 så bør de fleste få svar på hva man får plass bak førersetet.

Ja jeg har det så kan ta noen bilder så snart den er her. Har jo lurt på det selv og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...