Gå til innhold
Superb18

Ny på forumet


Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til forumet @Superb18 :) 

Gratulerer med bestillingen av ny bil, og som @Arooo skriver, håper du er god til å vente ;) 

 

Hvilken utstyrsutgave, farge, motorisering og drivverk har du valgt da @Superb18?

Er dette den første Skodaen du skal ha, eller har du kjennskap til Skoda fra før av?

 

Som @Arooo skriver, lag gjerne en egen tråd om bilen du har i bestilling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Superb lll skrev:

Hei og velkommen til forumet @Superb18 :) 

Gratulerer med bestillingen av ny bil, og som @Arooo skriver, håper du er god til å vente ;) 

 

Hvilken utstyrsutgave, farge, motorisering og drivverk har du valgt da @Superb18?

Er dette den første Skodaen du skal ha, eller har du kjennskap til Skoda fra før av?

 

Som @Arooo skriver, lag gjerne en egen tråd om bilen du har i bestilling :) 

Hei! Ble en 190hk 4x4l&k

brilliant silver

har i dag en A4, god bil, men litt liten, ikke aut og ikke 4wd, så dette blir spennende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring om skoda, men under prøving virket den bra, noen som har noe å si om superb stasjonsvogn 2017 ?              Fikk beskjed at det vil bli 9,2" skjerm, annen girspake, tykkere glass, og bedre støydemping under på 2018 mod.

48 minutter siden, Superb lll skrev:

Hei og velkommen til forumet @Superb18 :) 

Gratulerer med bestillingen av ny bil, og som @Arooo skriver, håper du er god til å vente ;) 

 

Hvilken utstyrsutgave, farge, motorisering og drivverk har du valgt da @Superb18?

Er dette den første Skodaen du skal ha, eller har du kjennskap til Skoda fra før av?

 

Som @Arooo skriver, lag gjerne en egen tråd om bilen du har i bestilling :) 

Første skoda for meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig en flott utgave, og da er det jo ikke så veldig mye mer en trenger eller behøver å bestille i tillegg heller, så dette høres meget bra ut @Superb18 :) 

Forbedringene til 2018 modellen er virkelig bra, større skjerm gjør jo ikke noe, tykkere glass og bedre støydemping er også kjærkomne oppgraderinger :) 

Jeg kjører også min første Superb, fikk min i Mars 2016 og er fremdeles strålende fornøyd, og ikke et eneste driftsmessig problem i det hele tatt. Har akkurat utført den første servicen og det var heller ikke noe feil å finne der. :) 

 

Noen irritasjonsmomenter er det, men slik er det vel på de fleste biler vil jeg tro.......

De to største irritasjonsmomentene mine er;

  1. Skodas valg av dekk (Pirelli Cinturato P7) de støyer, men en forbedret støyisolering kan jo ordne litt på det. Pirelli dekka har meget gode egenskaper på de fleste ting, bare ikke støy!
  2. Feil girkasse på min bil, den tåler for lite dreiemoment og dermed så er motoren tunet ned fra 320nm -----> 250nm, for det er hva girkassa maks tåler. Dette var jeg ikke klar over før jeg bestilte og hadde fått bilen dessverre, hadde jeg visst det så hadde jeg valgt hakket større motor, for den har en DSG kasse som tåler mer.

Ellers så synes jeg de «svingbare» AFS frontlysa med alt hell kunne ha vært rettet mer inn mot veibanen, det venstre lyset foran har jeg ikke behov for at det skal lyse i en omtrentlig 45° graders vinkel ut til venstre. Jeg trenger lysa i veibanen jeg ikke langt ut på jordet eller til skogs, møtende kjøretøy er heller ikke så begeistret for retningen på det lyset............. Det løses enkelt ved å vri lysbryteren over til nærlys i stedet, men da mister en jo den svingbare funksjonen...........

Men dette overskygger definitivt ikke hvor fornøyd jeg er med bilen, en knallbil som jeg bare trives mer og mer i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Dette var virkelig en flott utgave, og da er det jo ikke så veldig mye mer en trenger eller behøver å bestille i tillegg heller, så dette høres meget bra ut @Superb18 :) 

Forbedringene til 2018 modellen er virkelig bra, større skjerm gjør jo ikke noe, tykkere glass og bedre støydemping er også kjærkomne oppgraderinger :) 

Jeg kjører også min første Superb, fikk min i Mars 2016 og er fremdeles strålende fornøyd, og ikke et eneste driftsmessig problem i det hele tatt. Har akkurat utført den første servicen og det var heller ikke noe feil å finne der. :) 

 

Noen irritasjonsmomenter er det, men slik er det vel på de fleste biler vil jeg tro.......

De to største irritasjonsmomentene mine er;

  1. Skodas valg av dekk (Pirelli Cinturato P7) de støyer, men en forbedret støyisolering kan jo ordne litt på det. Pirelli dekka har meget gode egenskaper på de fleste ting, bare ikke støy!
  2. Feil girkasse på min bil, den tåler for lite dreiemoment og dermed så er motoren tunet ned fra 320nm -----> 250nm, for det er hva girkassa maks tåler. Dette var jeg ikke klar over før jeg bestilte og hadde fått bilen dessverre, hadde jeg visst det så hadde jeg valgt hakket større motor, for den har en DSG kasse som tåler mer.

Ellers så synes jeg de «svingbare» AFS frontlysa med alt hell kunne ha vært rettet mer inn mot veibanen, det venstre lyset foran har jeg ikke behov for at det skal lyse i en omtrentlig 45° graders vinkel ut til venstre. Jeg trenger lysa i veibanen jeg ikke langt ut på jordet eller til skogs, møtende kjøretøy er heller ikke så begeistret for retningen på det lyset............. Det løses enkelt ved å vri lysbryteren over til nærlys i stedet, men da mister en jo den svingbare funksjonen...........

Men dette overskygger definitivt ikke hvor fornøyd jeg er med bilen, en knallbil som jeg bare trives mer og mer i :) 

Ble litt ekstra, varme i frontruta, ratt med paddels for dsg m/varme, krok, solgardin sideruter bak, el.justering av passasjersete bak + noe småtteri til ? Tror dette blir bra, tenkte først litt på lava blue, ser meget fin ut, men valget ble som tidligere nevnt brillian silver, da jeg ville ha en lys farge, hvit syntes jeg og ser flott ut, men er en del av de nå, og skjønner godt de som velger det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Superb18 skrev:

Ble litt ekstra, varme i frontruta, ratt med paddels for dsg m/varme, krok, solgardin sideruter bak, el.justering av passasjersete bak + noe småtteri til ? Tror dette blir bra, tenkte først litt på lava blue, ser meget fin ut, men valget ble som tidligere nevnt brillian silver, da jeg ville ha en lys farge, hvit syntes jeg og ser flott ut, men er en del av de nå, og skjønner godt de som velger det ?

Høres veldig bra ut dette her, denne bilen blir i hvert fall meget godt utstyrt :) 

Jeg er blant de som har Moon White metallic (mot min vilje), og hadde ikke valgt den fargen igjen (eller nå) om jeg fikk bestemme. Ser forsåvidt fint ut, spes om en har sorte vinduer og felger med litt mørke detaljer på, men det er en høyst upraktisk farge, alt synes utrolig fort. Skulle jo trodd at den nesten var like «tilgivende» som sølv, men så langt derifra. Kommer nok kanskje veldig an på hvor en bor og på hvilke veier en kjører mest på, min forrige bil var sølv metallic og den savner jeg egentlig med tanke på hvor enkel den var å ta vare på i forhold til den hvite.

Mitt valg hadde i dag blitt Business Grey metallic :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Superb18 skrev:

varme i frontruta

Støtter denne x 11! :) jada..for dere som har lest litt på forumet, vet jeg har nevnt dette før...en eller tjue ganger..men sånn er det bare! :) Like ofte som @Superb lll nevner Cinturato P7 :D Tror du drømmer om de dekka....hver natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tor2r skrev:

hehe, ja dårlig ordvalg av meg :D

Hehe ;)

Men nyhetene som  @Superb18 kom med her virker jo meget oppløftende da, bedre lydisolering av gulvet vil jo sikkert hjelpe en del på hjulstøy. Tykkere vinduer vil sikkert hjelpe litt på vindsus som kan være ganske hørbar om hastigheten er i motorveifart og det blåser en del. Høres ut som meget bra oppgraderinger dette, og en enda større skjerm skal en jo heller ikke kimse av :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor2r skrev:

Absolutt! Lite støy er jo noe av det man virkelig får premiumfølelse av!

Helt enig, og dermed synes jeg det er så merkelig at de ikke leverer bilene sine med dekk som er bedre på støy enn dette. Men en av grunnene til dette er vel kanskje at det ikke er så veldig mange andre land som har så grov og slitt asfalt som Norge (og tildels Sverige), så det er vel kanskje bare det lille markedet her opp i kalde nord som merker noe til dette. 

For er det varmt i været (og asfalten), og er en relativt nyasfaltert veg, så er også Pirelli dekka ganske bra å kjøre på med tanke på støy. Men de er for «kravstore» på underlaget de kjøres på synes jeg, og da blir dessverre litt av den gode følelsen borte for meg, for skrangling/vibrering og hjulstøy er noe av det verste jeg vet om når jeg kjører bil. Og blir jeg først klar over en eller annen (u)lyd, så hører jeg den helt til jeg får gjort noe med den også........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er støydemping  bekreftet noe sted? Har liksom aldri hørt noe om det? Det er i så fall en fantastisk nyhet! Synes faktisk Superb er overraskende godt støydempet til å være en "billigbil" fra før, og dersom den blir enda bedre er det jo kjempebra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Salcin skrev:

Er støydemping  bekreftet noe sted? Har liksom aldri hørt noe om det? Det er i så fall en fantastisk nyhet! Synes faktisk Superb er overraskende godt støydempet til å være en "billigbil" fra før, og dersom den blir enda bedre er det jo kjempebra :) 

Skal nok mye til å få Skoda til å låse seg til bestemte dekk. De er et billigmerke som shopper rundt.

Så flere merker på bilene deres. Pirelli, Hankook, Dunlop og Nokian. Fikk selv Dunlop, tror de langt ifra er de mest stillegående ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PaulusA skrev:

Skal nok mye til å få Skoda til å låse seg til bestemte dekk. De er et billigmerke som shopper rundt.

Så flere merker på bilene deres. Pirelli, Hankook, Dunlop og Nokian. Fikk selv Dunlop, tror de langt ifra er de mest stillegående ?

Det er ikke bare Skoda som gjør det, de aller fleste kjøper dekk der de får best «tilbud» tenk på alle de dekka som leveres til bare en bilfabrikant i løpet av et år, så klart at de kjøper inn i store kvanta med dekk og får tilbud deretter. Så det gjør de fra billigmerker til premiummerkene, mulig litt annerledes når premiummerkene setter dekk på de dyreste og mest motorsterke bilene sine, og det skal være run-flat dekk på dem, men ellers så bruker de det de får best kjøp på alle sammen. Noen får meget gode dekk, mens andre får mer «billige» og kanskje ikke helt optimale dekk for våre veier. Men det meste oppleves jo annerledes her i Norge og Sverige da, for den grove asfalten og piggdekk slitasjen vi har her, det sliter stort sett ikke andre europeiske land med..........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Salcin skrev:

Er støydemping  bekreftet noe sted? Har liksom aldri hørt noe om det? Det er i så fall en fantastisk nyhet! Synes faktisk Superb er overraskende godt støydempet til å være en "billigbil" fra før, og dersom den blir enda bedre er det jo kjempebra :) 

Jeg hadde heller ikke hørt om dette før jeg leste det i denne tråden her @Salcin, og jeg regner med at informasjonen som @Superb18 har kommet med her kommer fra selgeren han bestilte bilen hos.

Jeg synes også Superben er ganske godt lydisolert med tanke hvor på «rangstigen» Skoda er plassert :) 

Det er mest med tanke på dekkstøy jeg synes de har litt å hente.

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Salcin skrev:

Er støydemping  bekreftet noe sted? Har liksom aldri hørt noe om det? Det er i så fall en fantastisk nyhet! Synes faktisk Superb er overraskende godt støydempet til å være en "billigbil" fra før, og dersom den blir enda bedre er det jo kjempebra :) 

Hei! Har ikke lest dette noe sted, men info fra selgeren, så det regner jeg med er riktig. Skulle få beskjed når ny brosjyre kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...