Gå til innhold
Tor2r

Bakovervendt bilstol / bilsete i Superb


Anbefalte innlegg

Her tenker jeg å samle bilder og info om bakovervendt bilsete i Superb, så hvis du har, ta et bilde og vis oss. Skrive årsmodell på Superb samt navn på bilstol om du har. Greit å vite hva slags person som sitter foran bilstolen også.

@Salcin, @Tomnep88 bilder?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flotte og nyttige tråder du lager her @Tor2r, dette vil være til stor nytte for barnefamilier som skal kjøpe seg bil. Kjempebra at du lager disse trådene for de fleste bilmodellene også :) 

Superb og Kodiaq har jo meget god plass, og er jo ikke noen problemer med 2 (bakovervendte) barnestoler i noen av disse, men jeg er ikke helt helt sikker på om Superb vil ha plass til det tredje store barnesetet i bredden (uten at jeg hverken har prøvet eller sjekket ut det). Men om Kodiaq er noe bredere i baksetet skal jeg la være usagt..............?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Superb og Kodiaq har jo meget god plass, og er jo ikke noen problemer med 2 (bakovervendte) barnestoler i noen av disse, men jeg er ikke helt helt sikker på om Superb vil ha plass til det tredje store barnesetet i bredden (uten at jeg hverken har prøvet eller sjekket ut det).

Vil tørre og påstå at det blir trangt med 3 barneseter i bredden, er ikke mye plass til overs mellom setene våres.
Skal prøve og få tatt noen bilder i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SigurdH skrev:

Vil tørre og påstå at det blir trangt med 3 barneseter i bredden, er ikke mye plass til overs mellom setene våres.
Skal prøve og få tatt noen bilder i morgen.

Ja jeg synes det virker for trangt til det tredje barnesetet i bredden, men har ingen barn i barnesete selv, så jeg kan ikke bidra med noen bilder her. Så veldig flott om du får tatt noen bilder og lagt inn i tråden @SigurdH :) 

1 minutt siden, Core2Duo skrev:

Ble Onkel i går, så ikke umulig at jeg bidrar med et bilde eller to etterhvert. :) 

Se her ja, det blir bra @Core2Duo, gratulerer så mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SigurdH skrev:

Vil tørre og påstå at det blir trangt med 3 barneseter i bredden, er ikke mye plass til overs mellom setene våres.
Skal prøve og få tatt noen bilder i morgen.

Fin sort!

9 timer siden, Core2Duo skrev:

Ble Onkel i går, så ikke umulig at jeg bidrar med et bilde eller to etterhvert. :) 

Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som er 183cm og rundt regna 100kg, sitter komfortabelt på begge sider her.
Syns det ble litt trangt foran med Axkid sete på førersida, men det går det og hvis jeg må. 

Axkid Minikid
59214ff7a08e1_2017-05-2109_34_41.thumb.jpg.dc69072c25fd84278db1bbb7f180692e.jpg

Maxi-Cosi 2wayPearl
5921500d2575e_2017-05-2109_34_18.thumb.jpg.c7bcd3cd41b1f9e7de0347138f766b60.jpg

Plassering av stolene foran
59214fcbba636_2017-05-2109_35_47.thumb.jpg.ae1145ae6d15fd1501ee40b2bc26acab.jpg

Mellomrom som er igjen mellom setene bak.
59214fe38a34e_2017-05-2109_35_32.thumb.jpg.8d3b2df7494e4696aa92dbe465d18bde.jpg

Endret av SigurdH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

@SigurdH ser at du har trekk på baksetene som går under barnesetene. Vurderer å kjøpe trekk jeg også. er du fornøyd med den typen evt har du noen tips til hva jeg bør kjøpe? 

Ser at det finnes i alle salgs prisklasser.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TEH skrev:

@SigurdH ser at du har trekk på baksetene som går under barnesetene. Vurderer å kjøpe trekk jeg også. er du fornøyd med den typen evt har du noen tips til hva jeg bør kjøpe? 

Ser at det finnes i alle salgs prisklasser.. 

33B5C773-E6DC-4171-9963-327B0840E647.thumb.png.62734ebc7b988557cd9135f4a223b4f6.png

jeg kan trygt anbefale denne! Den er ikke tynn, men såpass tykk att den ikke sørger for att setet ikke blir deformert av seter som trykkes inn i seteryggen! Har brukt det til både forovervendt og bakovervendt sete, og finnes sort og lyst! Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

hei. nylig kjøpt en 18mod superb sportline og skulle prøve å montere et bakovervendt bilsete med forankrings seler, oppdaget da at det ikke var noen "forankringspunkter/sløyfer" til bilsetet i gulvet under/ved fører og pasasjersetet.

småfrustrert bestilte jeg noen bilsetesløyfer som kan ettermonteres ( https://www.skruvat.no/Barnesetesloyfe-P66620.aspx ) og ser da i ettertid at disse kan vises å være vanskelig å montere, da bolt for feste til fører og pasjersete sitter mye lengre inn en hva som det ser ut til at delen fra skruvat gjør.¬¬ (på bilen er bolten 10-15 cm inn på ramme til stol mens på bilde til skruvat ser ut til å være et par cm inn på ramme) har enda ikke motatt delen og venter da i spenning om denne passer.

så i mellomtiden lurer jeg på hvordan dere har festet forankrings selen  til bilstolene? del gjerne noen bilder hvis dere har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

update: bilsetesølyfene passet (til stor glede)

her er noen bilder fra monteringen

selve delen som monteres på skinnen til setet.

delen.thumb.jpg.d4b8044e884966014a58f9d3f1927c40.jpg


her merket jeg at hvis man monterte den nede i skinnen så stoppet setet i den. beste løsningen var å montere den på undersiden av skinnen slik:

5b5cb4cf5c2aa_skinnefrersetemedmontertslyfe.thumb.jpg.eabd857595071bcc774262b90c8b5c91.jpg'

og her er ferdig montert  med barnesete festet

5b5cb50d31bd0_ferdigmontertmedfestetbarnesete.jpg.543e5c58c651064f5ef0b95504e852b4.jpg


 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...