Gå til innhold
Bertel

Superb 2018


Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til forumet @Bertel :) 

 

Det er litt forskjellig fra modell til modell etter hva selgeren jeg snakker en del med har fortalt meg, men det er gjerne i mellom uke 22 og 24 de starter med neste års produksjon. Kommer litt an på hvor store forandringer det skal være mellom f.eks 2017 og 2018 modellen av en modell.

Fant akkurat en opplysning om Kodiaq, produksjon i uke 22 og blir da levert som en 2018 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har bestilt Superb L&K som blir produsert i uke 22 å ser nå at 2018 kommer med større skjerm noe som jeg gjerne ville hatt men ikke hadde mulighet for da jeg bestilte i midten av Mars ! Blir litt skuffa om det viser seg at de begynner produksjon av 2018 modellen bare et par uker etter at min blir produsert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skuffelsen forstår jeg veldig godt om det blir slik. Det ville jo være veldig trist om du skulle bomme på en 2018 modell med bare 1-2 uker, men et sted må jo faktisk overgangen til neste års modell være også. 

Men det kan jo hende at du likevel kan være heldig da, det er lov å håpe.

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse for at der må være en overgang ? Skuffelsen gjelder ikke bil men min egen tålmodighet å det at jeg ikke sjekket dette opp føre jeg bestilte ?    

Er lov å håpe på 2018 modell jo ? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bertel skrev:

Full forståelse for at der må være en overgang ? Skuffelsen gjelder ikke bil men min egen tålmodighet å det at jeg ikke sjekket dette opp føre jeg bestilte ?    

Er lov å håpe på 2018 modell jo ? 

 

 

Gratulerer med bestilling av ny bil foresten :) 

Har ikke noe problem med å forstå det, for det vel kanskje det samme med deg @Bertel som det er med de fleste av oss, alt lenger enn dagen etter er laaang ventetid, hehe ;) 

 

Men hvilken Superb er det du har bestilt da, tenker på combi/sedan eller st.vogn, motor, drivverk, farge, felger, evt ekstra utstyr og utstyrspakker? Dette er selvfølgelig ikke noe du må opplyse om, men de fleste lager gjerne en egen tråd på bilen de har bestilt seg under emnet Min bil / Mitt prosjekt

 

Fyll gjerne på med bilder når du har mottatt bilen din, det er liksom en «frivillig bilde tvang», her på forumet ;) 

Får håpe du er heldig med 2018 modell da, lykke til :)   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ? Ventetiden fra vi bestilte til vi fikk produksjonsuke var laaang ! Men tiden nå er lengre ?

 

Har bestilt en Superb Stasjonvogn Quarts Grey L&K 150TSI med DSG med 19" Phoenix antrasit, av ekstrautstyr så er det nesten lettere å nevne det som ikke er tatt med ! Har ikke valgt ventilerte seter og phonebox ellers er resten vel valgt

 

skal nok lage en tråd på bilen min ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bertel skrev:

Takk ? Ventetiden fra vi bestilte til vi fikk produksjonsuke var laaang ! Men tiden nå er lengre ?

 

Har bestilt en Superb Stasjonvogn Quarts Grey L&K 150TSI med DSG med 19" Phoenix antrasit, av ekstrautstyr så er det nesten lettere å nevne det som ikke er tatt med ! Har ikke valgt ventilerte seter og phonebox ellers er resten vel valgt

 

skal nok lage en tråd på bilen min ? 

Se her ja, det ble en godt utstyrt bil, dette hørtes meget bra ut. :) 

Hehe, ventetid er det få personer som er gode på ja, jeg bestilte bil 08.02. og fikk den 21.03. i fjor, dette var jo egentlig en meget kort prosess, men likevel så har jeg altfor liten tålmodighet til å vente på noe slikt ;) 

Har selv en Superb Moon White metallic st.vogn 1,8/180hk TSi 2016 og er strålende fornøyd med den, bilen har akkurat vært på service og heller ikke der ble det oppdaget noe feil. Har ikke etterfylt olje heller, så dette har vært meget bra. Bilen har nå kjørt 29.300km med den, og smilet kommer hver eneste gang jeg bruker den :) 

Det er riktignok noen irritasjonsmomenter jeg godt kunne vært foruten, men slik er det vel nesten på samtlige biler/modeller/merker.

 

Flott om du lager en tråd på bilen din etterhvert @Bertel, det høres i hvert fall ut som at du ikke vil savne noe utstyr på den i hvert fall :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat snakket med selger og han var inne på systemet og der sa han at der stod 2018 på min bil mens de 3 andre han hadde i systemet stod der 2017 på ! Så kan virke som om at jeg har flaks denne gang ?

 

Han ville såklart ikke garantere noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bertel skrev:

Akkurat snakket med selger og han var inne på systemet og der sa han at der stod 2018 på min bil mens de 3 andre han hadde i systemet stod der 2017 på ! Så kan virke som om at jeg har flaks denne gang ?

 

Han ville såklart ikke garantere noe ?

Hvis du vil være sikker kan du vel utsette levering? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, PaulusA skrev:

Hvis du vil være sikker kan du vel utsette levering? ?

Hehe....  Tror ikkr det B|

4 timer siden, Tor2r skrev:

Hei og velkommen @Bertel!

Gratulerer med bestilling, får håpe det blir en 2018 modell og at du overlever ventetiden :D

Tråd på bilen må du lage ja!

Takk :)

 

Skal lage en tråd på bilen nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PaulusA skrev:

Hvis du vil være sikker kan du vel utsette levering? ?

Å utsette levering hjelper jo ikke noe på årsmodellen, det er det produksjonsdatoen som avgjør, og den er allerede satt. ;) 

 

8 timer siden, Bertel skrev:

Akkurat snakket med selger og han var inne på systemet og der sa han at der stod 2018 på min bil mens de 3 andre han hadde i systemet stod der 2017 på ! Så kan virke som om at jeg har flaks denne gang ?

 

Han ville såklart ikke garantere noe ?

Men dette høres jo meget bra ut da @Bertel, tror det skal veldig mye til at du ikke får en 2018 modell nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Bertel skrev:

Siste oppdatering !

bilen står til å være i produksjon og er stadig registrert i systemet som 2018 ? Så nå var selger overbevist om at det blir 2018 modell på meg ? Då har nå trua på det

Dette ser jo virkelig ut til å gå den rette veien for deg @Bertel ?

Hold oss oppdatert, og lykke til ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...