Gå til innhold
Bertel

Bertel's Superb L&K 1,4 TSI 150 hk DSG Stv. 2018


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ny på forumet og bestilte meg ny bil 15/3-17.

 

Her er litt om bilen jeg har bestilt, jeg er faktisk litt usikker på om jeg får 2017 eller 2018 modell. Snakket med selger tidligere i dag og for ham så ser det ut til at det blir en 2018, men han kunne såklart ikke bekreftet dette >:( Bilen er satt til å produseres i Uke 22, med andre ord neste uke. Denne ventetid ass...... 

 

Bilder får dere få når engang jeg selv har sett bilen ;-)

 

Superb stasjonsvogn, L&K 1,4TSI, 150hk, DSG, Quartz Grey Metallic

Utover standardutstyret så har jeg bestilt

El.just passasjersete fra baksete

Smartgate

19" Phoenix Anthracite

Baksetepakke

Reservehjul ( Hvorfor vet jeg ikke )

Solgardin for sideruter bak

Multifunksjonsratt med varme

Delingsnett stv.

Foldbart hengerfeste

Varme i frontruten

17" Vinterhjul original

Bagasjerumsmatte

Skvettlapper

Endret av Bertel
Glemte fargen på bilen ;-) - rettet årsmodell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Bertel skrev:

Hei,

 

Ny på forumet og bestilte meg ny bil 15/3-17.

 

Her er litt om bilen jeg har bestilt, jeg er faktisk litt usikker på om jeg får 2017 eller 2018 modell. Snakket med selger tidligere i dag og for ham så ser det ut til at det blir en 2018, men han kunne såklart ikke bekreftet dette >:( Bilen er satt til å produseres i Uke 22, med andre ord neste uke. Denne ventetid ass...... 

 

Bilder får dere få når engang jeg selv har sett bilen ;-)

 

Superb stasjonsvogn, L&K 1,4TSI, 150hk, DSG

Utover standardutstyret så har jeg bestilt

El.just passasjersete fra baksete

Smartgate

19" Phoenix Anthracite

Baksetepakke

Reservehjul ( Hvorfor vet jeg ikke )

Solgardin for sideruter bak

Multifunksjonsratt med varme

Delingsnett stv.

Foldbart hengerfeste

Varme i frontruten

17" Vinterhjul original

Bagasjerumsmatte

Skvettlapper

Dette blir en kjempeflott bil @Bertel :) 

Det er ikke mye igjen få på utstyrslista nå etter det som er ramset opp her. Jeg setter stor pris på varme i frontruta, den er meget praktisk. Og så blir jeg misunnelig på at du får varme i rattet, det kunne jeg tenkt meg også ;)  

Reservehjul er meget praktisk den gangen en får et hull som ikke kan repareres med enten tetteskum eller kompressor. Jeg kjøpte en ny bil uten reservehjul etter å ha hørt på selgers spørsmål og argumentasjon om  når punkterte du sist.........? Så gikk det ikke så lang tid etter kjøpet før punkteringen var et faktum, kjørte på en (godt kamuflert) bolt som rev i stykker dekket, og da ikke noe reservehjul. En øde veistrekning og dårlig mobildekning gjorde «katastrofen» til et faktum, så nei, jeg kjøper ikke bil uten reservehjul...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Superb lll skrev:

Dette blir en kjempeflott bil @Bertel :) 

Det er ikke mye igjen få på utstyrslista nå etter det som er ramset opp her. Jeg setter stor pris på varme i frontruta, den er meget praktisk. Og så blir jeg misunnelig på at du får varme i rattet, det kunne jeg tenkt meg også ;)  

Reservehjul er meget praktisk den gangen en får et hull som ikke kan repareres med enten tetteskum eller kompressor. Jeg kjøpte en ny bil uten reservehjul etter å ha hørt på selgers spørsmål og argumentasjon om  når punkterte du sist.........? Så gikk det ikke så lang tid etter kjøpet før punkteringen var et faktum, kjørte på en (godt kamuflert) bolt som rev i stykker dekket, og da ikke noe reservehjul. En øde veistrekning og dårlig mobildekning gjorde «katastrofen» til et faktum, så nei, jeg kjøper ikke bil uten reservehjul...............

Ahhh ;-) Da var det kanskje ikke så dumt med reservehjul ! 

Det var nå fruen som ville ha varme i rattet xD Eller blei ho lurt til å ville det, det er ikke godt å si 9_9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Bertel skrev:

Det var nå fruen som ville ha varme i rattet xD Eller blei ho lurt til å ville det, det er ikke godt å si 9_9

Fruen din er genial! Samt den/de som "lurte" henne til det!

Kommer aldri til å angre på dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da har bilen ankommet den nye hjembyen sin !

Gjenstår bare å få montert litt ekstrautstyr og få en DiTec behandling !

 

Her er de første billeder !

Den nye skjerm er betydelig større enn forventet, dårlig billede men bedre enn ikke noe ! Veldig fornøyd med valget av felger med tanke på utseende, så får tiden vise om komforten tilsvarer !

 

 

IMG_0411.JPG

IMG_0412.JPG

IMG_0416.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi avgårde på første telttur med den nye bil ! Å den lever opp til alle forventninger sålangt. Oseaner av plass både i baksete og bagagerum ! Nydelig kjøreegenskaper på motorvei( glad jeg valgte DCC) tok dog sin tid før jeg fikk sensoren til bakluken til å fungere ? Men etterhvert gikk det opp for meg at man ikke skal bli stående men heller gå litt tilbake?

Den adaptive cruisecontrol er jo en gave til gudene ! Bare å innstille i rett hastighet å følge trafikken, regelrett nydelig funksjon !

Det eneste jeg ikke skjønner er at Spotify spiller i dobbelt hastighet via AppleCarPlay på min telefon og ikke på hverken fruens eller guttungens ? Ikke alltid samme musikksmak som gjelder ? 

Skal ta noen bilder innvendig når jeg har fått tatt hånd om første telttur ! Utrolig så mye dritt der kommer inn i bilen på en sådan tur ?

Her er et par bilder av den utvendig som blei tatt i helga !

 

IMG_0444.JPG

IMG_0446.JPG

IMG_0447.JPG

IMG_0449.JPG

IMG_0451.JPG

Endret av Bertel
Rettet litt tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, PaulusA skrev:

Selvfølgelig

Passater har jo aldri vært noe spesielt stilige ??

I utgangspunktet ikke, selv om jeg synes en som parkerte attmed meg i går ikke var så verst! Var passe fornøyd da jeg registrerte at eieren av passaten studerte min bil xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ooinaru skrev:

I utgangspunktet ikke, selv om jeg synes en som parkerte attmed meg i går ikke var så verst! Var passe fornøyd da jeg registrerte at eieren av passaten studerte min bil xD

Hehe

At you! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...