Gå til innhold
Scout

Kjøremodus / kjøreopplevelse


Anbefalte innlegg

1 time siden, Superb lll skrev:

Jeg kunne tenkt meg min Superb med hva 1,8/180hk motoren egentlig yter av dreiemoment i Superb (med manuell kasse) og i kombinasjon med 4x4, men det er dessverre ingen mulighet. Neste trinn på skalaen som har bensinmotor og 4x4 når det gjelder Superb har jeg ikke stor nok sparegris til å velge, og kjenner jeg fruen rett så hadde jeg nok måttet bo den også om jeg hadde kjøpt den versjonen, hehe ;)  

Skjønner godt det. Men nå er det vel ikke sånn at Superben går direkte dårlig, og med frue og barn inni blir det nok veeeldig forsiktig gasspådrag for de fleste av oss uansett :-)

44 minutter siden, PaulusA skrev:

Jeg valgte vel diesel primært grunnet økonomi, men også styrke ved full bil og henger

Synes det er for mye lyd i begge motorene, min gamle 150hk 1.8T som jeg hadde i min A6 fra 1998 gikk mye penere, dette er overraskende

Accord 2.2 diesel med 140hk fra 2006 gikk også mye penere på høyere turtall. Min Outback med 2.0 diesel på 150 gikk mye roligere uansett turtall

Klager ikke på bilen, ihvertfall ikke i forhold til prisen, men verken bensin eller diesel motorene til VW er i verdensklasse

Ved hard gass er det tøff låt i både diesel (2.0) og bensin, men litt for mye lyd

Er ikke helt enig med deg her @PaulusA. Synes bensinmotoren går veldig stille. Jeg har en Toyota 4Runner med bensin V6. Den går litt stillere - det suser bare i den, men ettersom VW motoren er en firer synes jeg det er mer enn godkjent for min del. Jeg hadde en 2002 Passat diesel også, men det var et rakkelverk uten like.

Endret av Scout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Scout skrev:

Skjønner godt det. Men nå er det vel ikke sånn at Superben går direkte dårlig, og med frue og barn inni blir det nok veeeldig forsiktig gasspådrag for de fleste av oss uansett :-)

Hehe, joda @Scout, det har du helt rett i, Superb er heller ingen sinke i trafikken. ;)  

Men det hadde jo vært et litt annet lydbilde om DSG kassa ikke behøvde å gire ned så mange trinn før det skjer noe når bilen er fullastet, det er stort sett kun da jeg savner litt mer krefter på lavere turtall. Og det har jeg jo egentlig i min motor, bare synd at feil DSG kasse ikke lar meg ha det dreiemomentet motoren egentlig har av krefter......... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Scout skrev:

Skjønner godt det. Men nå er det vel ikke sånn at Superben går direkte dårlig, og med frue og barn inni blir det nok veeeldig forsiktig gasspådrag for de fleste av oss uansett :-)

Er ikke helt enig med deg her @PaulusA. Synes bensinmotoren går veldig stille. Jeg har en Toyota 4Runner med bensin V6. Den går litt stillere - det suser bare i den, men ettersom VW motoren er en firer synes jeg det er mer enn godkjent for min del. Jeg hadde en 2002 Passat diesel også, men det var et rakkelverk uten like.

Helt Ok at du ikke er helt enig, men spesielt Honda lager motorer som går vesentlig penere ved hardt gasspådrag , og... de har klart å lage slike i mange år

Uansett, er fornøyd jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tor2r skrev:

Har trukket ut emnene som omhandler kjøremodus til egen tråd slik ønsket :)

@Superb lll, @Stratle And, @PaulusA, @Scout

Veldig bra dette her @Tor2r ??

Passende tittel, og flott at det ble splittet ut i en egen ny tråd, synes det tilslutt havnet litt vel langt utenfor temaet til et medlem som hadde laget en tråd om sin nye bil. Var sikkert en del relevant her også, men avsporingen ble vel kanskje i det største laget............ ?

Godt jobba @Tor2r ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...