Gå til innhold
Bjelge

Betale med AMEX?


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg lurer på å kjøpe Superb. Ønsker å gjøre dette med american express for å samtidig generere en del eurobonuspoeng. Er det noen som vet om skodaforhandlere som tar AMEX? Bor på Stokmarknes i Nordland, men hele landet er interessant.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Men det er kanskje sannsynlig at de ikke vil. Forretningen betaler et gebyr på jeg tror det er 2-3% på kredittkort. Ikke sikkert at de vil godta det på såpass høye beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tobor skrev:

Har du kredittkort med så høy kredittgrense som det blir aktuelt?

Usikker, men det er mulig jeg kan skru den opp midlertidig. Etter ganske intens googling virker det som det er en long shot å finne noen som aksepterer det mtp gebyrene for butikken.. Såvidt jeg skjønner koster det 3.85 % for butikken, i dette tilfellet ca. 19 000 iom at bilen jeg ser på vil komme på ca 490 000. Jeg har aldri kjøpt bil ny før og vet ikke helt hvor mye forhandlingsmulighet jeg kan regne med på pris, men er 19 000 helt utenkelig hvis man ser på det som et prisavslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et slikt prisavslag er ikke utenkelig og kanskje mer enn det også, spesielt om du ikke har innbyttebil.

Min Superb kom på noe rundt 530 - 535.000,- inkludert alt, men tilslutt så stod det 497.000,- som sluttsum, men da ble også verdien på innbytte bilen redusert litt, men ikke tilsvarende det avslaget her. De har litt å gå på når det gjelder selve bilen, men mer på utstyret enn selve bilen(e), for der er det ganske faste priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det ble en brukt Superb 2016, kjøpt av bruktbilforhandler sørpå med eurobonus mastercard. Ganske omstendelig affære iom at jeg bor nordpå og ikke hadde kreditt til å ta hele bilen i ett jafs. Men 5 runder med maksing av kreditt og tilbakebetaling dagen derpå ble løsningen. Siden jeg bor nord og bilen var i Østfold måtte jeg gjøre dette via "no show transaksjon" (manuell inntasting av kortinfo på deres kortterminal). Det ble relativt mange telefoner til mastercard for å åpne for no show transaksjon på hver av betalingsdagene i tillegg til mye diskusjon med dem om jeg faktisk fikk lov til å bruke kortet på denne måten. Det var visst ikke så populært selv om det ikke stod noe sted i kortavtalen. Gebyret måtte jeg dekke selv, det tok ikke bilforhandleren. Havna vel på drøyt 9000 kroner.

Nå er bilen i alle fall på plass og det samme er rikelig med bonuspoeng, så all orginga kastet av seg:)

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...