Gå til innhold
tobor

Ditec


Anbefalte innlegg

Jeg venter på min Kodiaq som nok blir levert i oktober. Har tenkt å Ditecbehandle den med en gang. DITEC tilbyr nå en superbehandling som blir kalt Ditec Ceramic Ultra. Den koster noe mer, men har et mindre oppfølgingsprogram. Er det nopen som har erfaring med denne? Er det verdt å spytte i ekstra i forhold til ordinær DITEC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg fikk utlevert nye Octavia for litt over 1 mnd siden, jeg valgte vanlig Ditec behandling. (Viste jo ikke at dem hadde kommet med noe nytt, og selger informerte heller ikke om det)
Jeg er forholdsvis fornøyd med ditec behandlingen, har ikke fått håndvasket bilen enda, bilpleie leverandøren tilbydde gratis vask etter 14 dager, så da fikk jeg benyttet meg av det :D
Og etter det så har det vel nesten regnet konstant her i Telemark.

Jeg fikk inntrykket av at bilen skulle inn hver 12mnd med den nye behandlingen, så det vil jo si oftere en vanelig. Men, det kan sikkert gå fortet en det også, kommer jo helt an på hva slags vaskemiddler du bruker.
Jeg vil anta den nye er mer holdbar og langvarig en den gamle. Er vel en grunn til at dem kaller den Ceramic Ultra :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også en Ditec behandling av min Superb i fjor, da var den ca 5 mnd gammel, bilen ble flott den, men tviler likevel sterkt på at jeg gjør dette på en evt ny bil igjen. Grunnen til det er at jeg ønsker mer å kunne gjøre mer med bilen selv, men nå er det en del ting en ikke skal benytte på bilen for ikke å ødelegge Ditec behandlingen. 

Bilen har også blitt litt «flekkete» på fangeren foran i løpet av vinteren, det er noe som ikke går bort i det hele tatt, men hva det kommer av vet hverken jeg eller de som behandlet bilen. Både de og jeg har pusset og gnikket med forskjellige vidundermiddel uten at det hjelper, så det ser ut til at jeg kanskje må lakkere fangeren for å få dette helt bort, kan faktisk se ut til at det er noe i klarlakken, men den er ikke sprukket/løsnet/borte eller noe slikt, det er bare en del grå-aktige små flekker som synes veldig godt i spesielle vinkler, ellers så ser en dem om en vet at de er der.. Det er også en helt haug med steinsprut merker/hakk i fangeren, så den burde likevel fikses på. Så det er ikke noe jeg klandrer de som utførte dette, for jeg tror ikke det kommer av det.

Jeg hadde heller kjøpt meg en del «remedier» for å ordne mer med bilen selv, eller foretatt en «spa-behandling» 1 - 2 ganger i året hos noen som er gode til det. 

MEN jeg skal også legge til at jeg har sett et par biler som har tatt Ditec Ceramic behandlingen, og den synes jeg ser bedre ut, den ene bilen har nå også hatt dette igjennom vinteren, og den har holdt seg vesentlig bedre og penere enn hva min har gjort. Men jeg har også kjørt en del mer på saltede veier enn hva de har gjort, så helt rettferdig sammenligning blir det nok ikke.

Skulle jeg ha gjort dette på en ny bil, så hadde jeg forsøkt Ditec Ceramic om jeg skulle ha gjort dette, men om jeg hadde bestilt ny bil i dag, så er jeg ikke sikker på om jeg hadde gjort dette eller ikke. Det ble som sagt meget bra på min bil når det ble gjort, men det har på ingen måte imponert meg, mulig en Ditec Ceramic hadde imponert meg mer.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok Drop Off behandling på bilen når helt ny, foreløpig fornøyd med det. Behandlingen skal tilsvare en råere enn vanlig Ditec, men rimeligere. Er usikker på hvilken som er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Telemark, ser jeg at Autostrada bilforhandlerne er godkjente Drop off sentere.
Usikker på om folk her har hørt om Autostrada før, men....
Autostrada er vel di som selger flest ekslusive biler i Norge, dem er blandt annet forhandler av Jaguar, Porche, Land Rover og Jeep (Ny bil)
Så, dem vet nok hva dem driver med :D Har hørt mye bra om Drop Off ETTER jeg valgte Ditec på min bil :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som telemarking er jo Autostrada kjent. Ikke så langt unna Skodaforhandleren heller. men jeg tror jeg skal prøve Ditec ceramic. Drop Off er dyrere, særlig over tid, ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, tobor skrev:

Som telemarking er jo Autostrada kjent. Ikke så langt unna Skodaforhandleren heller. men jeg tror jeg skal prøve Ditec ceramic. Drop Off er dyrere, særlig over tid, ser jeg.

Ok, kan tenkes det. Uansett deilig å slippe vanlig polering hver annen måned for en stakkar som kjører mye

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...