Gå til innhold
Superb lll

Skoda eiere mest fornøyde med sine biler i Sverige


Anbefalte innlegg

Ikke bare Skoda eiere, men Skoda Superb eiere på topp! Fullt forståelig :) Hehe.... ja, må si jeg er veldig fornøyd, bilen har levd til mine forventninger! Denne har riktignok passert 6 000km, så har også vært 6 000km jeg har vært fornøyd :) fantastiske biler, til en "folkelig" sum... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Salcin skrev:

Ikke bare Skoda eiere, men Skoda Superb eiere på topp! Fullt forståelig :) Hehe.... ja, må si jeg er veldig fornøyd, bilen har levd til mine forventninger! Denne har riktignok passert 6 000km, så har også vært 6 000km jeg har vært fornøyd :) fantastiske biler, til en "folkelig" sum... 

Ja ikke sant :)  

Superb har virkelig gjort at en har fått merke litt hva kjøreglede til en relativt fornuftig pris for en meget romslig faktisk går ut på. Har nå kjørt rett over 31.000km med min, og smilet kommer fremdeles hver eneste gang jeg skal benytte bilen :) 

14 minutter siden, Håvard skrev:

Må også si at jeg sålangt er storfornøyd! Og det skal egentlig litt til for at jeg blir.. har rundt 80 dager i året med leiebil (mye utenlandsreising i jobben) og har vell kjørt det meste av biler de siste årene. 

Superb har vel kanskje noen steg igjen opptil de beste, men det blir jo helt andre priser også, så jeg synes at jeg (bokstavelig talt) har fått mye bil for penga her ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Håvard skrev:

Min erfaring er at de stegene er ganske små (men har jo kun erfaringer fra topputgaven ;)

Nå er jeg «begrenset» til en Style utgave når det gjelder min Superb, men er likevel strålende fornøyd :) 

Men jeg synes helt ærlig at det er et lite stykke opptil de nyeste utgavene av både Audi A6 og BMW 5 serie som jeg har prøvet, men jeg synes likevel ikke at det er verdt merkostnadene, for de vil bli meget store. Når det gjelder BMW så er det spes støynivået det går på for min del, der har jo faktisk både Audi og Mercedes også noe å lære etter min mening. 

Men når det gjelder pris på bil og utstyr, og ikke minst utnyttelse av plassen, så har både BMW 5 serie og Audi A6 noe å lære av Superb, men de som kjøper de bilene, velger de nok ikke først og fremst pga plass det heller vil jeg tro ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt helt enig der @Superb lll, det er ett lite stykke  til 5- serie og A6 etc.... Ganske langt stykke når du setter deg inn i bilen, og ser deg rundt i "cockpiten".... Der er det ganske så langt unna! Er jo også en del forskjell når det kommer til kjøreglede og comfort/sportslighet også! Men det både bør og må det være. Vi snakker da om biler som koster noen hundre tusen til, og da bør det ikke være direkte sammenlignbart...  Personlig falt valget mitt på Superb pga bagasje og hovedsakelig den enorme bakseteplassen! En drøm av en familiebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg @Salcin, en kan vel nesten si at de er «best» på hver sin måte, og jeg er helt enig med deg alt fra interiøret, comfort, kjøreopplevelse, kjøreglede og ikke minst sportslighet. Men det bør det jo også være når det skiller nesten en Superb til i mellomlegg mellom dem her med nogenlunde samme motorisering, 4x4, og utstyr som du f.eks har på din bil. Den hadde i hvert fall jeg bare kunne drømme om å kjøpe ny, om den skulle ha vært 5 serie eller en A6............

En får mye med disse bilene, men må også betale mye for det...........

Når det gjelder plass og plassutnyttelse, så er det ikke mange konkurrenter Superb har i st.vogn klassen, de fleste av dem er både lengre og breiere, men de matcher likevel hverken bakseteplass eller lasterom. Men det er klart de har jo mange cm lengre panser bl.a., for å ha plass til langsgående motorer, og en del flere sylindere på enkelte av modellene sine.

Drømmen om en RS6 ligger plassert langt tilbake i «et lite rom» i bakhodet, men der kommer den nok aldri ut fra vil jeg tro, da må nok en viss «bedrift» på Hamar ringe meg om noen gode lønnstilskudd gitt, hehe ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...