Gå til innhold
Grinaldo

En Kodiaq-eiers tidlige erfaringer


Anbefalte innlegg

Jeg prøvekjørte en Kodiaq da de ble tilgjengelige i vår, og da lenge etter at jeg hadde bestilt en toppspekket Style 190 hk i desember. Da ble jeg bare sånn passe imponert, men nå som vi har kjørt vår egen i en uke, så er jeg av en helt annen oppfatning. Bilen i sølv med 19" Sirius felger ser strålende ut, og det er overraskende mange som kommenterer bilen positivt. Til og med folk som er vant med langt mer status enn Skoda kommenterer at denne kunne vært aktuell for dem.

Ventilerte skinnseter er fantastisk og ikke skjønner jeg hvordan noen velger vekk elektiske seter med minne (sånn bortsett fra at det koster en del). Når du endelig har funnet den optimale posisjonen, slik jeg har nå, så er det utrolig surt når fruen endrer oppsettet helt, uten et minne som stiller herligheten tilbake kjapt. Jeg ville ofret flere andre ting før dette.

Vi har panorama soltak, men dette er en av de første tingene jeg faktisk ville ofret om jeg måtte ha redusert prisen. Det er kult, men ikke så viktig når det kommer til stykket. Lyden i det oppgraderte anlegget er bedre enn i tilsvarende anlegg i vår tre år gamle Octavia. Det trøkker rett og slett veldig bra til å være standard vare. Mikrofoner som forbedrer kommunikasjonen mellom seteradene er smått genialt. Sikten bakover er litt dårligere enn i Octavia, men kameraet veier opp for dette. Muligheten til å se alle ajourførte dieselpriser i nærområdet vha Skoda Connect sparte meg for en hundrelapp på første fylling. Det gir en god følelse.

Jeg trives svært godt i førersetet og kan ikke huske at jeg hadde lyst til å kjøre en tur for moro skyld etter en uke med tidligere biler. Ikke at jeg eller noen andre burde kjøre for moro skyld, men bare det at lysten er der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er fornøyd @Grinaldo :) 

Jeg ble også meget overrasket over hvor flott Kodiaq både var å kjøre og hvor bra den var på støyisolering til den typen bil å være, men den tar glatt opp konkurransen ang. støyisolering med betydelig mer kostbare biler uten problemer.

Dette er en kjempebil på alle mulige måter, så forstår godt at den også har mange fornøyde eiere :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ooinaru skrev:

@Grinaldo siden du har Style, hva synes du om "ambient belysningen"? Jeg må innrømme at det ser litt stilig ut ift hva jeg har sett på bilder osv :)

Jeg synes dette er en fin effekt, men ikke noe jeg hadde prioritert foran de fleste andre tilvalg. Ungene liker å kunne fortelle meg hvilken farge jeg skal sette på belysningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Grinaldo skrev:

Jeg synes dette er en fin effekt, men ikke noe jeg hadde prioritert foran de fleste andre tilvalg. Ungene liker å kunne fortelle meg hvilken farge jeg skal sette på belysningen :)

Ser den. Kan ikke se for meg å ha valgt det hvis jeg hadde bestilt ambition feks. Ser for meg at datteren min på 3 vil være med på å bestemme farge :P. "rosa pappa, rosa" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Grinaldo said:

Ikke skjønner jeg hvordan noen velger vekk elektiske seter med minne (sånn bortsett fra at det koster en del). Når du endelig har funnet den optimale posisjonen, slik jeg har nå, så er det utrolig surt når fruen endrer oppsettet helt, uten et minne som stiller herligheten tilbake kjapt. Jeg ville ofret flere andre ting før dette.

Jeg hadde opprinnelig bestilt Ambition, men endret til Style (og annen motor). Mulighet for el-seter var en av grunnene til at jeg endret min bestilling, men akkurat dette måtte dessverre ut igjen da det forlenget leveringstiden med 5 måneder. Men jeg skal ta en ny statusoppdatering på det når det nærmer seg 4 uker før estimert produksjon, i tilfelle underleverandøren har klart å få opp tempoet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, euphoria skrev:

Jeg hadde opprinnelig bestilt Ambition, men endret til Style (og annen motor). Mulighet for el-seter var en av grunnene til at jeg endret min bestilling, men akkurat dette måtte dessverre ut igjen da det forlenget leveringstiden med 5 måneder. Men jeg skal ta en ny statusoppdatering på det når det nærmer seg 4 uker før estimert produksjon, i tilfelle underleverandøren har klart å få opp tempoet.

Jeg håper dette endrer seg og at du får det med allikevel. Alternativt kan du nekte andre å kjøre bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvert fall forespeilet uke 39 med el.sete. Forøvrig ble jeg fortalt  at en kan supplere utstyr fram til produksjonstidspunktet, men ikke modell (f eks oppgradere fra Ambition til Style). Men ulempen er at en da ramler tilbake i køen igjen. Det siste hadde jeg ikke fått med meg, da jeg ville gjøre noen små tillegg. Så da lot jeg være. Lenge nok å vente!

Endret av tobor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ooinaru skrev:

Ser den. Kan ikke se for meg å ha valgt det hvis jeg hadde bestilt ambition feks. Ser for meg at datteren min på 3 vil være med på å bestemme farge :P. "rosa pappa, rosa" :D

Kanskje bra jeg bare her 3 farger å velge i mellom, for med to tenåringsjenter og en frue så kommer en litt ned på rangstigen og/eller prioriteringslisten på enkelte ting for å si det litt forsiktig, hehe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Superb lll skrev:

Kanskje bra jeg bare her 3 farger å velge i mellom, for med to tenåringsjenter og en frue så kommer en litt ned på rangstigen og/eller prioriteringslisten på enkelte ting for å si det litt forsiktig, hehe ;) 

Ja de vet hva de vil disse damene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fikk min for to dager siden. Fin bil som svarer til forventningene. Kjøpte med bensinmotor pga. usikkerheten mht. diesel i Oslo. Savner dieselmotorens moment ved lavt turtall og ikke minst dieselmotorens bremseeffekten ved bratte nedoverbakker men antar man venner seg til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...