Gå til innhold
Jan Broder

Virus?


Anbefalte innlegg

Dette er standard Google adsense, brukt av de "fleste" nettsteder.

Jeg kan ikke styre hva som blir vist, da det meste er personlig rettet. f.eks. gå inn å titt på ymse produkter på komplett og du vil se dem igjen. Eller se på andre nettbutikker så vil du se igjen produktene her.

Ang din @Jan Broder så er også det en standard reklame, villedende så det holder, men faktisk via google sitt system.

skal sjekke litt inn i ting om det er noe jeg kan begrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tor2r skrev:

Dette er standard Google adsense, brukt av de "fleste" nettsteder.

Jeg kan ikke styre hva som blir vist, da det meste er personlig rettet. f.eks. gå inn å titt på ymse produkter på komplett og du vil se dem igjen. Eller se på andre nettbutikker så vil du se igjen produktene her.

 

Hmm, at du ikke kan styre dette @Tor2r forstår jeg godt, men hvordan denne reklamen som har dukket opp hver eneste gang jeg har logget meg inn på forumet de siste 3 - 4 ukene kan være personlig relatert må jeg si at jeg stusser veldig på.............

Jeg er definitivt ikke inne på noen sider som skulle gi meg slik reklame som dette her.

Jeg vet godt at dette ligger utenfor hva du styrer som sagt, men akkurat dette her rimer veldig dårlig med hvilke andre nettsider jeg frekventerer. Denne type reklame er riktignok på andre nettsider også, men jeg har fremdeles ikke vært innom de sidene det reklameres for............

5941a694d6c9a_Skjermbilde2017-06-14kl_23_07_53.thumb.png.3e818c16545b61d698f9236a9c3f888b.png

5941aa1caeb0f_Skjermbilde2017-06-14kl_23_26_05.thumb.png.d22b8df310beb223880950df5e01b6df.png

 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært borte i Google AdSense systemet. Og må også si at alt av reklame er personlig rettet. Dem "sporer" deg på alle websider som den pcen/mobilen du bruker har vært innom, og reklamen blir deretter. Kan sannsynligvis skje noe uhell her og der.

Men, admin har muligheter til å luke ut visse type reklamer, innenfor endel forskjellige kategorier.

 

se bildet f.eks :)

IMG_2325.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til at vi skal få denne reklamen her på forumet.
Vi får nok som bare irriterer oss - det handler jo ikke om bil en gang....
Så min oppfordring er at Admin gjør det han kan for å huke vekk alt som er mulig av slik søppel.
Det går sikkert bra det.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tor2r skrev:

Dette er standard Google adsense, brukt av de "fleste" nettsteder.

Jeg kan ikke styre hva som blir vist, da det meste er personlig rettet. f.eks. gå inn å titt på ymse produkter på komplett og du vil se dem igjen. Eller se på andre nettbutikker så vil du se igjen produktene her.

Ang din @Jan Broder så er også det en standard reklame, villedende så det holder, men faktisk via google sitt system.

skal sjekke litt inn i ting om det er noe jeg kan begrense.

Det er som du sier @Tor2r. Reklamen genereres av cookies som ligger igjen i nettleseren til hver enkelt. Surfer du på bilsider kommer det bilrelatert reklame for det meste. Det kan hjelpe å slette historikken i webleseren innimellom. Da starter du fra scratch.

20 timer siden, Superb lll skrev:

Hmm, at du ikke kan styre dette @Tor2r forstår jeg godt, men hvordan denne reklamen som har dukket opp hver eneste gang jeg har logget meg inn på forumet de siste 3 - 4 ukene kan være personlig relatert må jeg si at jeg stusser veldig på.............

Jeg er definitivt ikke inne på noen sider som skulle gi meg slik reklame som dette her.

Jeg vet godt at dette ligger utenfor hva du styrer som sagt, men akkurat dette her rimer veldig dårlig med hvilke andre nettsider jeg frekventerer. Denne type reklame er riktignok på andre nettsider også, men jeg har fremdeles ikke vært innom de sidene det reklameres for............

5941a694d6c9a_Skjermbilde2017-06-14kl_23_07_53.thumb.png.3e818c16545b61d698f9236a9c3f888b.png

5941aa1caeb0f_Skjermbilde2017-06-14kl_23_26_05.thumb.png.d22b8df310beb223880950df5e01b6df.png

 

Noen reklamer har alder eller geografi som eneste utvelgelseskriterium. Kompliserte greier som @Tor2r ikke har sjanse til å gjøre noe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor2r skrev:

Men, det hver enkelt kan gjøre noe med er å blokkere enkelte annonser selv. Gjør følgende:

Trykk på krysset
google_annonser.jpg

Trykk så på "Slutt å se denne annonsen"
google_annonser_2.jpg

Så enkelt er det dessverre ikke, for det valget har jeg aldri fått, uansett hvor mange annonser jeg har forsøkt dette på, og de samme dukker opp igjen hele tiden.

5942e5eff40af_Skjermbilde2017-06-15kl_21_51_05.png.1b5566ac115c871b42c6a4a361d70fa0.png

Og det er kun den lille annonsen på høyre side som kan lukkes, ikke den annonsen som ligger øverst, der reagerer ikke krysset i det hele tatt.

5942e5d6de6ee_Skjermbilde2017-06-15kl_21_51_36.thumb.png.77a0e9e29aa9d1ba0698470c4e6e85b4.png

Og akkurat som i de foregående 3 - 4 ukene, så er det damer og datingsider det går i.

Nettleserloggen tømmer jeg hver eneste dag, og gjerne flere ganger om dagen også. Bruker Safari nettleser som heller ikke har noe med Google å gjøre, så det rimer ikke helt dette her for meg. Benytter riktignok gmail privat, men det var i grunnen kun for at jeg måtte ha en googlekonto fordi arb.giveren benytter Android mobil/nettbrett. 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Superb lll skrev:

Så enkelt er det dessverre ikke, for det valget har jeg aldri fått, uansett hvor mange annonser jeg har forsøkt dette på, og de samme dukker opp igjen hele tiden.

5942e5eff40af_Skjermbilde2017-06-15kl_21_51_05.png.1b5566ac115c871b42c6a4a361d70fa0.png

Og det er kun den lille annonsen på høyre side som kan lukkes, ikke den annonsen som ligger øverst, der reagerer ikke krysset i det hele tatt.

5942e5d6de6ee_Skjermbilde2017-06-15kl_21_51_36.thumb.png.77a0e9e29aa9d1ba0698470c4e6e85b4.png

Og akkurat som i de foregående 3 - 4 ukene, så er det damer og datingsider det går i.

Nettleserloggen tømmer jeg hver eneste dag, og gjerne flere ganger om dagen også. Bruker Safari nettleser som heller ikke har noe med Google å gjøre, så det rimer ikke helt dette her for meg. Benytter riktignok gmail privat, men det var i grunnen kun for at jeg måtte ha en googlekonto fordi arb.giveren benytter Android mobil/nettbrett. 

Prøv dette hvis du ikke har gjort det før:

Innstillinger -> Safari -> Blokker infokapsler

Innstillinger -> Safari -> Tøm logg og nettstedsdata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Scout skrev:

Prøv dette hvis du ikke har gjort det før:

Innstillinger -> Safari -> Blokker infokapsler

Innstillinger -> Safari -> Tøm logg og nettstedsdata

Det er gjort for flere år siden, nettsteddata og nettleserloggen blir tømt flere ganger om dagen.

Neste skritt for å hindre reklame vil vel være Ad-block e.l., eller rett og slett bare overse hele reklamen, for det er jo det andre innholdet her jeg synes er interessant :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Det er gjort for flere år siden, nettsteddata og nettleserloggen blir tømt flere ganger om dagen.

Neste skritt for å hindre reklame vil vel være Ad-block e.l., eller rett og slett bare overse hele reklamen, for det er jo det andre innholdet her jeg synes er interessant :) 

Og disse dameannonsene ser jo ikke til p skjønne, at man drar enormt med damer når man har Skoda ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håvard skrev:

Nå er det vell slik at denne reklamen er med på å skaffe intekter til drift av forumet. Hvis vi bruker ad-blocker så vil det ikke registreres visninger på annonsene, og intektene blir borte.. Så det beste er nok bare å overse de :P 

Er fullstendig klar over at dette er gode reklameinntekter til forumet, så det var derfor jeg la til at en kanskje skulle  rett og slett overse hele reklamen. :) 

Men jeg må legge til at det er noen biler her inne jeg synes kan være fine og vis til fruen, og da er det ikke så «sprekt» at det er store reklamer med «datingsider og flotte damer» som lyser i mot oss, for det var jo ikke det som var meningen at vi skulle se på............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...