Gå til innhold
Kodiaqstyle

Innbytte pris Superb 2010 170hk 4×4 manuell gir


Anbefalte innlegg

Hei.

Er ny på forumet.  

Venter i disse dager på å få levert vår nye Kodiaq Style1.4 bensin?

 

Lurer på innbytte av vår superb 2010 mod. 170hk 4×4 manuell gir. Alt av utstyr og lyst skinn. Bilen har gått  ca 125.000km alt av serviser er holdt.  Bilen har en normalstandar vil jeg si mtp på at bilen er 7 år. 

 

Noen som har noe fornuftig å si om hva pris som  kan forventes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Kodiaqstyle :) 

Når det gjelder innbytte så er nok forhandleren det enkleste stedet og spørre om det., men du kan jo se noe omtrentlig på Finn.no. Prisene på Finn.no (de private annonsene tenker jeg på nå) er gjerne litt lavere enn hva en forhandler priser sine biler til, og så er innbytte litt lavere enn de private prisene igjen, for at forhandlerne skal tjene penger på dette.

Men alle prisene er jo hva de håper å få, ikke nødvendigvis hva de ender opp med tilslutt. 

Du spurte aldri om innbyttepris før du bestilte din Kodiaq altså?

 

Fint om du lager en liten tråd om din nye bil @Kodiaqstyle, gjerne med valgt utstyr, ekstrautstyr, farge, etc, og gjerne noen bilder av bilen din når den kommer. Det er gjerne litt «frivillig» bildetvang her på forumet av nye biler, hehe :D 

 

Tråden kan du (evt.) lage her,

https://skodaforum.no/forum/20-min-bil-mitt-prosjekt/

 

Lykke til med salg/innbytte, og gratulerer din nye bil :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Var litt rask vedrørende bestilling.  Har vel passert 6 mnd nå.....

Skal få opprettet en tråd på den nye. 

 

Har fått antydet en inbyttepris på 145.000.etter fratrekk for utbedringer. 

Men føler det litt som ett ran på åpen gate?

Da antar de reparasjon/utbedringer på rundt 25.000 kr. 

Salgspris ut fra dem er 210.000kr synes jo det også virker litt lavt. 

 

Er ikke mange å sammenligne med på finn dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er langt unna Drammen har jeg kanskje et tips angående bruktbil forhandler, det er ofte mulig å få både 10 og 20 tusen mer hos de

Kontakt meg på direkte forum post hvis interessant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok og selge selv, som du sier, så får dem muligens 210 for din, og hvis dem betaler 145 pluss reg for din, må koste på den 25 som du sier, så er vi oppe i nesten 175, da tjener dem til nå 35 000, og det er absolutt ikke sikkert dem får igjen den prisen du sier ved salg heller...  også skal en ha arbeid med bilder, annonse og klargjøring PLUSS att dem må gi garanti på bilen etter dem selger den! Det kan også koste dem en hel del! Så derfor kan desverre ikle forhandlere betale stort for en innbyttebil.... 

Som sagt, vask og poler den, ta BRA og riktige bilder, og selg den selv :) Dette har du sikkertgodt betalt for å gjøre, i forhold til innbytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, Kodiaqstyle skrev:

blir litt langt vekke det. 

 

Forstår det, men finnes mange slike som tilbyr bedre vilkår enn innbytte.

Salg privat er selvfølgelig mer lønnsomt for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja innbytte er noe herk rent økonomisk.. MEN...den gangen du kjører dit på nesten tom tank, slenger den gamle og litt slitte nøkkelen fra deg...det litt krøllete vognkortet.... i bytte mot to flotte blanke nye nøkler, en fin perm med ymse info om en helt ny bil og full tank. Da gir man litt f*^#¤ i pengene og dundrer av gårde :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor2r skrev:

Ja innbytte er noe herk rent økonomisk.. MEN...den gangen du kjører dit på nesten tom tank, slenger den gamle og litt slitte nøkkelen fra deg...det litt krøllete vognkortet.... i bytte mot to flotte blanke nye nøkler, en fin perm med ymse info om en helt ny bil og full tank. Da gir man litt f*^#¤ i pengene og dundrer av gårde :)

 

Og det er der vi havnet:) Orker ikke jobben med å selge privat selv og jeg  skjønner selvsagt det ville vært mer lønnsomt for oss, men som Tor2r skrev, så er det enkelt å kjøre en bil opp å bytte inn en blank fin nybil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håvard skrev:

Ser den! Leverte selv bare inn til "gi bort" pris hos forhandler. For min del var det ikke jobben med å selge privat som var årsaken, men frykten av å treffe på en vrang kjøper :P I så måte blir det en dyr forsikring mot alt heft som fort kan oppstå :) 

Ja, absolutt, det er også en ting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...