Gå til innhold
Lars Adler

Skettlapper bak


Anbefalte innlegg

Har bestilt meg ny Kodiaq og ser at det er kun skvettlapper fremme som Norsk standard. Får kjøpt skvettlapper bak på skodabutikken.no for 220kr for et sett. Noen som har erfaring med dette? Er det bare å skru disse fast i plasten?

Mvh

Lars

Endret av Lars Adler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Superb så er det kun skrudd i plastikken, så jeg tviler sterkt på at det vil kunne være så mye annerledes på en Kodiaq. Om det spør forhandleren, så vil du mest sannsynlig kunne få med dette i en deal, med tanke på at du har bestilt deg ny bil. Dette var noe de monterte gratis for meg, selv etter at bilen var 6 mnd gammel, jeg kjøpte skvettlappene fra dem og de monterte dem, utført på 5-10 min etter hva de sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige bil (Octavia) satt jeg ikke på skvettlapper bak før etter et halvt års tid. Da var det som om noen hadde sandblåst bakfangeren nederst. Så kjører du mye på grusveier og diverse, sparerdette bilen ganske mye, hvertfall nederst bakover hjulene. 

Jeg satt på skvettlapper på Superben jeg har nå med en gang, og det er fortsatt så og si like glatt som når bilen var ny. Så, som du nevner, slipper jeg og få en steinsprut i frontruta eller på panseret om du skulle ha en stein i hjulet og jeg kjører bak deg...... :) Skvettlapper burde virkelig vært standardutstyr etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende messig er skvettlapper ett mareritt, som ødelegger utseende på bilen totalt!  Jeg har det foran på min superb, men bak er det helt uaktuelt!!Sagt det før og sier det igjen, Skoda må ha en svært dårlig lakk, da den etter godt under 10 000km begynner å bli helt matt og prikkete under ved støtfangeren bak.... har aldri hatt skvettlapper på noen bil, og ingen har vært så ille etter 100 000km engang...

Dette gjelder forøvrig begge Skodaene jeg har hatt, men likevel uaktuelt med skvettlapper bak, da jeg ikke er over 70 år enda xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Salcin skrev:

Utseende messig er skvettlapper ett mareritt, som ødelegger utseende på bilen totalt!  Jeg har det foran på min superb, men bak er det helt uaktuelt!!Sagt det før og sier det igjen, Skoda må ha en svært dårlig lakk, da den etter godt under 10 000km begynner å bli helt matt og prikkete under ved støtfangeren bak.... har aldri hatt skvettlapper på noen bil, og ingen har vært så ille etter 100 000km engang...

Dette gjelder forøvrig begge Skodaene jeg har hatt, men likevel uaktuelt med skvettlapper bak, da jeg ikke er over 70 år enda xD

Helt enig med deg i @Salcin, Superb gjør seg absolutt best uten skvettlappene bak, men det er som du sier en dårlig lakk på fangeren bak. Min forrige bil som var en 2014 VW Golf st.vogn hadde jeg ikke skvettlapper bak på, og den var ikke slik i det hele tatt. Hadde den fra November 2013 og frem til Mars 2016 i ca + 34.000km men den fangeren ble hverken slitt, matt eller flekket i underkant av fangeren bak, min Superb så jo tilnærmet sandblåst ut på det samme stedet etter ca 6 mnd og noe rundt 10-12.000km.

Så det ser ut til at det er forskjeller innen VAG konsernet når det gjelder lakk kvaliteten også, synes jo det virker merkelig, men ser jo ut til at det er slik det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Salcin skrev:

Er vel nesten grunn til reklmasjon når lakken er tilnærmet slitt bort etter 10 000 km :o 

Ikke uenig med deg i det @Salcin men i følge de jeg snakket med , så blir det omtrent det samme som å klage på at bilen/lakken ikke tåler steinsprut. Jeg synes forøvrig at det er en dårlig sammenligning, men resultatet ser ut til å bli det samme om en snakker med Møller om det.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er forskjell på kvaliteten når det gjelder klar folie, men på de bilene som vi har på jobben hvor det er montert klar folie på utsatte steder på, så blir den gul/brun pga avfettingen. Det synes i hvert fall meget godt på de hvite bilene vi har, uten at jeg skal påstå at det er fasiten for alle folier.

Så for beskyttelse så holder jeg en knapp på skvettlapper (i hvert fall så lenge jeg har hvit bil), men at enkelte foretrekker bilen uten skvettlapper montert har jeg ingen problemer med å forstå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PaulusA skrev:

Lurer på vilken alder en 44 åring som meg defineres som da, hehe

Da er det i hvert fall innfor at jeg har skvettlapper på min bil siden jeg akkurat har fylt 49 år, hehe :P Så da spørs det nok om du egentlig ikke er for ung og må demontere de du har @PaulusA, hehe ;););) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Core2Duo skrev:

Eller meg på straks 26... :ph34r: xD

 

23 minutter siden, Superb lll skrev:

Da er det i hvert fall innfor at jeg har skvettlapper på min bil siden jeg akkurat har fylt 49 år, hehe :P Så da spørs det nok om du egentlig ikke er for ung og må demontere de du har @PaulusA, hehe ;););) 

 

Jeg er allerede i gang, vil donere de til dette forumets trengende, Dvs Core2Duo

 

hehe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...