Gå til innhold
HenryHelgesen

Columbus "død"


Anbefalte innlegg

Har en 2014 Superb Outdoor med Columbus radio.

I dag når jeg åpnet førerdøren hørtes en slags "dunkende basslyd" fra høyttalerne, før jeg i det hele tatt hadde satt på tenningen.

Skjermen på radioen var helt død. Etter en 10-15 sekunder stanset lyden.

Nå er radioen "helt død".

 

I følge manualen er det sikring nr. 8 (om jeg ikke husker helt feil) som er riktig sikringen.

Når jeg tar ut denne stanser motoren, så det er nok ikke riktig sikring.  

Er det noen som vet hva som er riktig sikring?

Jeg har det som i manualen heter Sikringsboks Layout B

 

På forhånd takk for hjelp,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, litt usikker på hva det kan være,
Men, om du tar en tur inn på vedlagt link, får du oppdaterte håndbøker til alle Skoda modeller som eksisterer, så kan du se om du finner noe fornuftig der :) Evt, om det ikke er sikringen som er problemet, har du jo garanti på bilen.

http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/pages/superb-3t.aspx?requestOwnersManualOnlineVersion=no/Superb_3T/05-2014/Manual/Superb/online&requestOwnersManualLanguage=no&requestOwnersManualEditionDate=05-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i riktig sikringsboks? Du har to stykker, ett i motorrommet, og en i instrumentpanelet (ved førerdøra). Du skal inn i sistnevnte. 

Jeg så litt i instuksjonsboka mi, og der har jeg to sikringer med navnene "Infotainmentskjerm" og "Infotainment". Sikring nummer 10 og 12. Bare vær obs på at sikringene kan være forskjellig fra din og min bil, så sjekk først hva slags sikringsnummer som er oppført i din bil som "Infotainment" og "Infotainmentskjerm". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei.

Har opplevd det samme problemet i min  superb 2012

Alt virker tilsynelatende helt fint. Skjerm og infotainment system er helt dødt. 

Noen som kan si hvilken sikring det kan være?

På forhånd takk

 

Mvh joakim

1616884715154593435734.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...