Gå til innhold
Bobletrond

Wifi Hotspot ikke internett tilgang, Columbus


Anbefalte innlegg

Har en 2016 Octavia III med Columbus Navi, men uten SIM kort.

Har koblet opp en Ice.net router i bilen og koblet bilen til denne via Wifi, men jeg får ikke tilgang til internet når telefonen eller nettbrett er koblet opp til Hotspot i bilen. Virker ikke som om bilen deler ut DHCP i rett område og den setter ikke opp bro mot ice.net routeren. Ice.net routeren gir bilen ip og det er helt tydelig at bilen er på nett. I menyen på Ice.net routeren ser jeg at bilen kobler opp og den får ip 192.168.0.2, routeren er192.168.0.1. Kan virke som om Hotspot funksjonen ikke virker som den skal. Finner ingen steder i menyen hvor man kan gjøre endringer i Hotspot nettet i bilen. Enhetene som kobles til får også helt merkelig ip, ikke 192,168...... eller 10 serien.  Får heller ikke Media Comand appen til å virke via wifi, kun med kabel (iPhone6).

Noen som har fått dette til å virke? Noen som aner hvordan man kan endre dette oppsettet? Noen som kjenner til om det finnes en oppdatering på firmware for spilleren/Wifi enheten eller om det er noen skjulte undermenyer? Har forsøkt å tilbakestille Wifi til fabrikkinnstillinger og det gav ingen resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bruker jeg ikke hotspot da ser funksjonen som ganske tullete hvis man har egen router. Du kan koble mobilen rett på router og den er da på samme nett

Ang media Command tror jeg den fungerer kun med kabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...