Gå til innhold
Mrtn

Avtagbart tilhengerfeste. Nøkkel passer ikke.


Anbefalte innlegg

Har en 2008 Superb som ble kjøpt brukt av forhandler. Nå viser det seg at de mest trolig har sendt meg nøkkel tilhørende tilhengerfeste for en annen bil. Min bil passer den i hvert fall ikke til. Har forstått det slik at man ikke får bestilt ny nøkkel, men at jeg må skifte selve låsesylinderen. Dette betyr jo at jeg må borre opp låsen, noe jeg aldri har gjort før. Er dette noe jeg kan gjøre selv, eller bør jeg involvere låsesmed? 

Legger ved et bilde av nøkkelen jeg har. Fint om noen med samme bil kan bekrefte/avkrefte at disse tilhører tilhengerfestet ?

På forhånd takk for hjelpen!

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligner fryktelig på nøkkelen som tilhører hengerfeste ihvertfall ;) om hengerfeste stod på bilen når du kjøpte den, kan det ha stått på i mange mange år. Har hørt rykter om at dem "setter seg" .. ville tatt kontakt med forhandler og fått dem til å løse det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkel til hengerfeste på vår Octavia er helt identiske. 

Les bruksanvisningen godt, har god tro på at hengerfeste kan ha satt seg godt fast om det ikke regelmessig har vært tatt av og smurt. 

Skikkelig dårlig løsning som gjør at jeg godt forstår at hengerfestene blir stående permanent på bilen.

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke skulle løse seg så koster det ca. 900 kr for å borre opp og sette inn ny låsesylinder og få nye nøkler hos et Skoda-verksted. :) Var det jeg betalte på forrige bilen etter å ha mistet nøklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...