Gå til innhold
TEH

TEH Superb STV L&K 2.0l 190hk TDI 4x4 AUT


Anbefalte innlegg

1 time siden, TEH skrev:

Da har jeg endelig fått bilen min. Den ble bestilt den 26/7 og ble levert i dag 22/9. Raskt levert syns jeg☺️ har ikke helt fått satt den opp helt enda. Men det blir vel gjort i løpet av helgen håper jeg. Fikk tatt 2 bilder rett etter jeg hentet den, men skal prøve å få lagt ut noen til i løpet av helgen

20170922_151146.jpg

20170922_151203.jpg

Gratulerer med ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det lille jeg har kjørt så er jeg veldig fornøyd? Sitter godt selv med 2 bakovervendte barneseter. Og jeg er 196 cm, så må ha setet så langt bak som mulig. Har ikke helt fått satt meg inn i Skoda connect osv enda. Men får vel tid til det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.9.2017 at 9:42 PM, Superb18 said:

Gratulere så masse med ny bil ?

Ser meget bra ut, venter samme bil i uke 42, og ser veldig frem til det, jeg valgte brilliant silver metallic.

 

Det stod mellom quartz grey og brilliant silver, men valgte quartz da jeg syns brilliant silver ble litt for lys for min smak :D
 

On 23.9.2017 at 7:23 AM, Superb lll said:

Gratulerer med ny bil @TEH :) 

Endelig er ventetiden over (selv om den ikke var så lang for din del), den ser virkelig flott ut, så denne tror jeg du vil bli meget godt fornøyd med. :) 

Ja, det er de siste dagene som er værst. Så langt er jeg veldig fornøyd, er ikke vond å be hvis noe må handles eller hentes :) Gleder meg mest til å få testet bilen på vinterføre, er elendig brøyting her jeg bor så er spent på hvordan den takler snø og slaps 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TEH skrev:

Ja, det er de siste dagene som er værst. Så langt er jeg veldig fornøyd, er ikke vond å be hvis noe må handles eller hentes :) Gleder meg mest til å få testet bilen på vinterføre, er elendig brøyting her jeg bor så er spent på hvordan den takler snø og slaps 

Det er ikke så ofte jeg hører noen glede seg til å kjøre på vinterføre, men i ditt tilfelle @TEH, så forstår jeg deg veldig godt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tart litt flere bilder i dag . Det blir veldig fort fingermerker på en nye skjermen, men fikk tips om å ha en mikrofiber klut i bilen til å tørke av med jevnlig. Morsomt at msn kan justere lys styrken på ambiente lyset samt fargene. 

 

Fortsatt veldig fornøyd med bilen etter 200 km kjørt ???

20170929_130314.jpg

20170929_130330.jpg

20170929_130334.jpg

20170929_143926.jpg

20170929_144039.jpg

20170929_143941.jpg

20170929_144050.jpg

20170929_144211.jpg

20170929_143947.jpg

20170929_143950.jpg

Endret av TEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Superb lll said:

En virkelig flott bil dette @TEH :) 

Ja, det syns jeg også ? Begynner å bli litt mer kjent med den for hver dag som går.

Fant ut en litt kul greie med den nye skjermen.  Hvis dere ser på de to nederste bildene så ser dere en hånd nede i høyre hjørne. Sveiper du hånda forbi skjermen bytter den til neste side. Er en del ting som man ikke trenger men er veldig kule ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, JohnMartin said:

Kribler i kroppen av å se bilen din!
Bare 5 dager igjen nå! :D

Bare å glede seg ? mye ting å sette seg inn i. Har ikke helt fått tid til å gjøre det (2 stk jenter på 1,5 år ) krever sitt.

finner ut noe nytt hver gang jeg kjører ?

ser også at bilen er utstyrt med continental sommerdekk @Superb lll ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, TEH skrev:

Så at jeg også har continental vinterdekk. Noen som vet om det er blitt standard på 2018 mod eller om det varierer fra forhandler til forhandler? 

Når det gjelder vinterdekk så får gjerne kjøperen velge i mellom noen merker selv. Jeg for min del kunne velge i mellom Continental og Nokian, for det er hva denne forhandleren selv satser på. Kunne selvfølgelig ha valgt hva jeg ville, men da til en litt annen pris igjennom denne forhandleren. Så for vinterdekk så er det nok litt avhengig av hvilke avtaler forhandlerne har med dekkleverandører og om de ordner omlegging av dekk selv på sitt verksted, det gjør de der jeg kjøpte min bil.

Når det gjelder sommerdekk, så er det jo kun hva fabrikken har kjøpt inn og hva de får best pris på der og da. I enkelte tilfeller så kan det jo også ha med hva som finnes tilgjengelig på markedet når de skal kjøpe inn dekk i så store kvanta som en bil produsent gjør. En bil som nå står hos forhandleren jeg bestilte min bil av (som jeg forøvrig vurderer litt) er levert med Michelin sommerdekk :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Er det noen andre her som har dcc understell på superben sin?

jeg har prøvd meg med litt forskjellige innstillinger og når jeg har den i sport modus så syns jeg det kommer lyder fra understellet som jeg ikke helt klarer å venne meg til.  Jeg Skjønner At understellet blir stivere Når den er satt i sport. Sliter litt med å forklare lyden men jeg syns det høres ut som at det er noe som er løst.. 

er det noen som har noe tips til hva det vet kan være?

Ønsker å kjøre i sport da alle andre innstillinger er som kjøre i høy sjø, men liker ikke den lyden som oppstår ved litt ujevn asfalt/fartsdumper/kummelokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har DCC understell på min Superb også, og som deg, den står konstant i Sport modus. Det av den enkle grunnen at jeg vil kjøre bil, og ikke båt........ ;) 

I sport så blir jo understellet stivet opp som du skriver og det gir mindre bevegelse og mindre muligheter for bilen til å «skjule»/dempe ujevnheter i veibanen. Det gir hardere «slag» i understellet som også gir mer lyd, og jo kaldere det er, jo mer lyd blir det (i hvert fall på min bil). Dette er dessverre bare slik det er, og kan vel best beskrives som at det er ikke bedre enn dette. Jeg hadde sportsunderstell på min forrige bil (VW Golf st.vogn 2014 mk Vll), og var på samme måte, bare enda stivere, lavere og hardere. Lydene fra understellet var også der, men de var litt annerledes, uten at jeg helt klarer å forklare forskjellen. Det er jo også to helt forskjellige biler, så det er jo vanskelig å sammenligne dem uansett. Hvor hardt det «slår» er jo også litt avhengig av profilen en har på dekka, selv kjører jeg med 45 profil på både sommer -og vinterhjul.

Hvordan en Superb vil oppleves med sportsunderstell vs DCC i sportmodus vet jeg ikke, men så lenge det er enda lavere, så blir jeg ikke overrasket om det er enda stivere også. Om det vil gi forskjeller i (u)lyder fra understellet, må en jo nesten teste ut for å merke/høre evt. forskjeller på.

Så (u)lydene fra understellet er dessverre ikke noe ukjent fenomen............ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.12.2017 at 4:30 PM, Superb lll said:

Jeg har DCC understell på min Superb også, og som deg, den står konstant i Sport modus. Det av den enkle grunnen at jeg vil kjøre bil, og ikke båt........ ;) 

I sport så blir jo understellet stivet opp som du skriver og det gir mindre bevegelse og mindre muligheter for bilen til å «skjule»/dempe ujevnheter i veibanen. Det gir hardere «slag» i understellet som også gir mer lyd, og jo kaldere det er, jo mer lyd blir det (i hvert fall på min bil). Dette er dessverre bare slik det er, og kan vel best beskrives som at det er ikke bedre enn dette. Jeg hadde sportsunderstell på min forrige bil (VW Golf st.vogn 2014 mk Vll), og var på samme måte, bare enda stivere, lavere og hardere. Lydene fra understellet var også der, men de var litt annerledes, uten at jeg helt klarer å forklare forskjellen. Det er jo også to helt forskjellige biler, så det er jo vanskelig å sammenligne dem uansett. Hvor hardt det «slår» er jo også litt avhengig av profilen en har på dekka, selv kjører jeg med 45 profil på både sommer -og vinterhjul.

Hvordan en Superb vil oppleves med sportsunderstell vs DCC i sportmodus vet jeg ikke, men så lenge det er enda lavere, så blir jeg ikke overrasket om det er enda stivere også. Om det vil gi forskjeller i (u)lyder fra understellet, må en jo nesten teste ut for å merke/høre evt. forskjeller på.

Så (u)lydene fra understellet er dessverre ikke noe ukjent fenomen............ 

Må vel kanskje bare venne meg til den lyden som kommer fra understellet.  Men siden det er en såpass ny bil så bestilte jeg en verksteds time for å være helt sikker på at det ikke er noe som er løst. Så får jeg høre hva dem kommer fram til

Endret av TEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har bilen vært inne på sjekk og de kunne ikke finne noe feil. De sjekket både forstilling og bakstilling, uten å finne noe slark. Så da må jeg nok bare venne meg til at det er litt lyd i understellet når jeg kjører i sport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...