Gå til innhold
Helge

Hundehår


Anbefalte innlegg

Har hund noe som medfører mye hår i bagasjerommet. Dette er korte stive hår som støvsuger vanskelig klarer å ordne med. 

I dag forsøkte jeg med gummi børste og denne var meget effektiv. Er levert sammen med noen dørmatter fra Enjo og jeg anntar den kan kjøpes separat.

Bilder sier det meste? Øverste er før børsting og nederste etter kun børsting.

Årsaken sitter beskjemmet og ser på?IMG_2606.thumb.JPG.e762331cb4528b87af8fe1860362fdd5.JPG

IMG_2607.JPG

IMG_2608.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børsten så meget effektiv ut ja, slike hår er definitivt ikke enkelt å fjerne. Vet en venn av meg bruker tape rundt henda med limet ut og finplukker resten av hundehårene som støvsugeren ikke får med seg. Han bruker en tape med relativt kraftig lim på, maskeringstape e.l. er ikke seigt nok til å ta med seg de hårene som sitter mest fast. Vet ikke om det er noe du har prøvet @Helge ? 

Herlig bilde av «synderen» som nesten ser ut til at han er plassert i skammekroken her ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe, herlig uttrykk på hunden ;)

De der korte små håra er helt forferdelige ja, men ser jo ut til at børste gjorde godt!

Ikke vurdert noe trekk som kan henge på bakryggen av setene?

Selv får jeg angst av hår og ting som setter seg fast i bilen ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Da er Skodaen vaska, lenge siden sist. En parkeringsbulk og en skramme etter et skur som kom seilende i vinden ellers intet, må si meg fornøyd med at det ikke er mer på en 2 år gammel bil. Ingen hull i lakk så ingen grunn til bekymring?

Føler at tekstilvalg for gulv og bagasjerom er meget effektivt for å samle hundehår og sagflis, så om noen har noen gode råd mht feks noe en kan sette teppene inn med for å fjerne borrelås effekten, så tas de imot med takk?

Flis og hår var definitivt lettere å støvsuge bort på tidligere biler, så det har noe med Skoda sitt valg av tekstiler å gjøre. 

740C8A32-479A-4760-ACDA-2D8CA10A726B.jpeg

E56D3FA2-C9D5-4A17-BA68-7A22EB9D31BA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...