Gå til innhold
ERIK

Viskermotor Roomster?


Anbefalte innlegg

Hei. Min visker forran har død uten forvarsel. Noen som har erfaringer? Byttet med en annen brukt motor, men fortsatt død. Måler 3,2v på kontakten til motor. Er det for lite? Noen tips/råd?

Endret av ERIK
Feilstaving.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke hjelpe deg med noe særlig annet enn at det er for lav spenning for at en 12V motor skal fungere.

Forsøk å koble den til noe annet du vet at du har konstant 12V på, og se om motoren fungerer, om motoren da fungerer så har du kommet et skritt videre.

Så er det f.eks. å følge ledningen bakover til der den kommer fra og se om du har 12 V der, så er det å sjekke ut hvor spenningen forsvinner på veien. Men siden den ene pusseren fungerer så kan jo enkelte ting utelukkes, dårlig kontakt et sted og/eller jordfeil er nok det mest sannsynlige etter min mening. Feil på selve reléet og/eller dårlig kontakt på den ene ledningen ut fra reléet er også noe jeg ville sjekket ut.

Ellers så kan være flere ting dette her, alt fra bryteren ved rattet, til dårlig kontakt ved sikringen, men da hadde det nok mest sannsynlig vært slik på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...