Gå til innhold
BaktusBror

Elektronisk kjørebok?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig fått min nye Kodiaq, og lurer på om noen vet om, og hvordan, man får ut kjørelogg fra bilen.

Jeg skal bruke bilen i jobb, og må føre kjørebok, min gamle Volvo ordnet dette via en app på iPhone, der jeg kunne få kjøreloggen i excel-format tilsendt på mail.

Gode råd / anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Alt av informasjon om kjøredata/logg kan du få ut på https://skoda-connect.com ..
Logg deg inn der og trykk inn på "Kjøredata"

Da kan du velge tidsintervall eller ALL data, og da får du lastet ned dette i .xls format (Excel)

Håper dette svarte på ditt spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Marius skrev:

Hei,

Alt av informasjon om kjøredata/logg kan du få ut på https://skoda-connect.com ..
Logg deg inn der og trykk inn på "Kjøredata"

Da kan du velge tidsintervall eller ALL data, og da får du lastet ned dette i .xls format (Excel)

Håper dette svarte på ditt spørsmål :)

Jeg får ikke lastet ned en liste med data for hver tur - hvis jeg velger et tidsintervall får jeg en excel-fil med en linje som summerer data for hele intervallet, altså som om det var EN tur. Jeg trenger en liste med ei linje for hver tur, med start-tidspunkt, stopptidspunkt og kjørelengde. Gjerne adresser for start og stopp også. Er det jeg som gjør noe galt?

Jeg har også sett på den nye OneApp, men der finner jeg ikke funksjonalitet for å få eksportert turene til et PC-lesbart format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BaktusBror skrev:

Jeg får ikke lastet ned en liste med data for hver tur - hvis jeg velger et tidsintervall får jeg en excel-fil med en linje som summerer data for hele intervallet, altså som om det var EN tur. Jeg trenger en liste med ei linje for hver tur, med start-tidspunkt, stopptidspunkt og kjørelengde. Gjerne adresser for start og stopp også. Er det jeg som gjør noe galt?

Jeg har også sett på den nye OneApp, men der finner jeg ikke funksjonalitet for å få eksportert turene til et PC-lesbart format.

Dette høres rart ut. Har ikke testet funksjonen selv, men mulighetene du beskriver skal ligge der. Ikke nødvendigvis posisjon. Men antall kilometer, tid osv. Jeg ville fyrt av en mail til Skoda Norge, om funksjonen ikke fungerer som den skal. Eneste gode rådet jeg har igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Løsningen er funnet - og det var en PEBKAC (Problem Exists Between Keyboard And Computer). Brukerfeil m.a.o.

Jeg hadde ikke oppdaget at det er to Worksheets i Excel-fila man laster ned, et for langtidsgjennomsnitt og et detaljert med hver tur listet opp.

Litt flaut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...