Gå til innhold
idarhr

Musikk via Bluetooth


Anbefalte innlegg

Har nett skaffet meg ein Skoda Superb 2011 stasjonsvogn.

Har ikkje fått satt meg inn i skoda endo, då dette er den første skoda eg nokon gong eiger.

Bilen har skjemen Columbus og støtter musikk avspilling via bluetooth. Men på tidligere biler har artist og navn på sang stått på skjermen.

På skjermen står det bare bluetooth avspilling og ikkje noko meir. skal eg hoppe til neste sang, må dette og gjerast via mobilen, eg får ikkje hoppa vidare med knapper på rattet.

Er det sånn skoda er ? eller kan den evnt. oppdateres ?

Tusen takk for alle svar ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal kunne skifte sang via rattet. Om artist og tittel kommer opp på skjerm er jeg usikker på, kommer litt an på hva slags tlf du har. Skal spre denne på Facebook så ser vi om noen har svar. 

Her er også manualer til Columbus :

http://www.skodaforum.no/topic/5-bruksanvisninger-amundsen-og-columbus-osv/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei !

Har ein Skoda Superb 2010 mod med Collumbus skjerm. Når eg speler av musikk fra Spotify, får eg IKKJE opp verken Artis eller tittel på sang.

Det står kun Bluetooth - Media Avspilling

Eg kan heller ikkje "spole" til neste sang ved å trykke på skjerm eller på ved å trykke på rattet.

Er det nokon som har samme problem eller veit korleis eg får fikset dette? Er veldig irriterende å ikkje kan veksle sang på rattet eller på skjermen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonen er i alle fall ny nok. En software oppdatering kan jo være svaret her, for det skal i utgangspunktet ikke være noe problem.

Hva om du spiller musikk via annet program enn spotify? samme problem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm! Det har eg ikkje tenkt over. Eg får prøve på det i dag. Eg har i alle fall prøvd med andre typer tlf enn Samsung og.

Har bestilt oppdatering av collumbus på neste service. Er dette kun oppdatering på skjermsystem eller er det ein full oppdatering av heile bil Softwere ?

Kjem tilbake med svar på Bluetooth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Eg har prøva å spelt musikk med tlf uten å bruke spotify. Det står fortsatt " Bluetooth - Media"

Eg har bestilt oppdatering av skjerm (svin dyrt 2500kr ), for den skal inn på 60,000km service neste veke. så får håpe det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500 kroner for oppdatering av systemet??? Før du oppdaterer, kunne de i noe om det aktuelle problemet? Hva mer får du egentlig for oppdateringen?

Ikke mulig å laste ned oppdatering via nett og oppdatere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Har kjøpt meg en Superb 2011 modell.

Som andre av dere får jeg ikke opp navn på sanger når jeg spiler av via bluetooth. Dette hadde jeg på min Octavia 2012 modell.

Har prøvd via "updateportal.skoda-auto.com, men får ikke opp bilen når jeg legger inn VIN nr.

Gode forslag taes imot med takk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2016 den 19.13, idarhr skrev:

Har nett skaffet meg ein Skoda Superb 2011 stasjonsvogn.

Har ikkje fått satt meg inn i skoda endo, då dette er den første skoda eg nokon gong eiger.

Bilen har skjemen Columbus og støtter musikk avspilling via bluetooth. Men på tidligere biler har artist og navn på sang stått på skjermen.

På skjermen står det bare bluetooth avspilling og ikkje noko meir. skal eg hoppe til neste sang, må dette og gjerast via mobilen, eg får ikkje hoppa vidare med knapper på rattet.

Er det sånn skoda er ? eller kan den evnt. oppdateres ?

Tusen takk for alle svar ^_^

Har samme problem på min. Har du fått orden på det?

Hadde en Octavia 2012, der alt funket 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...