Gå til innhold
JohnMartin

JohnMartin Kodiaq Style 2.0TDI 190HK 4x4 2018 DSG 7-seter


Anbefalte innlegg

Da har jeg vært en siste tur innom forhandler og fått klarert de siste endringene.

Bilen er bestilt, så nå får man bare se hvor mange mnd det tar før jeg ser noe av den :$

Lagt ved informasjon om bilen.

Eneste som er endret er fargen. Det ble Lava Blue. :)

s1.JPG

s2.JPG

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer med bestilling! Her har du vel strengt tatt fått med deg det som finnes av utstyr :)

Spennende å se en Kodiaq i fargen Lava blue!

Bare å gå i dvale nå mens du venter på bilen!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestilling av ny bil. Jeg så min første lava blue Kodiaq på nært hold i forrige uke hos forhandler, og jeg ble kjempefornøyd med mitt valg av samme fargen. Den passer bare helt utmerket og gir et kult fargespill avhengig av vær og lys. Du kan bare glede deg, jeg får min neste fredag :) 

edit: så du hadde valgt samme felger som meg også: Sirius.  Blir knall bra ?

Endret av Kengen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kengen said:

Gratulerer med bestilling av ny bil. Jeg så min første lava blue Kodiaq på nært hold i forrige uke hos forhandler, og jeg ble kjempefornøyd med mitt valg av samme fargen. Den passer bare helt utmerket og gir et kult fargespill avhengig av vær og lys. Du kan bare glede deg, jeg får min neste fredag :) 

edit: så du hadde valgt samme felger som meg også: Sirius.  Blir knall bra ?

Takk @Kengen!

Det høres veldig bra ut. Var en "tøff" avgjørelse.. Gå for noe trygt, eller prøve noe som vi trodde ble bra. Men uten å ha sett Lava Blue i "virkeligheten", så var vi litt usikker, men det ble Lava Blue.

Har enda ikke hørt noe fra selger om når jeg får min, men bestillingen er jo fortsatt ganske "fersk".

Når bestilte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JohnMartin skrev:

Når bestilte du?

Jeg bestilte 15.des. Ble oppgitt leveranse da i slutten av mars/begynnelsen av april. Deretter viste det seg at EL seter forsinket prod dato og etter en god stund fikk jeg også vite at sovepakken var mye forsinket (til uke 19-20) men da var vi kommet så langt at de mente det ikke ville bli noen forskjell om vi tok sovepakken vekk. Men uansett etter at hele fabrikken ble stengt 3 eller 4 uker i juli så landet min produksjonsdato på uke 30. På førstkommende fredag er bilen planlagt å komme til Bergen og deretter lakkbehandling og utlevering senest fredag i neste uke.

Valgte forresten også beige skinn interiør og det meste av utstyr. Får lage en post på det når bilen kommer ??

Som deg, var det en tøff avgjørelse å velge en ukjent farge, men etterhvert fikk jeg se en superb demo bil i lava blue og beige skinn interiør og likte det veldig godt. Fargene passet bra sammen og ga bilen et litt mer eksklusivt preg. Setene skal impregneres så de takler mørkt buksestoff bedre :) 

Endret av Kengen
TYPOS
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å smøre seg med tålmodighet da skjønner jeg. O.o

Ja, du må ta bilder og dele med oss når du får den. Veldig spent på å se en Lava Blue med beige interiør! :)

Har beige skin i dagens Superb, og kan ikke si at jeg sliter med avfarging fra bukser. Men så brukes det ikke så mye jeans heller da, kanskje det er verre.
Har allerede avtalt med Scandicshine om å få Cosmic lakkforsegling før jeg overtar bilen, så det tror jeg blir bra.
Tenker du å impregnere setene selv, eller får du det også gjort før overtakelse?

Endret av JohnMartin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha bilen fullbehandlet med Ditec Ceramic Ultra før overtakelse. Det betyr felger, frontrute og interiør i tillegg. 

Lava blue er mye finere i virkeligheten enn på bilder, men jeg skal ta noen og legge inn her etterhvert. Det er vanskelig å få frem spillet i lakken ved bilder. Grønskjæret er rett og slett nydelig i solskinn ?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kengen skrev:

Lava blue er mye finere i virkeligheten enn på bilder, men jeg skal ta noen og legge inn her etterhvert. Det er vanskelig å få frem spillet i lakken ved bilder. Grønskjæret er rett og slett nydelig i solskinn ?

Helt enig. Jeg var så heldig å få prøvekjøre bil i denne fargen, og da var valget ganske enkelt.

Vet bare ikke helt om jeg overlever ventetiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, JohnMartin skrev:

Enda flere som har bestilt Lava Blue og som venter i spenning!
Det er bra, da har jeg ikke gjort helbom av fargevalget :P

Når bestilte du @tronna?

Bestilte for et par uker siden. Har ikke fått produksjonsdato enda.

Ganske lik din, men med 5 seter, 18" Trinity og uten DCC.

Har glemt å få med skvettlapper, så jeg får sende en e-post om det.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tobor skrev:

Jeg har også bestilt denne i samme farge.  Med det meste av utstyr. Jeg bestilte i slutten av april og produksjonsuke er oppgitt til uke 39. 

Hvor lang tid fra produksjon til levering mener forhandler det tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, tobor said:

Jeg har også bestilt denne i samme farge.  Med det meste av utstyr. Jeg bestilte i slutten av april og produksjonsuke er oppgitt til uke 39. 

ehey.. flere i klubben! :)

Da ser jeg frem til å se bilder når du får levert din ;)

Får leve på andres lykke når man må vente på sin egen.. 9_9

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar vanligvis ca 4 uker fra produksjon til levering, avhengig av hvor i landet den skal utleveres. Jeg fikk nettopp tlf fra min forhandler om at bilen er klar for utlevering senest tirsdag neste uke ? prod uke 30. Leveres uke 34, tre dager før antatt ?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho!

Da har jeg snakket med selger.

Bilen har allerede fått produksjon bekreftet i uke 38!

Satser på en levering i ca uke 43!

Må si at det var en meget god nyhet å starte uken med! :)

@tronna hørt fra selger du? Vi bestilte vel ganske likt?

Endret av JohnMartin
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, JohnMartin skrev:

Woho!

Da har jeg snakket med selger.

Bilen har allerede fått produksjon bekreftet i uke 38!

Satser på en levering i ca uke 43!

Må si at det var en meget god nyhet å starte uken med! :)

@tronna hørt fra selger du? Vi bestilte vel ganske likt?

Å fyyy faen! Jeg har ikke hørt noe fra han. Må nesten dobbeltsjekke.

Må bare ikke få for høye forhåpninger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, tronna said:

Å fyyy faen! Jeg har ikke hørt noe fra han. Må nesten dobbeltsjekke.

Må bare ikke få for høye forhåpninger nå.

Ja, ikke meningen å gi deg for store forhåpninger..
Vet ikke hvorfor det gikk så "raskt" med min bestilling. Om jeg vel var heldig å traff på utstyret eller hva.
Vet ikke hvordan de organiserer og planlegger produksjonen.

Såfremt DCC og 5 kontra 7-seter ikke har noe å si, så skulle jo du også få en produksjonsuke snart.
 

Skal sies at det er første gang jeg bestiller nybil, så har ikke peiling på hvordan ting funker :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut da @JohnMartin :) 

Det meste har noe å si for hvor «enkelt» en bil kommer i gjennom nåløyet for produksjon, er det en liten ting som ikke finnes på lager, så blir produksjonen utsatt frem til de vet at den er tilgjengelig. Har en f.eks. bestilt hengerfeste på bilen og det ikke er lagervare, så må en bare vente. Her har tydeligvis alt klaffet for din del @JohnMartin, og det er veldig artig når det skjer. :) 

 

Selv hadde jeg også max flaks når jeg bestilte min Superb i fjor vinter, bestilte bilen 08.02., og fikk den levert 21.03.! Hadde alt klaffet med felger og dekk også, så kunne jeg faktisk fått den 18.03., og den leveringstiden der hører nok med til sjeldenhetene vil jeg tro............. :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...