Gå til innhold
Pål V

Ny kodiaq


Anbefalte innlegg

11 timer siden, Superb lll skrev:

Gratulerer med ny bil, den ser virkelig lekker ut @Pål V :) 

Håper du er fornøyd med den, og at det var verdt ventetiden nå som den endelig er over? ;)  

Den var bestilt i desember og ble til slutt 2018 modell med den flotte store skjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil. Jeg er i samme situasjon som deg. Bestilte 15.des og får bilen neste fredag-ish. Godt noe kom ut av det med 2018 modell og de oppgraderingene det gir :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kengen skrev:

Gratulerer med ny bil. Jeg er i samme situasjon som deg. Bestilte 15.des og får bilen neste fredag-ish. Godt noe kom ut av det med 2018 modell og de oppgraderingene det gir :) 

Tålmodig kar må jeg si ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2017 den 21.10, tronna skrev:

Herlig! Hvordan går det med vogn bakpå? Hva veier vogna forresten?

Den var bra med vogna bakpå...
Kjørte først noen mil da jeg syns den var "vinglete" eller "bløt" men så sjekka jeg lufttrykk i bakdekkene og fylte opp til 3,2 bar. Da ble den bra.  
Faktisk så var den meget lite sånne opp og ned gynge bevegelser i bilen som jeg var vant med i fra MB Viano

 

 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvilken produksjonsuke hadde du? 2018 modell ble laget fra og med uke 22. Du kan også enkelt sjekke følgende:

1. Står det Air CARE over AC knappene? Nye filtre ifm resirkulering av luft. 

2.  Nye 9,2’’ skjermen ifm Columbus. 

3. App styrt parkeringsvarmer, kan sjekkes over Skoda Connect appen. 

Edit: Om du fikk din bil levert i midten av juli så er det en god sjangse for at det er 2018 modell ja :) 

Endret av Kengen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen står det Air Care gitt :-)
Kan du forklare litt om dette med styring av parkeringsvarmer(som jeg har) fra Skoda Connect appen. Jeg er usikker på om bilen min er på nett, tror det var noe tull med å legge den inn i systemet da jeg skulle hente den. Er det noen enkel måte å sjekke det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Logg inn på Skoda Connect portalen og sjekk om bilen er registrert der. Er den ikke registrert så må den pares med bilen din. Det finnes en egen prosedyre for å koble til bilen på nett og legge inn en spesifisert kode som du får ved å legge inn VIN nummeret (chassiset nr) til bilen på Connect portalen. Last ned Skoda connect app og sjekk om du får om din bil og oppdatert den med bilens data. Mulig du må starte igang parkvarmeren lokalt i bilen en gang for at du skal få tilgang til funksjonen i appen. Mulig man også må legge inn en pin kode i Connect portalen via innstillinger for å få dette til. Ikke helt smertefri fremgangsmåte, det var litt kluss når jeg koblet til min, men alt fungerer hos meg nå :) 

Fikk ikke til å linke direkte til manualen for Skoda Connect, men den finnes enkelt ved å søke etter «Skoda Connect Manual» på KodiaqForums på nettet. 

291A35E1-4EF0-4E7A-8F7D-11C582F8D8F1.png

Endret av Kengen
Problemer med å legge til Web-link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, takk skal du ha, da var vi oppe å kjøre  :)
Bare et spørsmål: Bilen har tydeligvis et sim-kort for internett aksess. Men dette er vel da begrenset til "Skoda-spesifikke tjenester" og man kan  f.eks. ikke surfe på nettet via infotainmentsystemet uten å benytte et eksternt hotspot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem :)  Sim kortet benyttes til å få bilen online mtp Connect tjenestene i bilen. Og kan også brukes til å la bilen lage et hotspot slik at andre mobiler/pad’er kan koble seg til og bruke bilens Sim til å koble seg på Internett via 4G. Jeg satt i et data-Sim og det funker fint. Tror også du kan styre infotainmentet i bilen via mobilen eller nettbrett på den måten om du har media smartgate i tillegg. 

Tror det er en setting under bilens innstillinger som heter WLAN der du kan krysse av for hotspot og deretter kan du vise nøkkelen og koble deg til. 

Sitter ikke i bilen nå så husker ikke helt nøyaktig hva alle innstillinger og settinger heter :) 

edit: Sim kort slot har du bare hvis du også har Columbus. 

Endret av Kengen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På ‎28‎.‎08‎.‎2017 den 12.26, Kengen skrev:

Hei. Hvilken produksjonsuke hadde du? 2018 modell ble laget fra og med uke 22. Du kan også enkelt sjekke følgende:

1. Står det Air CARE over AC knappene? Nye filtre ifm resirkulering av luft. 

2.  Nye 9,2’’ skjermen ifm Columbus. 

3. App styrt parkeringsvarmer, kan sjekkes over Skoda Connect appen. 

Edit: Om du fikk din bil levert i midten av juli så er det en god sjangse for at det er 2018 modell ja :) 

Er den nye 9,2'' Columbus skjerm standard i 2018 modellen? Eller er det fortsatt tilleggsvalg? For bestilte kodiaq style i august og blir levert rundt årskifte som da blir en 2018 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...