Gå til innhold
Pål V

Forsikring


Anbefalte innlegg

Har ikke selv. Men når jeg fyller ut på Gjensidige hvor jeg har en del rabatter så ender jeg på 6012 i året. 12.000 km egenandel 4000. Bonus 75% 4 år.

Valgte da 190hk 4x4 style utgave og Bil pluss. Dvs toppforsikring.

Så kommer i tillegg ca 10% tilbake hvert år i kundeutbytte. Så da ender jeg på 5.500 ca.

Vil nok tro at du får mange forskjellige svar her da det er maaaaange rabattordninger ute å går som ikke alle har tilgang på. Samt ymse av hva folk har i bonus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Tor2r skriver her vil det variere stort etter hvilke avtaler en evt har igjennom arb.givere, bonus, hvor en bor, alder, hvem som skal kjøre bilen, parkering i egen garasje, kjøring til/fra jobb, etc........

Jeg for min del gikk fra Gjensidige som jeg synes ga meg en helt hinsides pris på min Superb 2016 1,8/180hk, jeg har aldri kollidert/ eller hatt bonustap og har forsikret mine biler siden 1987 i Gjensidige (har 75% og en drøssevis av år.....). Kun jeg som kjører bilen, står i egen låst garasje, blir ikke brukt til/fra jobb, så serverte de meg en sum på over 11.000,-!!! Så etter at jeg fortalte hva jeg mente om den prisen så ble den plutselig satt ned til 9.300,-. Full kasko, 16.000km, inkl leiebil, etc.

Så gikk jeg over til KLP og betaler nå 5.300,- i året for Full kasko, 25.000km(!), inkl leiebil, etc, og det spiller heller ingen rolle hvem som kjører bilen (i min familie/husstand, så den skal straks ut på øvelseskjøring sammen med min datter).

Så å ta noen ringerunder er noe jeg virkelig anbefaler deg, bare husk at det gjerne er flere priser og avtaler her, og det kan forandre seg stort før og etter skade. Så ta med alt i betraktningen når du forhører deg, har du en fagforening e.l. på jobben din som du kan få noen gode forsikringsavtaler igjennom, så er jo det også verdt å spørre om. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tor2r skrev:

Fisj, ufin pris!

Ja synes ikke akkurat det var den rette måten (eller prisen for den delen) og behandle en trofast kunde i nesten 30år. Prisen ble riktignok satt ned til ca 9.300,- etter en tlf samtale, og noe lavere pris enn dette var helt umulig, for da tapte de penger......

Det mest ironiske her er at de ringte meg etter ca 6 mnd og tilbudte meg billig bilforsikring fordi jeg var en gamle kunde, prisen da var ca 7.000,- (og da med 25.000km kjørelengde!), så de har garantert en del å gå på, men det er nok enklere å gi en bedre pris til nye kunde, men kluet er vel hva som skjer med prisen når det har gått 1-3 år avhengig av hvilken avtale en får til...........

7 minutter siden, Quattrokid skrev:

Gjensidige +, 6300kr, 20 000km, 75% bonus. 

Det var en hyggelig pris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Kodiaq, men kan da dele prisen på bilen jeg har nå iallefall. En Superb Sportline 2.0/220 hk.

Har forsikring hos Sparebank 1 - 5288 kr/året - 20.000 km - toppkasko m/leiebil - 70% 2.år.

Har en skadesak inne nå. Lynrask behandlingstid, og ellers veldig god kundebehandling og service i fra dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring, der endte jeg på rundt 11000 kr for 16000km  fullpakke,  ser at jeg kun har fått 40% bonus..  har 70% bonus på en bil jeg allerede har, men den har jeg i Storebrand.  5000 kr i året, 160000 km fullkasko.

Enter sa de ikke kunne gjøre noe med prisen.. Sitter nå å leter etter ny forsikring på Superben (L&K Superb Stv 4x4 2.0l 190hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TEH skrev:

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring, der endte jeg på rundt 11000 kr for 16000km  fullpakke,  ser at jeg kun har fått 40% bonus..  har 70% bonus på en bil jeg allerede har, men den har jeg i Storebrand.  5000 kr i året, 160000 km fullkasko.

Enter sa de ikke kunne gjøre noe med prisen.. Sitter nå å leter etter ny forsikring på Superben (L&K Superb Stv 4x4 2.0l 190hk)

Det skal visstnok være mulig å flytte bonus fra en bil til en annen, så om den andre bilen er en gammel med delkasko bør det være mulig å bytte om på bonusen. Iallefall verd å sjekke ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, CitizenX said:

Det skal visstnok være mulig å flytte bonus fra en bil til en annen, så om den andre bilen er en gammel med delkasko bør det være mulig å bytte om på bonusen. Iallefall verd å sjekke ut. 

 

Etter litt "klaging" på priser har jeg kommet meg ned til 6600 på superben hos Enter-forsikring, så får jeg se om jeg får noen bedre priser andre steder før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TEH skrev:

Etter litt "klaging" på priser har jeg kommet meg ned til 6600 på superben hos Enter-forsikring, så får jeg se om jeg får noen bedre priser andre steder før jeg bestemmer meg.

Da begynner det å ligne noe :) Klarte å skvise min Octavia ned til ca 5800,- med 20kkm, så må vel si meg fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, TEH skrev:

Etter litt "klaging" på priser har jeg kommet meg ned til 6600 på superben hos Enter-forsikring, så får jeg se om jeg får noen bedre priser andre steder før jeg bestemmer meg.

Når jeg kjøpte ny Octavia, fikk jeg tilbud om å overføre bonus på "gamle" bilen til ny bilen, 75% 5år +++, Så fikk jeg også tilbud om å flytte gamlebilen over til Enter samtidlig, da ville jeg oppnå 75% på den også.

Så, jeg fikk 2 biler med 75% og den ene med 75%, 5år +++

Octavian endte på 5481,- pr år, med 20kkm med full pakke (Safety, Totalskadegaranti, Maskinskade, Kasko)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Core2Duo skrev:

Hvordan går man frem for å prute på prisen på forsikringen? Hva er greit å si for å få litt reduksjon i prisen? ;)

Regner med de fleste selskap innen forsikring har litt å gå på? 

Det hjelper veldig om du har fått et bedre tilbud fra et annet selskap, ellers vil det være lettere for ditt selskap å si at dem ikke har noe å gå på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TEH skrev:

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring, der endte jeg på rundt 11000 kr for 16000km  fullpakke,  ser at jeg kun har fått 40% bonus..  har 70% bonus på en bil jeg allerede har, men den har jeg i Storebrand.  5000 kr i året, 160000 km fullkasko.

Enter sa de ikke kunne gjøre noe med prisen.. Sitter nå å leter etter ny forsikring på Superben (L&K Superb Stv 4x4 2.0l 190hk)

Synes forsikringen du har i Storebrand var meget rimelig jeg @TEH, i hvert fall med tanke på hvilken årlig kjørelengde du har på den bilen ;) 

Som de andre her også skriver, forhør deg rundt om til flere selskaper, og vær også obs på at forsikringer kan ha flere priser, med det så tenker jeg i første omgang på hva forsikringspremien blir etter det første året. For det er noen selskaper som har en «lokkepris», hvor den reelle prisen kommer etter 1år (eller 2)........

Før og etter en skade kan også være noe å tenke på, ikke bare prisen og bonustap, men også hvilken hjelp en får om uhellet er ute.........

Gjensidige har (etter min erfaring) relativt dyre forsikringer, men når uhellet først har oppstått, så var de veldig behjelpelige (men dette var ikke bilrelatert for min del). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...