Gå til innhold
Superb lll

Fjerning av insekter


Anbefalte innlegg

Jeg vet det finnes mange flotte (og noen kostbare) produkter til dette, men jeg fikk et veldig flott tips på en samling  i går kveld, muligens kjent for flere av dere allerede, men noe så enkelt som Våtservietter. Kjørte innom en bensinstasjon på veien hjem i natt og måtte jo prøve, og fy søren som det virket. To våtservietter fjernet jo enkelt hundrevis av døde bugs og flekker etter dem, så der fikk jeg en stor overraskelse over hvor effektivt det var.

Så om dere ikke allerede vet om dette tipset, så gjør en prøve, det var utrolig effektivt :) 

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipp topp tips! Må testes. Har jo en mengde våtservietter. Vet jo at de kan ta mye forskjellig og man undres jo når man bruker den på huden til ungene.

Et annet bruksområde er faktisk å fjerne maling fra hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser hvor effektivt dette var til fjerning av insekter på bilen, så ville jeg vært mer skeptisk til å benytte det til sart barnehud, selv om det er det de i utgangspunktet er ment for. For en mer effektiv måte å fjerne insekter har jeg aldri sett maken til, men det er nok ikke noe jeg ville ha benyttet om fronten på bilen var svært møkkete i tillegg, for da tenker jeg på hvordan det kan ripe lakken om en drar meg seg sandkorn og annet smuss når en gnir over insektene.

Ellers så er visstnok dette et velkjent tips som er brukt i mange år etter hva jeg ble fortalt, men jeg hadde som nevnt aldri hørt om dette tidligere. Og jeg har i hvert fall tenkt til å fortsette med våtserviettene på bilen, for vanskeligere flekker enn inntørkede og knuste bugs å fjerne vet jeg nesten ikke om. 

Dette var kun ment som et tips, så får hver enkelt gjøre det de ønsker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste dette tipset på dcn.no og Bilpleie Norge gruppe på Facebook for en god stund tilbake, har ikke testet enda. 

Superb III, spyl av fronten godt med vannslange eller høytrykk først, så blir du kvitt alt av sand osv :)

I forhold til å bruke slike på barn, har ikke så mange betenkeligheter på Det, da slikt har vel vært 100% vanlig di siste 20 årene ihvertfall, og hvis man går for noen som er ph-nøytrale bør man være på sikker grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom nok ikke så godt frem ser det ut til, men ja det er snakk de våtserviettene som brukes på barna. :) 

Ja det gjør jeg om fronten er full av sand e.l. i tillegg til alle insektene @Marius, men fronten var helt ren i helgen, det var kun insektene som var der. Og da var det som sagt en meget enkel jobb å ta de bort med et par helt vanlige våtservietter :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...