Gå til innhold
joergenbf

joergenbfs Superb Sportline 1.4 TSI150hk DSG 2017 Stv.


Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg får legge ut en tråd om min bil her også da, for moroskyld. Tittel sier jo hva det er for slags bil, og den ble levert i midten av juni i år, bestilt i februar.

Ut over std. Sportline har den:

  • Farge Quarts Grey met. 
  • Delingsnett
  • Solgardiner sideruter bak
  • Ekstra bagasjeromsgulv
  • Varme i frontruten
  • Canton anlegg
  • Foldbart hengerfeste
  • Ryggekamera
  • El. bakluke med sensor
  • Adaptivt fjernlys
  • Trafikkskiltgjenkjenning

Den har også Drop Off lakkforsegling. Emblemer er byttet til sorte, og sorte N-merker.

Den ruller på TSW Chicane Black/Polished 8,5x20 ET32, med Continental Sportcontact 3 245/35/20. 

 Foreløpige bilder av bilen, men må få tatt noen litt "tøffere" bilder.

DSC_1288.jpg

InkedDSC_1289_LI.jpg

InkedDSC_1291_LI.jpg

DSC_1335.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tor2r skrev:

Grattis med ny bil! Fine felger synes jeg! Liker de sorte detaljene ?

Ja det gjør jeg også. Det var jo grunnen til at jeg ville ha Sportline, i tillegg til at jeg ikke ønsket helskinn. Sånn ellers kunne en vel fått mer for pengene med L&K, men da måtte jeg gått på foliering av all krom osv. Eneste jeg ønsker å gjøre noe med er eksospynten nede bak. 

49 minutter siden, Core2Duo skrev:

Grattis! Tøff bil det der. Godt å se at ikke alle velger hvit Superb som jeg har inntrykk av at de fleste gjør! (Hilsen en som er med i hvit Superb-gruppa xD)

Hehe, ja det er jo greit med noe annet, selv om grått ikke er så sprekt det heller. Ble veldig fornøyd med fargen, og den fikk fin glans med drop off behandlingen. Drømmefargen hadde vel vært den Meteor Grey fra Octavia RS egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lurer litt på å handle en slik:

http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-III/Superb-III-front-bumper-DTM-spoiler-GLOSSY-BLACK-V1

Veldig usikker på om det blir harry/teit, eller om det tar seg bra ut. Kanskje det er dumt uten sideskjørtene? Synes jo det ser fint ut på Octavia. egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@joergenbf
For noen av oss(som meg), så er alt annet enn originale deler og utforming dritharry. Men for andre er helt originale biler gørr kjedelig og helt meningsløst. Så du må gjøre din greie, og ikke tenke så alt for mye på hva vi andre synes :)

Når noen i det hele tatt har tatt seg bryet med å produsere og selge ting, så er det rimelig sannsynlig å tro at det er flere som synes det er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja jeg vet jo det. Har selv en relativ lav terskel for hva jeg syns er harry, så derfor tenkte jeg å lufte litt hva folk tror. Den blir vel ikke så fremtredende pga. av fargen på bilen, og "alt annet" er jo svart på den. Ser jo fint ut på Oct.RS.

Får tenke litt på det :D

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ett lite hjertesukk fra en "litt" oppgitt Superbeier.

Nå står Superben inne på verksted for 3dje gang (andre gang noe byttes). Det tok bare 2 uker etter at jeg fikk den før airbaglampa begynte å lyse. Første tur inn ble feilkode slettet, feil på sideairbag. Så ble det byttet ledningsnett i passasjerstolen, og det ble testkjørt en del. En uke eter at jeg hentet bilen kom det tilbake igjen. Nå skal airbagen byttes. På 3dje uka med leiebil nå (etter å kjørt min egen en stund i påvente av verksted tid), og fikk i alle fall byttet ut den kjedelige Octavian jeg fikk først med en Superb. Airbagen er ikke på lager i Europa, så det kan gå en god stund før vi får igjen bilen. Utrolig dritkjedelig!

Jeg har hverken gitt opp Skoda som merke eller Superb som modell, men utrolig kjedelig å oppleve slik med en helt ny bil. Bare et lite hjertesukk der altså :P Kan jo være greit å vite for andre hvis en slik feil skulle dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tronna skrev:

Det er frustrerende. Håper det stopper med disse feilene, og at det ikke er tvers igjennom en mandagsbil.

I og med at det trolig er samme feil så satser jeg enn så lenge på at det løser seg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er bilen inne på verksted etter å ha vært ute i 3,5 uker. I forrige uke prøvde de å bytte styreenhet, jeg fikk tilbake bilen, men feilen kom igjen etter en snau time/40km (samme feil som før), så nå stå bilen inne i 3-4 uker i alle fall. Teknikere fra importøren skal vi se på det. Dette er superkjedelig, men folkene på Autoria Ski leverer på service i en slik situasjon det skal de ha!

Prøver å se en upside i at jeg har fått kjørt 280hk4x4 i noen dager, og nå kjører jeg en 190hk 4x4. Får jo prøvd litt forskjellige motorer og konfigurasjoner, og det kan jo være litt gøy for en som er generelt bil.intr. Også sparer jeg jo km på min egen :P.

Rakk så vidt å få på vinterhjula, men fikk ikke tatt noe bilde. Håper ingen andre opplever en slik gjentakende feil på bilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig flott at det også postes slikt, og ikke bare gull og grønne skoger for de som har anskaffet ny bil. 

På sikt håper jeg på en superb selv og det er verdt å merke seg om det er gjentatte feilsituasjoner for en gitt modell.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sveinung Øyen skrev:

Synes det er veldig flott at det også postes slikt, og ikke bare gull og grønne skoger for de som har anskaffet ny bil. 

På sikt håper jeg på en superb selv og det er verdt å merke seg om det er gjentatte feilsituasjoner for en gitt modell.

 

Ja, det er greit med både ris og ros. Nå har jeg vel inntrykk av at det er svært lite feil på Superb egentlig, og at dette nok handler om en eller annen lur produksjonsfeil som viser seg å være ei hard nøtt å knekke. 

Nå man likevel opplever slik er det viktig at forhandler tar det seriøst og følger opp, noe som stort sett har vært bra fra Autorias side.

23 timer siden, Håvard skrev:

Samme som jeg trøster meg med mens min er inne på skadeverksted :P 

280hk som lånebil, ikke værst ;) Hva syns du om den? 

Ja, en mager trøst :P. Jeg fikk den siden det ble veldig ad-hoc, og det tross alt var 3. gangen for samme feil. Det var bilen til DL der. Den var jo morsom den altså. Jeg har jo kjørt "samme motor" i Golf R tidliger, dog med litt med edgy oppsett. Bilen kler jo absolutt motoren, og fin lyd har den. Fikk ikke "prøvd" 4x4, men det er jo også kjekt. Den hadde den nye skjermen, og den ble jeg jo litt misunnelig på, selv om jeg kanskje ikke likte vol.kontrollen så godt. Rask og responsiv skjerm!

Jeg skulle gjerne hatt den motoren, men har dessverre mer bruk for 150 laks til noe annet :P. Jeg drar henger 1 gang i året, aldri båt, aldri campingvogn, og kjører "bestandig i kø" så da funker 1.4TSI til daglig. Missforstå meg rett, jeg setter veldig pris på mye motor. Nå kjører jeg 190hk diesel 4x4 L&K. Den er jo fin, men er veldig bensin-mann, så dieseldur og litt treghet drar ned. Gode lånebiler uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...