Gå til innhold
Gnasse

Bestilt ny bil :-)


Anbefalte innlegg

Da har man vert så gal at man har gått å bestilt seg en helt ny Kodiaq 190 HK DSG. Svart pearl med alt mulig dilldall.
Får den ca 1 desember.
Er folket her fornøyd med sine?
Er det en tanke vente regge den over nyttår?
(Maken til bilen på bildet)

sort-kodiaq.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestillingen! :) Blir fin bil det. 

Angående spørsmålet om å vente med å registrere den til 2018 så må statsbudsjettet legges frem først før man vet noe mer om bilavgiftene vil gå ned eller opp. Sånn som det var i overgangen 2016/2017 var det veldig mange som sparte på å vente med å registrere bilen sin til 2017 var kommet. Selv så fikk jeg over 13.000 kr i sparte avgifter på å få bilen i 2017. (Ble bestilt i 2016.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Core2Duo skrev:

Gratulerer med bestillingen! :) Blir fin bil det. 

Angående spørsmålet om å vente med å registrere den til 2018 så må statsbudsjettet legges frem først før man vet noe mer om bilavgiftene vil gå ned eller opp. Sånn som det var i overgangen 2016/2017 var det veldig mange som sparte på å vente med å registrere bilen sin til 2017 var kommet. Selv så fikk jeg over 13.000 kr i sparte avgifter på å få bilen i 2017. (Ble bestilt i 2016.) 

Ja, den tanken har slått meg, vi får vel fasit om ikke altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe jeg ikke har glemt noe vesentlig.
Siden vi er bare 2 kunne det nok gått bra med 5 seteren og hehe, men skitt au.
Vinterdekk tar jeg hos den lokale pusheren.
Veldig happy med et par mnd leveringstid. Kjekt når man har litt AD/HD

IMG_20170829_144227.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2017 den 14.56, Core2Duo skrev:

Gratulerer med bestillingen! :) Blir fin bil det. 

Angående spørsmålet om å vente med å registrere den til 2018 så må statsbudsjettet legges frem først før man vet noe mer om bilavgiftene vil gå ned eller opp. Sånn som det var i overgangen 2016/2017 var det veldig mange som sparte på å vente med å registrere bilen sin til 2017 var kommet. Selv så fikk jeg over 13.000 kr i sparte avgifter på å få bilen i 2017. (Ble bestilt i 2016.) 

Jeg sparte 11 000kr på å registrere min før 01.01.2017 (bensin). Rakk det med knapp margin. Ble reg 29.12 tror jeg det var. Dieselversjonen ble inidlertid 14 000 billigere hvis man ventet til 2017. Idioti i praksis.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke har valgt "Personaliseringsmulighet med tre nøkler for DMS Kjøreprofilprogram" som koster kr 500.
Da får du 1 ekstra nøkkel pluss at da kan f.eks du å kona ha hver sin nøkkel så skal vist sete, speil, lys inne i bil etc stille seg etter den nøkkel du bruker.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pål V skrev:

Ser du ikke har valgt "Personaliseringsmulighet med tre nøkler for DMS Kjøreprofilprogram" som koster kr 500.
Da får du 1 ekstra nøkkel pluss at da kan f.eks du å kona ha hver sin nøkkel så skal vist sete, speil, lys inne i bil etc stille seg etter den nøkkel du bruker.

Ah, takk for tips, sjekker det med selger....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, moro! Flott at du kjører Tectyl rustbeskyttelse også! Fikk du valgmuligheter der, eller krever Møller at det brukes Tectyl? 

Ønsker å beskytte min bil, men hadde tenkt Mercasol. Leser imidlertid noe om at Møller må godkjenne. Skal ta en telefon til dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
18 timer siden, Gnasse skrev:

Om jeg har gjort matten riktig ser det ut til at 190 hk får en avgiftsøke på ca 1500 kr i -18. Ikke helt det store altså.

 

Viste seg å være 3300kr. Men så får vi se hva det ender opp med. Er noen partier som skal krangle på elbil satsene, og da kan det fort hende at det vil gå ut over de andre drivlinjene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...