Gå til innhold
Haavamaal

Leveringstid


Anbefalte innlegg

Inntil du får en bekreftet produksjonsdato fra fabrikken, så er det nesten helt umulig å «spå» noe om dette, og etter at bilen er produsert og skal fraktes til Norge, så kommer det her også veldig an på hvor heldig du er med selve transporten, for det er jo flere etapper dette her. Først fra fabrikken med jernbane til Bremerhaven, så med bår til Bekkelagskaia i Oslo og så videre med biltransport til din lokale forhandler, og der venter jo klargjøring (og evt andre ting du har bestilt eller bedt dem om å gjøre med din bil).

Selve produksjonen er gjort på en uke, men så var det det å få bilen satt i produksjon da, dette kan gå veldig fort og det kan ta flere mnd, alt avhengig om de har alt de trenger. Mangler de noe, så blir produksjonen utsatt helt til de har alt de skal ha, og her kan det være ventetid fra underlevrandører.

Jeg bestilte min Superb 08.02.16 og fikk den 21.03.16, og kunne faktisk fått den allerede 18.03.16 om det ikke hadde vært for en liten misforståelse, men det var uansett utrolig raskt levert. Men jeg vet også at noen som bestilte Superb en stund etter meg endte opp med over 9 mnd leveringstid............. Så et fasitsvar er det helt umulig å komme med, du må høre med forhandleren din og få han til å gi deg beskjed når du har fått bekreftet produksjonsdatoen, så er det jo lov å håpe at du er like heldig som det jeg var  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Inntil du får en bekreftet produksjonsdato fra fabrikken, så er det nesten helt umulig å «spå» noe om dette, og etter at bilen er produsert og skal fraktes til Norge, så kommer det her også veldig an på hvor heldig du er med selve transporten, for det er jo flere etapper dette her. Først fra fabrikken med jernbane til Bremerhaven, så med bår til Bekkelagskaia i Oslo og så videre med biltransport til din lokale forhandler, og der venter jo klargjøring (og evt andre ting du har bestilt eller bedt dem om å gjøre med din bil).

Selve produksjonen er gjort på en uke, men så var det det å få bilen satt i produksjon da, dette kan gå veldig fort og det kan ta flere mnd, alt avhengig om de har alt de trenger. Mangler de noe, så blir produksjonen utsatt helt til de har alt de skal ha, og her kan det være ventetid fra underlevrandører.

Jeg bestilte min Superb 08.02.16 og fikk den 21.03.16, og kunne faktisk fått den allerede 18.03.16 om det ikke hadde vært for en liten misforståelse, men det var uansett utrolig raskt levert. Men jeg vet også at noen som bestilte Superb en stund etter meg endte opp med over 9 mnd leveringstid............. Så et fasitsvar er det helt umulig å komme med, du må høre med forhandleren din og få han til å gi deg beskjed når du har fått bekreftet produksjonsdatoen, så er det jo lov å håpe at du er like heldig som det jeg var  :) 

Forhandleren ringer etter et par uker og gir beskjed fikk jeg høre. Det er ganske normalt utstyr på den, så krysser fingra! Takk for svaret. Håper på flaks her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Om det går 4 uker så vil jeg si du har noe uflaks med både transporten og klargjøring ellers. Har hørt de fleste sier 3 uker, og da inkludert noe margin med tanke på båten til Norge og transporten fra Bekkelagskaia. :)

Uansett, gled deg til dagen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Haavamaal skrev:

Hurra! Da var det produksjon mandag til uka. Betyr det erfaringsmessig 4 uker til den er klar for levering? Bestilte den 29. August.

Det høres bra ut da :) 

Som @Core2Duo også skriver så er det ikke så ofte at fra den er ferdig produsert (som tar 1 uke) til levering at det tar 4 uker, det er mange ting det kommer an på egentlig. Min kom på under 2 uker, men da klaffet absolutt alt også i samtlige transportledd og med klargjøring hos forhandler. Hvor langt din forhandler er i fra Bekkelagskaia i Oslo er selvfølgelig også en medvirkende årsak her.

Men det nærmer seg jo i hvert fall nå da, ferdig produsert i løpet av neste uke, og så bare transport og klargjøring igjen. Det kan jo likevel virke som en liten «evighet», men den lengste ventetiden er jo unnagjort, selv om det er de siste dagen som virker lengst.

Lykke til @Haavamaal :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...