Gå til innhold
Octavia 2006 4x4

Vinduspusser bak


Anbefalte innlegg

Sikringen er jo et sted å starte, men om den er på egen sikring eller ikke for din bil er jeg ikke sikker på, det står det muligens noe om i instruksjonsboka til din bil?

Men mål i hvert fall om du har strøm frem til viskermotoren bak.

Ellers så er det jo flere andre muligheter uten at noen av dem behøver å være den rette heller,

  • viskermotoren er defekt (minst trolig etter min mening, men kan forekomme)
  • ledningsbrudd ved bakluken
  • bryteren til pusseren
  • vinduspusser reléet
  • sikringsbrudd som du allerede har kommet med forslag om

om det skulle være et sikringsbrudd, så vil det mest sannsynlig komme av en viss årsak og vil da mest sannsynlig skje igjen. Har ikke hørt om så mange «tretthetsbrudd» i denne typen sikringer.

Ledningsbrudd i der kabelen går fra bilen og inn i bakluka pga mye bevegelser ved åpning/lukking av bakluken er vel egentlig det jeg har mest tro på, uten at jeg tør å si at det er fasiten. Det er i hvert fall en feil som ofte går igjen ved dørene på bilen ellers etter hva jeg har lest, som f.eks. vil kunne gjøre at lyden blir borte fra høytalerne, de el.vindusheisene slutter å virke, sentrallåsen kutter ut

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Angående kommentar om ledningsbrudd ved bakluka, Jeg sjekket akkurat min 2012 octavia stasjonsvogn, og har brudd i én ledning samt i spylerslangen. Er det veldig mye paneler etc som må av for å komme til tilkoblingspunktet til denne slangen? Noen tips til hvilke og evt hvordan man greiest løsner dem ? Andre ting som er viktig når man bytter spyleslange selv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...