Gå til innhold
octavio

Motor viften


Anbefalte innlegg

Har akkurat fått en nesten ny bil av jobben (VW Caddy 2016), og den er det en 2,0/102 HK TDi motor i, og den oppfører seg på akkurat den samme måten.  @Marius har nok kommet med løsningen her vil jeg tro, jeg er likevel litt overrasket over at bilen jeg har gjør det så mye og ofte som den gjør, for jeg kjører noen kilometer hver dag (et sted i mellom 50 og 70 km hver vei), men det kan jo for min del også være at kjølevifta går etter at jeg har stoppet bil og motor...........?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Superb lll skrev:

Har akkurat fått en nesten ny bil av jobben (VW Caddy 2016), og den er det en 2,0/102 HK TDi motor i, og den oppfører seg på akkurat den samme måten.  @Marius har nok kommet med løsningen her vil jeg tro, jeg er likevel litt overrasket over at bilen jeg har gjør det så mye og ofte som den gjør, for jeg kjører noen kilometer hver dag (et sted i mellom 50 og 70 km hver vei), men det kan jo for min del også være at kjølevifta går etter at jeg har stoppet bil og motor...........?

 

Ja.. Det er kjølevifta som går etter man har stoppet bilen. Sånn du merker enklest at bilen har regenerert/regenerer. Det er for å kjøle ned komponentene :)

Opplever endel regenerering på den nye Octavian min også. Vifta kan stå å gå selv om jeg kommer fra en 15mils tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, trodde dette skjedde mest etter behov, dvs når en hadde en del småkjøring.

Men denne bilen har knapt hatt noe småkjøring de siste mnd i det hele tatt. Det var litt småkjøring når den ble brukt i Oslo som helt ny, men de siste 7-8 mnd så har det vært en helt annen type kjøring med den bilen. Så da lærte jeg noe nytt i dag også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...