Gå til innhold
Gnasse

Dashboardcam


Anbefalte innlegg

Ønsker å montere dashbordcam i min Kodiaq.
Noen som har erfaring med merker etc?
Krav:
Skjult montering av kabler, altså ikke ledning i sigarett-tenneren..
Må filme både foran og bak.
Filme når bilen står parkert og ev. blir utsatt for hærverk, påkjørsel etc.

Mye pes og montere?  Hente konstant strøm fra hvor uten at bilen blir tussete?
Bilen har egen wifi.

 

Endret av Gnasse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller Skoda/Møller seg til å montere elektronikk direkte på strømforsyning utenom vanlige 12V/USB?

Jeg vet BMW satte seg virkelig på bakbena når vi skulle montere ABAX på et par i3er på jobb. De krever å montere sjiten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg sitter med fasiten så tror jeg vel kanskje at du vil oppleve den samme motbøren med Møller som dere gjorde med BMW.  Jeg skal ikke gjenta for mye av det som har blitt skrevet i noen andre innlegg, fordi det ikke akkurat øker stemningen på et forum. Så rådet mitt er, spør Møller/VAG/Skoda FØR dere gjør noe, for det er tross alt de som sitter med fasiten, slik at dere slipper problemer med garantier i etterkant. :) 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ser jeg heldigvis ikke for meg at jeg skal installere verken ABAX eller noe annet utstyr på Kodiaqen, men greit å vite hvordan Møller stiller seg på den fronten. Før hadde man jo gjerne egne koblingspunkter på polene på batteriene til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2017 den 16.35, euphoria skrev:

Hvis jeg skulle kjøpt til min Kodiaq, ville det blitt BlackVue DR750S-2CH.
Ny modell som snart kommer på lager på Dustinhome.
Ser ut til å møte din spec.

Finner det på Dustin, men finner ikke så mye specs på det.
Hva er det dette kan som ikke de andre kan?
:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specs finner du her: https://www.blackvue.com/dr750s-2ch/#1459846779052-0ad7b49f-b495

Hva denne kan som de andre ikke kan, vet jeg ikke, men den møter din krav-spec:

  • Filmer både foran og bak
  • Skjult montering av kabler
  • Strøm fra bilen (hvis man kjøper en koblingsboks for dette: Power Magic Pro)
  • Strøm fra et tilleggsbatteri (Power Magic Battery Pack)  hvis man ønsker at kameraet skal gå også når bilen står parkert.

Jeg merket meg at forgjengeren (650) var i toppsjiktet og at 750 var en solid oppgradering, først og fremst med helt ny optikk som gir mye bedre bilder i dårlig lys, samt bra kvalitet også ved kombinasjon av mørke og lyse felter (møtende trafikk). Fullstendig liste med forbedringer finner du her.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...