Gå til innhold
Skodaforum.no

Fra FB: Tips til innvendig vask


Anbefalte innlegg

Skrevet av bruker på Facebook, Therese B:

Hva bruker dere av vaskemiddel innvendig i bilen? Å da tenker jeg spesielt på lyst skinn!hva er å anbefale, å hva bør man holde seg unna?

Skoda forum Norge svarte:

For en grei vask, har jeg testet denne, Scholl Concepts Spam, på lyst skinn i en Land Cruiser, tok mye møkk:

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=376&search=spam

For en skikkelig behandling, har jeg selv brukt dette settet. Swissvax leather care kit:

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=302&search=leather+care+kit

Ellers på interiøret så bruker jeg standard såper man kan få kjøpt på bensinstasjoner, biltema etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical Guys Green clean er en utrolig flott APC til innvendig vask! Denne er rimlig da den blandes helt ned til 16:1 ved normal vask! Denne bruker jeg på dashboard, tepper, stoffseter, døråpning +++... Personlig har jeg også brukt den til å tørke av møkk fra barnesko på skinnseter også, uten att jeg helt kan si att dette er anbefalt.. Det vet jeg rett og slett ikke, med tanke på skinn? for skinn rens og skinnpleie bruker jeg jo egne produkter beregnet for dette!

Fin i døråpninger, blir heller ikke skjolder på blanke lister inne i bilen!! Denne gjør skikkelig rent og bilen blir naturlig ren, og ikke bare dynket i noe som gjør den blank..

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=388

 

Endret av Salcin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke prøvd green clean, kun CG All Clean. Synes den er helt greit, ikke voldsom effekt, men nok.

Hva bruker du på skinn? Tar du helt av og buker fett osv? I Swissvax sin Leather Care kit følger det med Elephant leather preserver, kun prøvd på bil jeg solgte rett etterpå, så jeg har ikke fått sett noen effekt av denne. Men synes skinnet ble litt glattere og ikke så veldig klisterete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk kun brukt Chemical Guys sine skinnpleie produkter... Får se om det blir svisswax sitt sett neste gang.. Selv om jeg er svær fornøyd med de jeg har, men begynner å minke her, så da er det en gylden mulighet til å prøve noe nytt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settet til Swissvax koster litt (839,- ish) men er fornøyd jeg. Hvordan det er i forhold til CG vet jeg ikke, ikke testet CG på skinn.

PS! Bestilt meg Green Clean nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg ikke det er nødvendig og velge skinnpleie fra de kjente bilpleie produsentene... Finnes bra skinnpleie produkter i møbelforretninger, og tror faktisk dem er temmelig mer spesialisert på dette, så er faktisk ikke umulig att det er like bra om ikke bedre?

 

Men blir vel som oftest slik att man handler fra bilpleie produsent til bil automatisk? :-)

 

 

Og forresten,  sikker på att Green clean ikke kommer til å skuffe, men kom gjerne med en tilbakemelding hva du synes i forhold til All Clean

Endret av Salcin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...