Gå til innhold
Fishy

Map update fail


Anbefalte innlegg

Ved forsøk på oppdatering av Columbus i min Superb 2014, kommer denne meldingen:

Your navigation can be updated only at the service. Please contact your dealer for more information.

 

Noen andre måter å få oppdatert både firmware og software (kart)? Uten å måtte gå den lange veien til verkstedet..

Fremgangsmåter og mulige nedlastninger hadde vært smooth å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har Columbus infotainment i min Suberb 2017 modell, og fant  kartoppdatering her: http://updateportal.skoda-auto.com/.

La inn chassinummer og fikk da kartoppdatering fra august 2017  som mulig oppdatering. Lastet ned og kopierte over på SD-kort. SD-kort i bilens kortleser, og fant systemoppdateringer i infotainment.

Det tar tid å kjøre oppdateringen, men om den avbrytes vil den fortsette fra samme sted når du prøver igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2017 den 21.26, Fishy skrev:

Ved forsøk på oppdatering av Columbus i min Superb 2014, kommer denne meldingen:

Your navigation can be updated only at the service. Please contact your dealer for more information.

 

Noen andre måter å få oppdatert både firmware og software (kart)? Uten å måtte gå den lange veien til verkstedet..

Fremgangsmåter og mulige nedlastninger hadde vært smooth å få :)

Hei, dette kan være pga bilen din er over 3 år gammel.
På et tidspunkt (Kanskje enda?) Så tilbydde/tilbyr Skoda kun 3 år gratis oppdateringer på kartverket.
Men, du kan laste ned kartverket direkte og legge inn selv.

http://infotainment-cdn.skoda-auto.com/base/maps/HIGH12_P166_EU_2018.zip

Her er fila direkte fra Skoda, som passer til Columbus enheten. Pakk ut direkte til USB minnepinne eller minnekort, kjør i gang oppdatering på bilen din :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke nedlasting fra portalen til å virke, varsler bare at det ikke er plass på disken jeg laster ned til. Får denne meldingen uansett om jeg prøver disk eller SD-kort. Takk Marius, for direkte link. denne ser det ut som det skal gå greit å få ned. Selv om det ser ut til å ta hele natten, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...