Gå til innhold
Martin

Alle varlingslampene blinker og det kommer rare lyder


Anbefalte innlegg

Hei,

I går byttet jeg til vinterdekk. Da jeg skulle kjøre i dag var det umulig å få start på bilen.

Det er en haug med varsellamper som blinker og den lager en rar klikkelyd når jeg vrir om tenningen. Kan ikke høre at startmotoren starter. Det virker som om strømmen kommer og går når jeg vrir om tenning. Tidvis lyser også "Airbag defect".

Jeg har publisert en liten videosnutt her.

Hva i all verden kan det være og hva gjør jeg? Jeg har en '08 Octavia. Den kjørte fint da jeg brukte den sist forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martin skrev:

Hei,

I går byttet jeg til vinterdekk. Da jeg skulle kjøre i dag var det umulig å få start på bilen.

Det er en haug med varsellamper som blinker og den lager en rar klikkelyd når jeg vrir om tenningen. Kan ikke høre at startmotoren starter. Det virker som om strømmen kommer og går når jeg vrir om tenning. Tidvis lyser også "Airbag defect".

Jeg har publisert en liten videosnutt her.

Hva i all verden kan det være og hva gjør jeg? Jeg har en '08 Octavia. Den kjørte fint da jeg brukte den sist forrige uke.

Høres ut som det er lite strøm på batteriet ditt, d.v.s for lite spenning til å dra rundt startmotor. Sleng på en batterilader et par timer, så kan du prøve igjen.

Endret av Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, Marius!

Jeg ble satt ut av at _alle_ lampene lyste samt at det stod "Airbag defekt". Var innstillt på at jeg måtte taues til verkstedet, men da NAF kom og koblet på strøm starten bilen med én gang! 
Litt flaut, ja. Men veldig fint for lommeboken at jeg slapp turen. 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...