Gå til innhold
Salcin

Prisene på Karoq er nå klare


Anbefalte innlegg

Prisene jeg har fått fra Skoda ligger jevnt over 10.000 kr høyere per modell enn prisene jeg ser i media, men det er mulig Skoda sine priser inkluderer flere avgifter.

Uansett alt for høyt priset etter min mening.

Flere konkurrenter som puster lettet ut nå tror jeg.

Endret av kjellhl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klargjøring og frakt kommer i tillegg på denne prisen, mulig den er med i prisene du har fått fra forhandler!

Synes også prisene var noe stive uten å satt meg helt inn i modellen, men med en startpris på 424 000kr med en 150hk 4x4 TDi, som er minimum hva du må ha i noe som kan kalle seg SUV etter min mening, og det er en ambition. Noe som jeg tipper de færreste velger!

Synes også det er utrolig langt ute på jordet og kun ha ett motoralternativ med 4x4 på en SUV :o  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe hakeslepp her nei. Den har jo fått gode tilbakemeldinger, men blir spennende å sette sammen noen sammenlignbare utgaver av Karoq og Kodiaq.

Yeti var jo ikke noen billig bil det heller mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligner man Kodiaq Stylel 150 hk TDi DSG 4x4 og Karoq Style med 150hk TDi DSG 4x4  så er prisen på Kodiaq 528 500kr og Karoq 443 000kr...

Nå vet vi jo ikke hva Karoq har slags utstyr innenfor Style i forhold til Kodiaq, men prisen har jo en differanse på 85 500kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo T-Roc en litt mindre bil men velger allikevel å ta en sammenligning på disse.

T-Roc Sport 2,0 150 hk TDI DSG 7- trinns 4 MOTION starter på 415 000 kr.
Det er nesten 30.000 kr under Karoq med samme motorisering.

Med tanke på at begge er helt nye modeller og at Skoda skal være billigere enn VW virker dette litt omvendt for meg.

Karoq er en flott bil, ingen tvil om det, men synd at den ikke kommer med digital cockpit før juni, og da sikkert enda litt dyrere enn den er nå.

Det blir spennende å se om Seat følger Skoda sitt eksempel når de relanserer til sommeren, eller om de overtar Skoda sin posisjon som det rimelige merket under VAG-paraplyen.

 

Endret av kjellhl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får faktisk Karoq for med 150hk DSG 4x4 for fra 424 000kr, dersom man velger laveste utstyrsnivå... Men vi nordmenn er vel stort sett opptatt av ekstrautstyr :) 

Jeg må si jeg vet lite om hva tilsvarende biler koster fra andre merker, men att dette er billigbil, det kan vi vel slåfast att det ikke er! Men Skoda har vel den senere tiden økt prisene jevnt og trutt, fra å være ett billigmerke til nå å være ett helt reelt konkurrerende merke mot VW , Ford etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, PaulusA skrev:

Personlig synes jeg Karoq er litt stivt priset sammenlignet med Octavia 

Helt enig med deg @PaulusA, den blir fort meget kostbar den også når en får satt den opp i riktig utstyrsversjon og med det ekstrautstyret en ønsker.

Denne måtte jo vært perfekt med den motor, drivverk og girkasse kombinasjonen jeg helst vil ha, men den ser nok ikke ut til å komme i det hele tatt (det er 2,0/180 hk TSi 4x4 og den nye oljefylt DSG 7kassa jeg tenker på da ja ;)). Og mest sannsynlig så ville den ha blitt altfor kostbar også vil jeg tro........  

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ser det ut som om Skoda nå begynner å følge "visse andre" og melke markedet med prisene sine. Frem til nå har de vært det billigere alternativet, men nå føler de nok at de selger så bra at de kan prise seg opp. Det kan også sees på en ekstrautsyret, masse som ikke er inkludert og høyt priset. Husk at prislisten som kom nå er introduksjonspriser, senere kommer de normale, høyere prisene.

Ikke har de bensin + 4x4 heller (og bare "småmotorer"). Og diesel er vel nå bare miljøriktig for drosjer og de som skal trekke tungt.

For min del: skuffet. Priset seg vekk og falt litt igjennom. Vil nok se kraftig over på konkurrentene når neste bil skal handles. Kanskje få seg en hybrid, som nyter godt av langt lavere avgifter, og dermed en gunsig pris.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg var hos den lokale forhandleren på avdukingen. Veldig fin bil, passe stor og praktisk. Veldig god å sitte i og tiltalende interiør. Større enn Yeti og med et bagasjerom som nærmer seg større biler. Litt lite dybde med reservehjul og subwoofer.  Et par andre minuser ble notert. Fremdeles synes jeg den er for dyr til Skoda å være, den kommer opp i et prisnivå der den vil dra på seg mange konkurrenter.

DSC_4322.JPG

Endret av Sjåføren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...