Gå til innhold
Sven-Gøran

Ekstralys bak grill Superb 2014


Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har forsøkt å installere led-bar eller liknende bak grillen på en Superb 2014?

Har lyst på litt bedre fjernlys og har sett på disse:

https://bygghobby.no/produkt/ukens-tilbud/e-merket-led-bjelke-192w-komplett-pakke

Noen som har testet disse eller liknende og kanskje har tips til hvordan montere de bak grill/støtfanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...

Løfter denne da den er enda mer aktuell i dag når det har blitt litt mer frislipp på ekstralys.

Har fått tilbud på en Rigid SR20 Combo som jeg lurer på om jeg skal montere bak grillen under skiltet eller bare med enkel skiltplate.

Noen som har prøvd montering bak grill? Mye styr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke montert noe bak grillen/fangeren på en moderne bil, men gjorde flere ganger på noen 80 -og 90 talls biler jeg har hatt. Det var litt jobb med tanke på at en måtte lage festejern/braketter og i tillegg lage til stab.stab som skulle festes i toppen av lykta for å fjerne vibrasjoner i lyktene, men den gangen monterte jeg tradisjonelle 1.000 metere. Slike lykter er det vel knapt nok plass til bak grillen på dagens biler........

Men på mer moderne biler så er det jo mer som må fjernes for å komme til, om en skal montere noe bak grillen/fangeren. Om det kan komme i konflikt med sensorer e.l. har jeg ikke kunnskaper om, men det vil jo komme frem etter hvert som en begynner å demontere. Om det bare er å fjerne grillen, eller en faktisk må av med hele frontfangeren for å komme til skal jeg ikke uttale meg om, jeg leser at enkelte gjør begge deler på andre fora, men hva som er nødvendig kan jo være en helt annen sak.

Det enkleste er nok montasje med en skiltplate, men jeg har jo mest sansen for at det blir en litt mer «skjult» montering om jeg skal være helt ærlig, selv om en moderne LED-bar ikke synes så godt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må vel av med hele frontfangern om du skal montere bak grill, og da må du vel helst montere bak den nederste grillen da lystapet oppe blir litt vel i heftigste laget. Blir rimelig diskret nede da, men det er ikke akkurat så veldig optimalt med lavt montert ekstralys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...