Gå til innhold
Stian94

Ny Superb 2018


Anbefalte innlegg

Hei! 

Min første post på forumet ?

Bestillt meg en ny Superb 190 4x4 L&K 2018. Ang. det har jeg ett par spørsmål.

Hadde et ønske om å få svart taktrekk, men selgeren mente dette ikke var mulig på L&K. Slo meg så til ro med det, helt til jeg satt å leste diverse på nett om den nye 2018 modellen. Kom over flere sider der det står «Also inside, the roofline for the top-of-the-range Laurin & Klement model can now be ordered in black»

link: https://www.google.no/amp/s/www.motor1.com/news/146684/2018-skoda-superb-reveal/amp/

Noen som vet om det er tilfellet?

I kontrakten står det D190 DSG7. Spurte om det var 7 trinns DSG det stod for (trodde det var 6 trinns dsg i denne) noe selgeren kunne bekrefte. Har ikke funnet noe info om dette i etterkant, men mulig noen av dere som vet?

På forhånd takk for svar ? Gleder oss uansett på ny bil!

Endret av Stian94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Stian94 :) 

Gratulerer med bestilling av ny flott bil :) 

Leste igjennom artiklen du linket til, og siden er såpass «gammel» som den er (datert 26.05.2017), og det var omtrentlig på dette tidspunktet en kunne begynne å få 2018 modellene produsert, så tror jeg nok ikke at det er mulig nei. Nå kan det jo være noen forskjeller i valg av ekstrautstyr og hva som finnes som std. utstyr for de forskjellige land, men en slik ting som dette skulle nok ha vært tilgjengelig «all-over» om det var noe som faktisk finnes til L&K utgaven.

Etter all informasjon jeg har sett og hørt, så er jeg enig med deg i at Superb 2,0/190hk TDi 4x4 kun leveres med DSG 6 kasse, at den burde hatt den nye oljefylt DSG 7 kassa er en helt annen sak, men foreløpig så er det vel kun bare Kodiaq og Octavia (2,0/150hk TDi 4x4) som leveres med den nye DSG 7 kassen.

Har du fått noen forventet produksjon/leverings dato enda for din bil eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produksjon uke 46 ?

Av ekstrautstyr utenom det som er med i L&K:

 19" TRINITY SØLV 


SOLGARDIN FOR SIDERUTER BAK  

MULTIFUNKSJONSRATT MED VARME

FOLDBART HENGERFESTE

Håper på rask levering ?

Grunnen til at jeg stilte spørsmål om det var 7 trinns var en setning i kontrakten. Legger ved bilde under vedlegg. (Står DSG7)

Litt rart at selger bekreftet at det var 7 trinns på denne?

Ellers, vet dere noe om hvordan det er med valg av vinterfelger? Er det noe jeg må gjøre før den går i produksjon, eller kan jeg gjøre det valget når bilen kommer? Tengte også på om det hadde vært lurt å tatt med varme i frontrute. Men gjorde ikke det da fordi jeg trodde man så trådene, så fant jeg ut i ettertid at det ikke var tråder på denne.

 

F1B6DC42-B5CF-486A-BB8E-19C0993415D4.png

Endret av Stian94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder valg av vinterfelger, så er det mest opp til deg hva du ønsker her. Jeg personlig foretrekker lakkerte felger på vinteren, i stedet for de som er polert aluminium. Om de lakkerte er mer motstandsdyktige mot veisalt vet jeg ikke, men det ga meg i hvert fall en bedre følelse........

Jeg valgte 18" Modus til min Superb (std. felgen til Style utgaven) med 235/45-18" Nokian Hakkapeliitta R2 (piggfrie)dekk, de har i hvert fall holdt seg godt igjennom en mye saltet vintersesong her på østlandet.

Jeg har varme i frontruta på min bil, og den folien er meget effektiv, så den anbefaler jeg deg virkelig å ta med om det ikke er for seint. Webasto er flott, men til korte småturer, så er det mer effektivt med varmen i frontruta om en ikke skal bruke Webastoen i lengre tid enn kjøreturen. 

Når det gjelder DSG 7, så ser det litt rart ut synes jeg. For i prislista og alle andre steder jeg kan finne, så har 2,0/190hk TDi (med eller uten 4x4) kun DSG 6 kassa. Ser at 2,0/150hk TDi har DSG 7, men det ser ikke ut til at det gjelder uten med 4x4 i prislista for Superb........

Mulig selgeren har tenkt Kodiaq når han svarte deg, men er jo merkelig at det står slik i kontrakten, for det legger seg vel inn automatisk etter hva som blir bestillt av kjøper........? Kan jo hende at du er heldig og får den nye DSG 7 kassa også for alt jeg vet, men i prislista så er det i hvert fall ikke et alternativ nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er satt av 16500kr i kontrakten til komplett vinterhjul. Sikkert de billigste felgene man kan velge det da... 

Skal høre om det er mulig å få lagt på varme i frontruten. Vil tro man kan gjøre endringer før bilen er gått i produksjon??

Angående girkassen så blir det vel bra unsett. Var jo tross alt 6 trinns DSG som var på demobilen jeg forelsket meg i. Vi får se hva som kommer. Gleder meg som en unge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Stian94 skrev:

Ser det er satt av 16500kr i kontrakten til komplett vinterhjul. Sikkert de billigste felgene man kan velge det da... 

Skal høre om det er mulig å få lagt på varme i frontruten. Vil tro man kan gjøre endringer før bilen er gått i produksjon??

Behøver ikke være de «billigste» felgene, men det er nok da «kun» 17" dekk og felg (eller i verste fall 16") det er snakk om, det kan være fornuftig på vinteren, men det er ikke noe som kler en bil som Superb etter min mening........

Min Superb har kun 2wd, men jeg hadde ikke valgt noe annet enn 235/45-18" som vinterdekk om jeg skulle ha bestilt meg ny Superb i dag, er kjempefornøyd med både bil og dekkdimensjoner :) 

Så lenge bilen ikke har blitt satt i produksjon så er det mulig å gjøre forandringer på bestillingen, MEN, det kan gjøre at produksjonsdatoen blir flyttet fremover i tid. Det fordi det kan være ventetid på det utstyret en velger i tillegg, eller at en havner i en annen produksjonslinje. Om det fungerer slik i dag er jeg ikke 100% sikker på, men det var slik det var når jeg bestilte min Superb i Februar mnd 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterhjul ordnes av forhandler i Norge, så det påvirker ikke prod.dato. 

Endret farge på min bestilte L&K 190 4x4 for et par uker siden. Fikk senere levering, men fikk også beskjed om at Skoda går over til DSG 7 på denne varianten. Var visst også noe mer stæsj inkludert. Tror de jobber med prislister og konfiguratoren for tiden, 190 TDI er ikke valgbart nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...