Gå til innhold
Tor2r

Ny modell: Skoda Kodiaq


Anbefalte innlegg

Om en slik skulle vært aktuell, så hadde jeg ønsket den i denne str., men som 5 seter, de to siste setene tar mye plass når de (for min del) aldri benyttes. Har hatt 2 stk Qashqai +2 i (tilsammen) nesten 6 år og har aldri løftet opp setene en gang, i tillegg så veier de jo en hel del ekstra. Blir også meget spennende og se hvilken motorisering de vil komme med, for jeg er absolutt ingen diesel person når det gjelder privatbil.

 

Men det hele kommer jo an på pris og hvordan den er å kjøre, den nye X-Trail som jeg prøvde før jeg heller valgte Superb, føltes jo som en kjørte båt. Altfor myk i oppsettet og krenget mye i svingene etter min mening, og jeg kjører hverken hardt eller ‹‹aktivt››.

Er nok mest en stasjonsvogn person, selv om jeg likte godt den høye kjørestillingen som det var på Qashqai. 

 

Har lyst på 4x4, og er mest fristet av Superb lll 2,0/280hk 4x4, men den ligger dessverre et godt stykke utenfor str. på min lommebok........

Endret av Superb lll
skrivefeil/utelatt et ord av stor betydning for mitt synspunkt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Ts, den bør/må være stor.. Str BMW x5, og ikke x3 og andre "meningsløse" små suv'er. Skal det være for familier, så er jo nettopp plass i baksetet og bagasjerom viktig 

Bør selvsagt være kun å få med 4x4, da SUV og 2wd er bare latterlig meningsløst! Og sist, men ikke minst, 7 seter bør være tilvalg, da 90% ikke har bruk for det :-)

Også til utseende, så håper jeg det skjer noe med spesielt lyktene utfra konseptbilen, og interiøret, men det gjør det nok :-)

Dette ble ett veldig personlig synspunkter, men alt i alt, en bil Skoda trenger i segmentet, da Yeti er det nærmeste SUV Skoda har, og den syns jeg personlig akkurat er som navnet betyr en "avskyelig snømann"... Og så liten att man i alle fall ikke kan vurdere den dersomman har familie...

 

Endret av Salcin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, type X5 i størrelse hadde vært fint. Kun 4x4 og i alle fall mulighet for en litt kraftig motor, og ikke noe 0-100 på 15.7.

Ja, er vel få som har bruk for 7 seter så ofte, de som har en skokk med unger kjører vel uansett noe med skikkelige seter uansett.

Skulle jeg valgt skulle den vært grov, stor og noe jeg kunne slengt rundt på de verste veier ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Bildene kommer i morgen ettermiddag, dette blir spennende! Dette er jeg sikker på blir en kjempe fin bil som kommer til å selge i bøtter og spann! Spørs om man må bytte ut bil igjen neste år da man får sett denne på ordentlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir både stor og spennende, så får en håpe at prisen ikke gjør den helt uoppnåelig med det utstyret og den motoriseringen en vil ha :) 

Det vil vel uansett bli et dårlig valg for meg som vil ha bensinmotor vil jeg tro, stor, tung og 4x4 er vel ikke helt det ultimate for en bensinmotor vil jeg tro.........?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, da er den vist! Har dessverre ikke rukket å sett hele, så ikke fått med meg så mye innvendig! Men dette tror jeg blir bra :-) Blir garantert en populær SUV!

Fronten er "stram" og sint! Smale tøffe hovedlykter, som beklageligvis blir ødelagt litt av et ekstra sett med noen små lykter rett under!

Fra siden er den også kjempe flott, litt coupe aktig bakerst der, som igjen gjør den litt sportslig hvis man kan si det om en SUV. Skjermbuene, er kanskje litt lite bue... Rett og slett i overkant flate?

Bakparten ser også meget bra ut! Mye minner om superb, både lykter og design ellers.... Merkelig nok er som sagt lyktene veldig like superb, men lyset er oppned i forhold.. Dette mener jeg personlig ble kjempe rart! "Spissen" på lyser er under og i lykta er spisse over? Hadde også håpet Skoda snart skulle komme med rails som ligger langs med taket, men det ble også denne gang den gammaldagse varianten....

Alle biler finner man noe man ikke liker, men alt i alt ser Den kjempe bra ut! Så denne gleder jeg meg til å se til våren!!! Kanskje man må ha SUV etterhvert? Det var mine personlige meninger om bilen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye av det du skriver Salcin! Bare synd det er så lenge til man får testet! :o

Fikk heller ikke sett så mye innvendig, legging av unger her i gården mens sendingen foregikk. Må nok heller spole meg litt gjennom etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salcin skrev:

Ja, synd det er så lenge til... Men flott den kom med en god del utstyr som jeg også skulle ønske var å få på Superb også.. Sånn som area view, trailer assist, full LED hovedlykter...

 

Ja var mye snacks der :x
Har du noen tanker om hva pris kan bli, kontra Superb f.eks. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prismessig så bør en vel mest sannsynlig se i retning av XL-utgaven av Tiguan vil jeg tro.........

 

Superb er jo i utg.pkt ikke så langt unna Passat i pris, inntil en begynner å legge på litt ekstra utstyr til Passaten, da skiller det stort på priser.

Highline på VW og L&K på Skoda er jo ikke i nærheten av hverandre, så der blir jo VW mye dyrere.

 

Ser flott ut denne Kodiaq, men jeg er nok likevel mest fristet av en mer motorisert Superb enn hva jeg har. Superb 2,0/220 hk med 4x4 er hva jeg håper kan komme i salg etter hvert. Hadde jo sikkert vært en flott kombo i Kodiaq også, men Kodiaq føler jeg gjør seg best med diesel (uten at jeg helt kan svare på hvorfor, bortsett fra drivstofforbruket da.......).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...