Gå til innhold
elossius

elossius Octavia Style 2.0TDI 150hk 4x4 DSG 2018 FL


Anbefalte innlegg

Har fått et tilbud på en ny Octavia Style 2.0TDI 150hk 4x4 DSG 2018 FL

Høres dette tilvalget bra ut? Er det noe som mangler, eller som jeg ikke har behov for?

Avtagbart hengerfeste
"Bad road"
Eletrisk førersete med minne
Parkeringssensor F/B
Oppvarmet frontrute
Driving mode selection
Simply clever pakke
17" Denom Alu
Eletrisk bakluke
Reservehjul til 17" og 18" Alu
Kessy-Nøkkelfri adgang start/stopp
Oppvarmet 3-eket multiratt i skinn
Infotainment online 1 år til navi
17" Trius black
Vinterpakke
Navi Amundsen-pakke
Business pakke delskinn
16" Pirelli u.pigg
Lastekantbeskyttelse

Velger bevist diesel da det blir mest langkjøring.

 

//Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @elossius :) 

Ser jo egentlig veldig bra ut dette her etter min mening, men det er jo vanskelig å vite andres behov, for en sammenligner jo gjerne med hvordan en selv ville ha valgt/satt opp bilen. Men noen få synspunkter skal jeg likevel forsøke å gi deg.

Oppvarmet frontrute er definitivt noe jeg selv også vil ha tatt med, men bare lurte på om du er klar over at det er «synlige» meget tynne varmetråder i Octavia, og ikke den usynlige varmefolien som er i Kodiaq og Superb? Om jeg skulle ha valgt Octavia så hadde jeg likevel valgt det bare så det er klart, men det er en del personer som ikke liker disse trådene, fordi de synes at det forstyrrer synsfeltet. Bare et lite tips/opplysning :) 

Ellers så hadde jeg definitivt tatt med skvettlapper både foran og bak, lakken er såpass tynn at det blir helt sandblåst etter en liten stund. Jeg gjorde «feilen» med å bare montere dette foran på min Superb, men etter kun 4-5 med kjøring, så var det ikke klarlakk igjen i underkant av fangeren bak.

Hadde nok tatt med el.sete på passasjersiden også, men skal du kun kjøre bilen uten passasjerer, så er det jo en unødig kostnad.

For Superb sin del så er det et valg som heter parkeringsassistent, som også gir flere park.sensorer (på sidene i tillegg), og de kan være gull verdt på trange plasser. Jeg vet at det også er et valg for Octavia, men om det gir flere park.sensorer på den bilen vet jeg ikke..........? I tilfelle så hadde jeg tatt med det. Jeg trenger ingen til å parkere for meg eller til å hjelpe meg med rygging av tilhenger, men som sagt, det var kun med tanke på å ha flere park.sensorer. Spesielt for meg som har barn som øvelseskjører ;) 

En matte i bagasjerommet hadde jeg også tatt med.

Du har ikke skrevet noe om farge, men jeg hadde i hvert fall valgt en farge hvor det var metallic lakk.

 

Ellers så synes jeg som sagt at du har tatt med det meste jeg også ville ha valgt.

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Begynner bakerst.
Jeg har valgt Quartz Grey Metallic og jeg er så "heldig" at jeg blir den eneste som skal kjøre denne bilen og det er nok kone-mor som blir fast co-pilot.
Skvettlapper hadde jeg ikke tenkt på, det skal jeg ta med. Fikk vite at det fulgte med matte til bagasjerommet i Simply clever pakken. Skal også be om å få se en av bilene med varmetråder i frontruten. Usikker på om noen av de jeg har prøvd hadde dette, har i alle fall ikke lagt merke til det.

//Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott farge :) 

Det var jo «my bad»  at jeg ikke fikk med meg at du hadde valgt Simply-clever pakka, for der er det bagasjeromsmatte inkludert, men det fikk jeg altså ikke med meg i farta.........

Når det gjelder varmetråder i frontruta så er det ikke så mange forhandlere som tar inn biler disse når det gjelder Skoda, men det kan jo likevel hende at din forhandler har en «på lur» ;) 

Når det gjelder disse trådene så er det som sagt en del som ikke liker dem, fordi de synes de er «forstyrrende». De ser nesten ut som sytråder, og ligger i et sikk-sakk mønster vertikalt over hele frontruta med noen mm mellomrom. Jeg har hatt et par biler med dette tidligere, og løsningen for meg var at jeg så «forbi dem», altså valgte å legge fokuset lenger frem, og etter noen få dagers kjøring, så la jeg ikke lenger merke til dem.

Som nevnt, skulle jeg ha kjøpt en Octavia (eller Ford), så hadde jeg ikke nølt et sekund med å velge varmetrådene i frontruta, de er så effektive at de er gull verdt for å slippe å skrape is og lage riper i ruta. Skal en ut på litt lengre turer (over 15 min) så er det jo selvfølgelig bare å sette på webastoen for å fjerne isen. Men for kortere turer så er ikke det å anbefale siden den minst bør brenne i 15 min (slik at den ikke soter igjen og tar knekken på sirkulasjonspumpa), og kjøreturen bør også være minst like lang for å kunne lade opp batteriet igjen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...