Gå til innhold
Sveinung_

Varme i frontrute


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette, og evt. hva prisforskjellen på ny rute er om man må bytte?

Det er jo veldig kjekt å måtte slippe å skrape frontruta, men tenker kanskje at motorvarmer m/kupevarmer, evt webasto vil sørge for at is blir borte.

 

Har antatt at det er veldig fordyrende å måtte bytte rute m/varme kontra ei rute uten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sveinung Øyen skrev:

Noen som har erfaring med dette, og evt. hva prisforskjellen på ny rute er om man må bytte?

Det er jo veldig kjekt å måtte slippe å skrape frontruta, men tenker kanskje at motorvarmer m/kupevarmer, evt webasto vil sørge for at is blir borte.

 

Har antatt at det er veldig fordyrende å måtte bytte rute m/varme kontra ei rute uten.

 

 

Ingen anelse på hva prisforskjellen er.. for, det er jo forsikringsselskapet som har seg av slikt :)

Jeg syntes det er veldig kjekt med oppvarmet rute.. man har ikke anledning til å bruke webasto for vær gang man skal avgårde..  grunnet småturer osv. + veldig kjekk til å bli kvitt dugg osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sveinung Øyen skrev:

Noen som har erfaring med dette, og evt. hva prisforskjellen på ny rute er om man må bytte?

Det er jo veldig kjekt å måtte slippe å skrape frontruta, men tenker kanskje at motorvarmer m/kupevarmer, evt webasto vil sørge for at is blir borte.

 

Har antatt at det er veldig fordyrende å måtte bytte rute m/varme kontra ei rute uten.

 

 

Sist jeg byttet frontrute så spilte det ingen rolle hvilken rute en hadde fra før av, egenandelen var den samme (om en benytter seg av forsikringen til det da selvfølgelig). Men om en ønsker en annen type rute enn hva en har, så må en betale for mellomlegget, som f.eks. om en ville ha det ekstra mørke feltet (da tenker jeg på skikkelig farge, ikke de sorte feltene/prikkene) helt øverst på frontruta, men det vet jeg nesten ikke om er tilgjengelig lenger heller, for jeg ser ingen biler med dette lenger.

Om en skal betale et rutebytte selv så vil en selvfølgelig merke forskjell på prisen, om en har valgt oppvarmet frontrute, men de fleste vil vel benytte seg av forsikringen til et ruteskift vil jeg tro..........?

Om du vil være helt sikker på dette, så snakk med ditt eget forsikringsselskap, da får du hva du vil måtte forholde deg til :) 

Jeg kommer i hvert fall bestandig til å velge oppvarmet frontrute på enhver ny bil jeg skal bestille fremover (om det er tilgjengelig da selvfølgelig), for dette er jeg meget godt fornøyd med. :) 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som resten sier, du bruker jo stort sett forsikringsselskap da du bytter frontrute, så prisen blir lik uansett....

Fordelene med varme er jo att dugg er borte fort, skulle det være «underkjølt regn» og du har kald bil, så slipper du att det fryser på ruta, på vinter da du bare er en liten tur innom butikken, så slipper du bruke webasto mens du er inne, du setter på varmei ruta da du kommer ut igjen og ruta er kjapt isfri igjen..... kan gi 100 eksempler til, men kan ikke finne ett eksempel med en bakdel.. for det er jo heller ikke dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Salcin skrev:

Skulle det være «underkjølt regn» og du har kall bil, så slipper du att det fryser på ruta

Enig der! Savnet varme i frontruta i fjor når det var 7 minus og det regnet. Da hjalp nesten ikke varm bil heller...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...