Gå til innhold
OmegaPO

OmegaPO’s Octavia Style 1.8TSI 180hk 4x4 DSG 2018


Anbefalte innlegg

Stasjonsvogn, Quartz grey metallic

 

 

Ekstrautstyr:

 

-VINTERPAKKE

-BUSINESS PAKKE

-TRAVELLER NAVIPAKKE

-ELEKTRISK BAKLUKE

-ELEKTRISK FØRERSETE MED MINNE

-OPPVARMET MULTIRATT M/ PADDLES

-PARKERINGSASSISTENT

-KESSY

-OPPVARMET FRONTRUTE

-DRIVING MODE SELECTION

-SIMPLY CLEVER PAKKE

-17" TRIUS BLACK

-RESERVEHJUL M/JEKK

-CARE CONNECT 3 ÅR

-INFOTAINMENT 1 ÅR 

-MEDIA COMMAND APP

-"BAD ROAD"

-TAKRELING SØLVFARGET

-AVTAKBART HENGERFESTE

 

-SKODAFELG HAWK SØLV/SORT

-17" NOKIAN U/PIGG

-LASTEKANTBESKYTTELSE

-SKVETTLAPPER FORAN

-SKVETTLAPPER BAK

 

Vurderte denne for lenge siden, men ble utsatt og utsatt. Ville se an Kodiaq og deretter Karoq. Men Kodiaq ble for stor og dyr, Karoq får ikke bensin, 4x4 & DSG før uke 44 neste år. I tillegg synes vi den virket litt liten(!) Er jo bortskjemt med «for» stor plass i Superben nå, men plassbehovet er litt redusert. Da ble det Octavia!

Håper på levering januar/februar...

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2017 den 5.18, OmegaPO skrev:

Da går denne i produksjon uke 51!

Levering ca. 5 uker senere.

Noen som har opplevd tidligere levering enn antatt?

Gratulerer med bestilling av en flott bil, den var satt opp nesten 100% som jeg ville ha gjort det selv, kun Bad road understell og felgene jeg hadde valgt annerledes ;)

Når det gjelder levering så har jeg opplevd begge deler, både senere og tidligere enn antatt. Forrige bil traff omtrent samtlige hindringer og forsinkelser som var mulig å treffe når det gjaldt levering, ble forespeilet ca 3 uker, men vi passerte 5 uker og vel så det......... Mens bilen jeg har i dag ble bestilt 08.02.16 og levert til meg 21.03.16, og hadde det ikke blitt kluss med omleggingen (kryssbytting) av dekk og felg, så hadde jeg fått den 18.03.16. T.o.m. selgeren var overrasket over hvor raskt alt gikk med den bilen :D   

Lykke til med ventingen, som definitivt er den kjedeligste og tyngste prosessen med hele kjøpet av bil etter min mening, men så var det med den som venter på noe godt osv da....... ;) 

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er vanskelig å si. Kan fort ta en uke med toget, så alt fra noen dager til uker på kaia. Jeg ville pustet med nesa helt til bilen kommer på båten, da kan du begynne å hyperventilere litt ;)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, OmegaPO skrev:

Da ble bilen sendt fra Boleslav forrige uke. Noen som vet ferden videre? Tidsperspektiv o.l.?

Som @tronna skriver så finnes det ingen fasit, fordi det er altfor mange variabler her.

Men her er i hvert fall infoen jeg fikk av selgeren når jeg ventet på min bil. 

  • Bilen din skal først produseres og så ut på en oppsamlingsplass utenfor fabrikken.
  • Så skal den vente på ledig plass på toget fra fabrikken til båthavna i Bremerhaven.
  • Så skal den så fort det finnes ledig kapasitet sendes med båt fra Bremerhaven til kaia på Bekkelaget. Det er 2 båtavganger i uken, men det er ikke bare Skoda som blir fraktet på denne for å si det litt forsiktig. Her kan en være meget heldig, men også ganske så uheldig......
  • Når bilen din så ankommer Bekkelaget så havner den i en «samling» med de andre bilene som også venter på transport ut til de lokale forhandlerne. Men her kan det både hope seg opp litt og det er sjelden at de flytter på veldig mange biler for å finne en spesifikk bil. Før eller siden så må de jo det, men det kan enkelte ganger ta litt tid.
  • Det neste er jo så hvor i landet din bil skal, i et langstrakt land som Norge er, så vil det gjerne ta litt tid før en bil kommer seg fra Oslofjorden og helt Nord i landet f.eks.

Her som du ser er det mange ting som skal klaffe for at dette går helt på «skinner», så derfor sier de gjerne at transporten tar alt fra 2 - 5 uker til den er hos forhandleren etter at bilen er produsert.

Håper du er heldig med alle transportleddene slik at du ikke behøver å vente så lenge på din bil, lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Superb lll skrev:

Som @tronna skriver så finnes det ingen fasit, fordi det er altfor mange variabler her.

Men her er i hvert fall infoen jeg fikk av selgeren når jeg ventet på min bil. 

  • Bilen din skal først produseres og så ut på en oppsamlingsplass utenfor fabrikken.
  • Så skal den vente på ledig plass på toget fra fabrikken til båthavna i Bremerhaven.
  • Så skal den så fort det finnes ledig kapasitet sendes med båt fra Bremerhaven til kaia på Bekkelaget. Det er 2 båtavganger i uken, men det er ikke bare Skoda som blir fraktet på denne for å si det litt forsiktig. Her kan en være meget heldig, men også ganske så uheldig......
  • Når bilen din så ankommer Bekkelaget så havner den i en «samling» med de andre bilene som også venter på transport ut til de lokale forhandlerne. Men her kan det både hope seg opp litt og det er sjelden at de flytter på veldig mange biler for å finne en spesifikk bil. Før eller siden så må de jo det, men det kan enkelte ganger ta litt tid.
  • Det neste er jo så hvor i landet din bil skal, i et langstrakt land som Norge er, så vil det gjerne ta litt tid før en bil kommer seg fra Oslofjorden og helt Nord i landet f.eks.

Her som du ser er det mange ting som skal klaffe for at dette går helt på «skinner», så derfor sier de gjerne at transporten tar alt fra 2 - 5 uker til den er hos forhandleren etter at bilen er produsert.

Håper du er heldig med alle transportleddene slik at du ikke behøver å vente så lenge på din bil, lykke til :) 

Takk for utfyllende svar!

Den ble jo som sagt sendt fra fabrikken i forrige uke, så forhåpentligvis er den kommet seg på båten eller farlig nære...?

Krysser fingre og tær for snarlig ankomst

Skulle hatt en side man kunne fulgt bilferden fra start til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) 

Det forstår jeg godt, ventetiden på transporten føles jo verre enn ventetiden for produksjonen, for da er jo bilen produsert og har «bare» transportetappen igjen. Så «nære» men likevel et stykke unna.......

Forhåpentligvis så går det fort, lykke til :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
På 3.2.2018 den 15.52, OmegaPO skrev:

IMG_0727.JPG

Ser veldig flott ut denne her @OmegaPO :) 

Slik som bilen din er parkert her, så er det ikke så lett å se at den har Bad Road understell, men ellers så synes jeg det har vært enklere å se det tidligere. Mulig det kan ha noe med at sporvidden bak er øket på FL utgaven i forhold til 2017 modellen.......?

Ser du har valgt Hawk antrasitt som vinterfelger, ble det Trius Black som sommerfelg eller valgte du noe annet der tilslutt?

Ser du har skvettlapper både foran og bak, selgeren jeg har snakket sier at de ikke kan skaffe bak til FL utgaven som du har, er dette ordnet/bestilt og montert hos forhandleren? Og i tilfelle har du noen opplysninger om dem, tenker da på varenummer elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Ser veldig flott ut denne her @OmegaPO :) 

Slik som bilen din er parkert her, så er det ikke så lett å se at den har Bad Road understell, men ellers så synes jeg det har vært enklere å se det tidligere. Mulig det kan ha noe med at sporvidden bak er øket på FL utgaven i forhold til 2017 modellen.......?

Ser du har valgt Hawk antrasitt som vinterfelger, ble det Trius Black som sommerfelg eller valgte du noe annet der tilslutt?

Ser du har skvettlapper både foran og bak, selgeren jeg har snakket sier at de ikke kan skaffe bak til FL utgaven som du har, er dette ordnet/bestilt og montert hos forhandleren? Og i tilfelle har du noen opplysninger om dem, tenker da på varenummer elns?

Takk

Trius black på sommer ja. 

Skvettlapper ble bestilt og montert av Skoda Møller Trondheim, vet derfor ingenting om varenummer, dessverre...

men ifølge utstyrskatalogen er det:

Bak-5E0 075 101A

Front-5E0 075 111

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, OmegaPO skrev:

Takk

Trius black på sommer ja. 

Skvettlapper ble bestilt og montert av Skoda Møller Trondheim, vet derfor ingenting om varenummer, dessverre...

men ifølge utstyrskatalogen er det:

Bak-5E0 075 101A

Front-5E0 075 111

 

Se der ja, takk for opplysningen ang. skvettlappene :) 

Jeg har tydeligvis fått en utstyrskataltog (i papir) som ikke er oppdatert, for der står det kun skvettlapper foran og når  selgeren i tillegg sier at det heller ikke er mulig med skvettlapper til FL utgaven bak så har jeg tatt det litt for god fisk (men likevel litt tankefull og skeptisk).  Dermed har jeg ikke sjekket den digitale utstyrskatalogen ang. skvettlappene.........

For jeg vet jo at bl.a. både du og @PaulusA (og sikkert flere andre her også) skrevet at dere har skvettlapper bak på deres Octavia FL utgave, og da rimer det dårlig med hva selger har sagt til meg ang. dette..........

Får forsøke å summe meg litt og så ta en tur til forhandleren mens det fremdeles er kampanjer og se hva det ender med tilslutt :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...