Gå til innhold
olanat

Whispbar takgrind til Octavia Scout


Anbefalte innlegg

Jeg får snart levert en ny Scout og driver å ser på takgrinder. Jeg vil ha takgrind av den lave typen så valget slik jeg ser det står mellom Thule Wingbar Edge og Whispbar Rail. Jeg har egentlig bestemt meg for Whispbar siden jeg liker at man ikke trenger å klippe gummilisten for å sette på forskjellig utstyrB|.

http://www.whispbar.no kan man trykke inn ulike bilmodeller og få anbefalt en modell. For Skoda Octavia er det tre valg for 2016 Octavia Estate med rails, Scouten har annen produktkode for takgrinden enn de andre, men bildet av bilen er helt tydelig forrige generasjon.

2016 Skoda Octavia Scout 5 Door Estate 2007 - 2016 (Rails) - S44W
2016 Skoda Octavia 5 Door Estate May 2013 - 2016 (Rails) - S53W
2016 Skoda Octavia Combi 5 Door Estate May 2013 - 2016 (Rails)
- S53W

Virker som S44W var riktig for forrige generasjon Octavia og at den nye trenger S53W.

Kan noen her inne bekrefte at ny Octavia Scout har like rails som vanlig ny Octavia?

- Ola


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra Facebook innlegg:

Nils-Einar H: Jeg har hatt Whisbar bøyler på min MB GLK. Måtte bytte over til Thule Wingbar Edge pga. plast dekslene som dekker over tiltrekkings mekanismen ble deformert etter et par sesonger. Thule Wingbar har en mye bedre løsning/virker mer solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Jeg har Thule Wingbar Edge og har droppet plastlisten i sporet totalt. Ikke noe problem etter 4 sesonger.

Kan anbefales.

Ellers kan jeg garantere ingen forskjell mellom Rails på forrige (opptil 2017) og nye modell, også for vanlig stasjonsvogn da de er helt like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bredde av takstativ til octavia 2016 ?

Eks forskjellige bredder her http://bilxtra.no/catalogsearch/result/?q=carwise stativ

Har panorama soltak så tror ikke jeg kan gå for whispbar og kjører fint sjelden med takstaiv og boks så trenge ikke være så fancy heller for min del. 

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 11.4.2017 den 18.56, Ken skrev:

Hvilken bredde av takstativ til octavia 2016 ?

Eks forskjellige bredder her http://bilxtra.no/catalogsearch/result/?q=carwise stativ

Har panorama soltak så tror ikke jeg kan gå for whispbar og kjører fint sjelden med takstaiv og boks så trenge ikke være så fancy heller for min del. 

Har 2016 RS med panorama soltak og tenkte og kjøpe whispbar, bygger de så langt ned at ikke soltak går opp tror du?

Evt noen her som vet om dette går eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn.

Jeg kjøpte meg carwise alu 120 og kan hvertfall bekrefte att når jeg kjører takluka helt opp og bak, og legger takstativet opp/ned på luka så er stativet en 2-4cm over railsene.

Luka fortsatt åpen, og montert stativ så er det fra sidene på luka til innsiden festeklavene på stativene ca 2cm klaring.

Og på disse stativene er det god klaring over luka og oppunder stativene, men må vel være såpass til div innfestinger av takutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...