Gå til innhold
torkilp

Dieselvarmer


Anbefalte innlegg

Hei!

Var på service med bila for noen dager siden, der alt av filter og olje ble byttet. Etter turen på verksted har dieselvarmeren sluttet å fungere, uansett om jeg bruker fjernkontrollen eller knappen i bilen.

vet ikke om det har noe med servicen å gjøre, eller om det bare er tilfeldig.. men er det noen som har noe svar på hva der kan være? 

Har alltid latt dieselvarmeren gjøre seg ferdig når den er satt på, så tror ikke den har sotet igjen pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det ser ut på din modell, kanskje eldre enn min 2018-modell.
Min følger siste type innstilling når jeg slår den på.
Hvis jeg vil sjekke gjeldende innstilling trykker jeg på MENU på climatronic-bryteren og velger ikonet for varmeren på skjermen.image.png.815504157bd7745fc08aadb67d9d7c55.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, torkilp skrev:

Hmm.. mulig jeg er litt fjern nå, men hvordan vet jeg om den står i kjølemodus? Og hvordan fikser man det? 

Takk for svar!

Det er som allerede foreslått her noen ting som kan hindre at Webastoen fungerer som den skal, og det er følgende;

  • sirkulasjonspumpe
  • for lite drivstoff på tanken
  • for lav spenning på batteriet
  • at klimaanlegget står i ventilasjonsmodus i stedet for for varme

Men selv om det står i ventilasjonsmodus så skal det jo likevel starte, en får bare ikke varme. Det kan selvfølgelig være andre ting også, men dette er gjerne det som går igjen. Ingenting varer som kjent evig, så det kan jo være noe annet som faktisk har gått i stykker også.

Om det er tilfeldigheter, eller at det er noe som har skjedd mens den var på service er det jo umulig å si noe om. Men om du har høy nok spenning på batteriet og nok drivstoff på tanken, så er det jo bare å ta en tur på verkstedet for å sjekke dette.

Håper du får liv i din Webasto igjen, for den er gull-verdt i disse tider, lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...