Gå til innhold
johnny

hengerfeste


Anbefalte innlegg

Har en octavia 2015 mod. Fått montert hengerfeste m/ 12 pins kontakt. Bruker adapter da både tilhenger og campingvogn har 7 pins ledningsnett.. når jeg setter bilen i revers så piper det i varsellampen at jeg holder på å rygge på noe. Skal ikke bilen "evt parketingssensoren registrere at det er tilkoblet henger bak bilen?? Når jeg bremser så kommer det lys i markeringslys både på sidene og i front av vognen. Verksted finner ut at alt er i orden når de bruker testplaten på hengerkontakten. Noen som har vært borti det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti liknende, men da med en Hyundai i40. Problemet kom og gikk. Dette er noen år siden, men innbiller meg at problemet lå i adapteren. På den tiden hadde jeg ikke egen henger og når jeg lånte henger så var det forskjellige adaptere og ikke alltid problemer.

Men hvordan adapteren kan ha vært årsaken skjønner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. juni 2016 at 20.59, johnny skrev:

Har en octavia 2015 mod. Fått montert hengerfeste m/ 12 pins kontakt. Bruker adapter da både tilhenger og campingvogn har 7 pins ledningsnett.. når jeg setter bilen i revers så piper det i varsellampen at jeg holder på å rygge på noe. Skal ikke bilen "evt parketingssensoren registrere at det er tilkoblet henger bak bilen??

Når jeg bremser så kommer det lys i markeringslys både på sidene og i front av vognen.

Verksted finner ut at alt er i orden når de bruker testplaten på hengerkontakten. Noen som har vært borti det samme??

Her tror jeg rett og slett at du har en jordfeil på hengeren, eller at noen ledninger på hengeren ikke passer overens med ledningsnettet på din bil.

Du skal ikke få lys i markeringslysa på hengeren når du bremser.

 

En annen ting det også kan være er om du ikke tenner lysa på bilen din, da har du ikke baklys og da blir det heller ikke registrert at du har tilkoblet noe på bilen din.

Slik er det med Transporteren jeg har på jobben, ryggesensoren piper som besatt om jeg ikke setter på lysa på bilen, da blir det stille. Om det er noen feil på lysa på hengeren så oppfører det seg også på den måten.

 

Slå på lysa på bilen (om du ikke har prøvd med det), for står lysbryteren din i auto og du har gjort dette på dagtid, så har du ikke baklysa tent på bilen din og det er noe en virkelig burde ha når en kjører med henger. For ellers så har du heller ikke lys på den heller.........

 

Men jeg blir ganske mistenksom til enten jordfeil og/eller feilkobling(er) (uten at jeg kan si for sikkert at det er det som er feilen), når du skriver at du får lys i markeringslysa på hengeren når du bremser.

Forsøk å sett på lysa på bilen først og gjør et nytt forsøk, så er det jo lov å håpe at løsningen er så enkel som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2016 at 18.21, Superb lll skrev:

En annen ting det også kan være er om du ikke tenner lysa på bilen din, da har du ikke baklys og da blir det heller ikke registrert at du har tilkoblet noe på bilen din.

Vært borti liknende jeg også, tok laaaaang tid før jeg fant det ut :)

@johnny gi lyd om det hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...