Gå til innhold
Jan Broder

DAB båndet faller bort


Anbefalte innlegg

Opplever en gang i mellom at når jeg slår på radioen i bilen får jeg bare valg på FM og AM. DAB kommer ikke opp som valg i det hele tatt.
Det skjedde første gang for 2 mnd siden, - men nå 3 ganger denne mnd. Bilen er 9 mnd gammel og alt virker 100% når DAB er inne.
Veldig fornøyd! Men litt skeptisk på hva dette kan være. Skal inn på mandag for en liten sjekk. 

Noen andre som har hatt lignende problem? Tips?

Jan Broder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min står konstant på dab, og har opplevd fra tid til annen at når starte bilen så er ikke dab signal. Symbol antenne med rød strek visest.

Eneste som hjelper å få radiosignalet tilbake er å stoppe bilen vente noen minutter, har sluttet å bry meg så vet ikke hvor lenge men signalet er alltid tilbake når jeg returnere bilen fra butikken mm

Verksmester på min shappe sier det er pga ... dab frekvensene ofte skifter så hender at systemet i bilen ikke oppdatere/rekker å oppdatere frekvenser før man begynner å kjøre.... 

Har en 2003 mitsubishi galant 1 din spiller jeg har bytta til dab radio, og har opplevd det sammme på den radioen. Men ikke "like ofte"som i octavia'n

Så jeg har godtatt hva verksmesteren min sa og slutta å stresse med det og venta til neste oppstart av bilen.

Kanskje ikke samme du opplever men fikk lyst å dele mine opplevelser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info. Ja - det er just slik du beskriver det. Mulig vi har forklaringen her. Oppdatering av radiodelen gav nemlig ingen permanent løsning da jeg ikke fikk inn DAB i dag tidlig. Stoppet helt - tok ut nøkkel - startet - så var DAB der igjen. OK. Vi får leve med det og ha det under oppsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...