Gå til innhold
Emil

Defekt 4x4


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en octavia mk2 med dsg 4x4, men her om dagen virket det ikke som den dro noe på bakhjula når jeg sleit med å komme opp en isette bakke. Samtidig luktet den svidd når jeg stoppa.

Kan det være noe feil med haldex systemet?

Takker for svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at på noen biler så må det en oppdatering til for at 4x4 skal koble inn, men det tror jeg har vært biler av litt nyere årsmodeller enn den du har, uten at jeg er helt sikker på det. Det har i hvert fall forekommet på en 2014 modell vet jeg, men om det er den samme Haldexen som du har på din bil vet jeg ikke.

For andre har det vært en løsning å bytte olje på Haldex, hvilket også skal gjøres jevnlig, er det noe som har blitt utført jevnlig på din bil?

Men siden du sier at det lukter svidd, så kan det jo også tyde på helt andre ting (uten at jeg er en ekspert på dette temaet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uenig i at det burde holde lenger enn dette, men nå vet en jo ikke hva som er feil heller, så det kan jo være alt fra en bagatell til en større og mer kostbar sak............

Den forrige art.bilen jeg disponerte (VW Transporter m/4motion) måtte jeg bytte både clutch og dobbeltmasse svinghjul etter bare 24.000km! Det er også altfor tidlig, men en kom ingen vei med dette, for da fikk en bare høre om feilbruk/overbelastning....... Jeg vet godt at det ikke var tilfelle, men det kan jeg selvfølgelig ikke bevise. Det blir kun påstand mot påstand, og den diskusjonen vinner en kunde veldig sjelden for å si det på en litt forsiktig måte............. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Ikke uenig i at det burde holde lenger enn dette, men nå vet en jo ikke hva som er feil heller, så det kan jo være alt fra en bagatell til en større og mer kostbar sak............

Den forrige art.bilen jeg disponerte (VW Transporter m/4motion) måtte jeg bytte både clutch og dobbeltmasse svinghjul etter bare 24.000km! Det er også altfor tidlig, men en kom ingen vei med dette, for da fikk en bare høre om feilbruk/overbelastning....... Jeg vet godt at det ikke var tilfelle, men det kan jeg selvfølgelig ikke bevise. Det blir kun påstand mot påstand, og den diskusjonen vinner en kunde veldig sjelden for å si det på en litt forsiktig måte............. 

Var dette med manuell eller automat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2017 den 21.28, Emil skrev:

Alt fungerte fint sist vinter. Og alle servicer er fulgt på merkeverkstedet, så da er vel olje blitt bytta.

Bilen har såvidt passert 100.000km. Men syns det burde holde litt lengre.

En her i bygda med en Octavia 2 fikk ny haldexpumpe etter at bilen var bikket 200.000 km da disse skulle holde vesentlig lengre. Vet ikke om det er kampanje på dette eller om han bare var heldig, men normalt er denne forhandleren ikke de greieste å ha med å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...