Gå til innhold
Sjåføren

OBD eleven


Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd OBD eleven, og vet hva som kan kodes med den?

Jeg vet at det er en feilmeldingsleser og at den kan slette feilkoder, men jeg har lest en eller annen plass at man også kan gjøre enkelte kodinger med den. Så da er spørsmålet, hva kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sjåføren skrev:

Noen som har prøvd OBD eleven, og vet hva som kan kodes med den?

Jeg vet at det er en feilmeldingsleser og at den kan slette feilkoder, men jeg har lest en eller annen plass at man også kan gjøre enkelte kodinger med den. Så da er spørsmålet, hva kan gjøres?

Hei på du!

Den kan gjøre 99% av di samme operasjonene som  VCDS kan gjøre :)

Endret av Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marius skrev:

Hei på du!

Den kan gjøre 99% av di samme operasjonene som  VCDS kan gjøre :)

Det høres lovende ut!

Men jeg er ganske noldus på dette, er det enkelt og kurant å bruke OBD eleven til koding? For eksempel 5 komfortblink i stedet for 3, eller etter dråpevisk etter spyling av vindu? Eller andre små justeringer...... (tips?)

Og er det kurant å handle dingsen på internettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjåføren skrev:

Det høres lovende ut!

Men jeg er ganske noldus på dette, er det enkelt og kurant å bruke OBD eleven til koding? For eksempel 5 komfortblink i stedet for 3, eller etter dråpevisk etter spyling av vindu? Eller andre små justeringer...... (tips?)

Og er det kurant å handle dingsen på internettet?

Du kan for det meste forholde deg til VCDS how-to's når du bruker OBDeleven. Hvordan den er å handle akkurat nå, er jeg usikker. Da dem har lagd en avtale med VAG (VW Group) Som ikke inkluderer Norge. (Da vi ikke er medlemmer av EU).

Men, har sett nordmenn har fått handlet den etter dette. Kjøp billig versjonen, da slipper du moms og toll. Så oppgraderer du til PRO versjonen etter du får den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info, @Marius!

Det ser ut som man ikke får laste ned appen, er ikke tilgjengelig for mitt land. Typisk det, her betaler vi inn milliarder til EU for å ha en handelsavtale, og så skal det ikke gjelde fordi vi ikke er inkludert når noe skal handles..... Lite vits å kjøpe plastdingsen hvis man ikke får tilgang til det som er viktig. Finnes det omveier da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...