Gå til innhold
Vandreren

"Step bar" for Kodiaq?


Anbefalte innlegg

Merker at bilen er høy og bred og det er tungvint når noe skal festes på taket.

Har noen sett noe fornuftig ettermonterbart utstyr man kan stå på når man skal nå opp og inn mot midten av taket?

Ser det finnes en del på aliexpress.com men vet ikke noe om kvalitet på sakene. Det er vel også et spørsmål hva garantien sier om slikt.

Endret av Vandreren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ville sjekket hvilken vekt disse tåler (uansett leverandør) En annen ting er hvis dette er noe du bare av og til har bruk for så finnes det stigtrinn du trer over hjulet som du kan stå på for å nå godt inn på taket. Har du beskyttelse i dørkarmen så kan du jo også stå der og nå opp i skiboks ol.    Synes det ser ut til at stigtrinnene som er vist på linkene kan samle mye dritt og som da kan ligge å "gnikke" mot lakken og dermed frem skape et rusproblem du ellers vil slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

ut ifra bildene av delene hos superskoda, så ser de mye mer solide ut. de andre du linker til har bare noen få festepunkter mot karosseriet, mens de orginale har hel metallplate i hele trinnets lengde og mage skruehull å feste i. 
Ville nok gått for orginal her ja.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 3.4.2018 den 23.38, Kodiaq6011 skrev:

Garanti ryker med engang du borrer eller modifiserer karosseri. Jeg har selv kjøpt inn et sett og skal montere. Mekanikeren min sier at vi ikke trenger å modifisere på noe og at det skal gå an å feste den. 

Har lite tid men regner med at jeg får dem på plass  snart. Da kommer bilder og monteringsinstruks. Hvis alt går som det skal. Kan også hende det blir en bomtur.. 

Uansett gleder meg til å få dem på.

veldig rart om garantien skulle ryke hvis du monterer orginalt tilbehør produsert av Skoda. 
Det gir ikke mening. 
Og med norsk lovgivings beskyttelse av norske forbrukere, ser jeg det som helt usannsynlig at VAG ville slippe unna med å skrote garantien på en bil bare fordi man monterer utstyr som i funksjon og utforming er lik eller tilnærmet lik utstyr som VAG selger som offisielt tilbehør til bilen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...