Gå til innhold
JDiddi

Skoda Connect - Spørsmål om hovedbruker hver gang bilen startes


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ny på dette forumet, så beklager hvis dette er feil seksjon for dette spørsmålet.

Vi har nylig kjøpt en Skoda Superb 4x4 L&K 2018, men jeg har et irriterende problem med Skoda Connect. Hver eneste gang jeg starter opp bilen og begynner å kjøre så får jeg følgende melding opp på infotainment systemet: "Registrert hovedbruker er XXXX" også valgene "Endre hovedbruker" & "OK".

Hvordan får jeg slutt på at denne meldingen kommer opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer opp hos meg også - nå har ikke jeg Skoda Connect, men 3 bilnøkler som er personlige. Trykker jeg ikke på noe da når jeg får spørsmål om jeg er "rett" person, så går denne bort etter en veldig liten stund, og jeg slipper å foreta meg noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JDiddi skrev:

Hei,

Jeg er ny på dette forumet, så beklager hvis dette er feil seksjon for dette spørsmålet.

Vi har nylig kjøpt en Skoda Superb 4x4 L&K 2018, men jeg har et irriterende problem med Skoda Connect. Hver eneste gang jeg starter opp bilen og begynner å kjøre så får jeg følgende melding opp på infotainment systemet: "Registrert hovedbruker er XXXX" også valgene "Endre hovedbruker" & "OK".

Hvordan får jeg slutt på at denne meldingen kommer opp? 

Tror ikke dette har med Skoda Connect å gjøre... Har nok mer om individuelle seter, ratt, radio, osv osv instillinger på bilen din å gjøre. Helt enig at dette kan føles irriterende ut. Da dette skal i utgangspunktet bli valgt automatisk i forhold til hvilken nøkkel du bruker. Tror ikke det er mulig å få fjernet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det kan helt klart være at det har med individuelle nøkler å gjøre. Men det står klart og tydelig Skoda Connect på meldingen som kommer opp på skjermen.

Jeg syntes det er sinnsykt irriterende at dette skal komme opp på skjermen hver gang jeg skal kjøre. Det kommer opp uavhengig av hvilken av de individuelle nøklene (bruker) som brukes.

IMG_0850.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, JDiddi skrev:

Hmm.. Det kan helt klart være at det har med individuelle nøkler å gjøre. Men det står klart og tydelig Skoda Connect på meldingen som kommer opp på skjermen.

Jeg syntes det er sinnsykt irriterende at dette skal komme opp på skjermen hver gang jeg skal kjøre. Det kommer opp uavhengig av hvilken av de individuelle nøklene (bruker) som brukes.

IMG_0850.JPG

Såpass ja.. aldri vært borti dette før.. ville hørt med forhandler tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg vært i kontakt med selger, som har vært i kontakt med importør. Dette er svaret:

Sitat

Hei,

Da har jeg fått svar fra importør.

Dette er en funksjon som er ment å gjøre eventuelle andre førere av bilen oppmerksomme på at de setter seg i en «connected» bil. Altså ingen feil.
For å få denne meldingen bort kan man før man registrerer SkodaConnect koble til telefonen sin via bluetooth på helt vanlig måte (under medier).
Da vil bilen «skjønne» at det er hovedeier som setter seg inn og ikke vise meldingen.

Med andre ord så kan en ta en ny factory resett på SkodaConnect og så koble opp telefonen på blåtann før en går videre med SkodaConnect.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...