Gå til innhold
Vandreren

KEYLESS - Ting jeg lurer på


Anbefalte innlegg

Start
Jeg setter meg inn i bilen med nøkkelen i lomma og må ofte trykke flere ganger på start/stopp før den drar i gang. Har det med avstand til nøkkel å gjøre eller tar det en del sekunder før den registrerer nøkkelen? Holder jeg nøkkelen i hånda ser jeg at det blinker rødt i nøkkelen og da virker det som den er klar.

Stopp
Setter gearvelger i P trykker på Start/Stopp. Noen ganger stopper den greit og slår av tenninga, andre ganger ikke. Noen ganger skjer det ingen ting og jeg registrerer at motoren fortsatt går (litt dumt når man parkerer og skal gå fra bilen). Noen ganger stopper bare motoren og når jeg lukker opp døra så piper det fordi tenningen fortatt er på.

 

Er det noe jeg ikke har skjønt eller er jeg for rask eller for utålmodig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du trykker på start knappen, går tenninga på og bilen ikke starter, eller er det helt dødt?

Så lenge nøkkelen er innenfor døra skal du kunne trykke start med en gang! Skal også naturligvis stoppe med en gang! Hadde nok tatt turen til forhandler og fått dem til å se på det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Vandreren said:

Start
Jeg setter meg inn i bilen med nøkkelen i lomma og må ofte trykke flere ganger på start/stopp før den drar i gang. Har det med avstand til nøkkel å gjøre eller tar det en del sekunder før den registrerer nøkkelen? Holder jeg nøkkelen i hånda ser jeg at det blinker rødt i nøkkelen og da virker det som den er klar.

Hvor lenge venter du fra første trykk? Du har jo diesel, og hvis det er kaldt tar det litt lenger tid før motoren starter, da det skal glødes litt først. Men siden du også har problemer ved stopp er det vel ikke det... o.O

Endret av euphoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, euphoria said:

Hvor lenge venter du fra første trykk? Du har jo diesel, og hvis det er kaldt tar det litt lenger tid før motoren starter, da det skal glødes litt først. Men siden du også har problemer ved stopp er det vel ikke det... o.O

Jeg har TSI (bensin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ingen meldinger av noen slag når du har trykket startknappen og bilen ikke starter?

Av og til har jeg surret det til når jeg har stoppet bilen, og motoren har stoppet automatisk. Da har det hendt jeg har gjort ting i litt feil rekkefølge. Så jeg har kun opplevd at jeg selv har gjort feil. Jeg har også alltid fått beskjed av min andre bedre halvdel(bilen), at jeg har gjort noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag:
Setter meg inn i bilen med nøkkel i lomma. "Tenningen" kommer på, dvs. displayet ved rattet lyser opp og viser data. Gearvelger står i P og foten trykker inn bremsepedalen. Trykker på Start/Stopp, ingenting skjer. Trykker en gang til så starter den.  Ingen stor sak men det skal vel ikke være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha spurt om ny startknapp. Det at den ikke alltid reagerer med en gang når du skal skru av motoren tyder jo på dårlig kontakt i knappen. Du trenger jo ikke nøkkel for å slå av bilen

Kan også tenkes dårlig kontakt i startknapp gjør at den reagerer tregere på nøkkel, uten at jeg skal si noe bestemt om dette

Har selv opplevd et par ganger at bilen ikke har registrert nøkkel, men aldri med å skru av bilen, har kjørt 35.000 km nå siden mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 5 år senere...
Vandreren skrev (På 15.1.2018 den 22.13):

Start
Jeg setter meg inn i bilen med nøkkelen i lomma og må ofte trykke flere ganger på start/stopp før den drar i gang. Har det med avstand til nøkkel å gjøre eller tar det en del sekunder før den registrerer nøkkelen? Holder jeg nøkkelen i hånda ser jeg at det blinker rødt i nøkkelen og da virker det som den er klar.

Stopp
Setter gearvelger i P trykker på Start/Stopp. Noen ganger stopper den greit og slår av tenninga, andre ganger ikke. Noen ganger skjer det ingen ting og jeg registrerer at motoren fortsatt går (litt dumt når man parkerer og skal gå fra bilen). Noen ganger stopper bare motoren og når jeg lukker opp døra så piper det fordi tenningen fortatt er på.

 

Er det noe jeg ikke har skjønt eller er jeg for rask eller for utålmodig?

Hva skulle Møller ha for å skifte startknappen. Har samme problem med karoq min den er en 2018 modell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...